Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی زمانی عصمتی کارگردان سینما که به تازگی پروانه ساخت فیلم سینمایی «زیبای آرام» را دریافت کرده است در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اثر گفت: ما پروانه ساخت این فیلم را خیلی دیرتر از آنچه که فکر می‌کردیم دریافت کردیم، یعنی ما پیش از اینکه کرونا به ایران بیاید، قصد داشتیم پیش تولید را آغاز کنیم و در فروردین ماه امسال فیلم را جلوی دوربین ببریم چون غالباً در آن زمان توریست زیادی به یزد می‌آید و شرایط برای ساخت «زیبای آرام» مهیا می‌شد اما به یکباره کرونا در ایران فراگیر و روند بررسی پروانه ساخت‌ها در سازمان سینمایی متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حتی بعد از اینکه اعضای شورای ساخت شروع به بررسی پروانه ساخت‌ها کنند، درباره پروانه ساخت فیلم من معضلاتی پیش آمد، بحث‌هایی بود که به‌صورت شفاهی انجام دادیم و مذاکراتی با محمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیر نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و یکی دو نفر از اعضای شورای پروانه ساخت کردیم تا برخی از مسایل حل شود. به هر حال موضوعاتی درباره رد فیلمنامه‌های من وجود داشت. در این چند سال ۵ فیلمنامه من رد شده که هر کدام متفاوت از دیگری بود.

زمانی‌عصمتی ادامه داد: رد این فیلمنامه‌ها به قبل از دوران مدیریت ابراهیم داروغه‌زاده مدیر پیشین نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی برمی‌گردد یعنی در سه چهار سال اخیر دیگر تقاضایی ارایه نداده بودم، چون در دوره‌های قبل از آقای داروغه‌زاده تقاضاهایی داشتم که همه بدون دلیل رد می‌شد و به من گفته نمی‌شد کجای این فیلمنامه‌ها مشکل دارد یعنی عنوان می‌کردند همه فیلمنامه‌هایت مردود و غیر قابل مذاکره هستند.

وی افزود: به هر حال خوشبختانه هم کاراکتر خود آقای طباطبایی‌نژاد متفاوت است و هم اینکه ایشان چندین سال است که من را می‌شناسد، از همین رو توانستیم یک سری مذاکرات شفاهی داشته باشیم و در نهایت پروانه ساخت را هرچند با تاخیر ولی بالاخره دریافت کنیم. ما پیش از کرونا برخی از کارهای مقدماتی «زیبای آرام» را نیز انجام داده بودیم برای مثال حدود دو سه ماه است که لوکیشن ها را نگه داشته‌ایم که در یزد است، چون بخش عمده‌ای از فیلم ما در این استان فیلمبرداری می‌شود. دنبال این هستیم که در یکی دو هفته آینده ۲ بازیگر چهره به فیلم اضافه کنیم و در حال مذاکره با آن‌ها هستیم. از همین رو احتمالاً اواسط شهریورماه فیلمبرداری را آغاز می‌کنیم.

این کارگردان درباره فضای داستانی فیلمنامه تازه خود گفت: «زیبای آرام» درباره سفر ۲ نفر به شهر یزد است و به روابط انسان‌ها می‌پردازد. شهر یزد همیشه دغدغه من بوده است چون جذابیت‌های زیادی در آن وجود دارد ضمن اینکه این شهر در یونسکو ثبت جهانی شده و بعد از ونیز قدیمی‌ترین شهر جهان است. شهرداری یزد هم تمایل داشت که فیلمی برای یزد ساخته شود بنابراین «زیبای آرام» درباره یزد است.

زمانی عصمتی در پایان با اشاره به وضعیت کرونایی فعلی بیان کرد: در حال حاضر موقعیت خیلی وحشتناکی داریم این موضوع برای کسانی که کارهای مقدماتی ساخت آثارشان را پیش‌تر انجام داده‌اند، دوچندان سخت است، چون در موقعیت بلاتکلیفی قرار گرفته‌ایم؛ از یک سو به دلیل شرایط و از دست دادن فصل نمی‌شود کارها را به تعویق انداخت و از سوی دیگر ترس زیادی به دلیل کرونا وجود دارد. حتی این هراس وجود دارد که تولید فیلم به دستور دولت و ستاد مقابله با کرونا متوقف شود یا اینکه اتفاقی برای عوامل رخ دهد. درواقع استرس زیادی حاکم است. درباره «زیبای آرام» هم باید بگویم به تعویق انداختن کارهای این فیلم به معنای ساخته نشدنش است و چنین موقعیتی به معنای واقعی من را آب می‌کند. چون تصمیم به ساختش دارم و اگر این کار را نکنم معلوم نیست این فیلم ساخته شود یا نه؟ به همین ترتیب در دوراهی سختی گیر افتاده‌ام.

کد خبر 4991615 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم سینمایی شورای صدور پروانه ساخت ویروس کرونا برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه تئاتر ایران موسیقی ایرانی خسرو سینایی کنسرت آنلاین فیلم سینمایی شبکه پنج سیما رادیو نمایش سازمان سینمایی سازمان صداوسیما سینمای مستند پروانه ساخت فیلمنامه ها زیبای آرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصائب شیراز پس از باران (+ عکس)

به گزارش صدای ایران از ایرنا، آبگرفتگی معابر شیراز و تبدیل زیرگذر‌های این شهر به استخر در پی بارندگی قصه پرتکراری است که گویا نمی‌توان علاجی برای آن متصور شد.



پس از هر بارانی در شیراز این سوال تکراری در بین شهروندان و فعالین شهری ایجاد می‌شود که چه زمانی این مشکل سریالی و پرتکرار پایان خواهد یافت.

پس از هر بارندگی مسوولان شهری و استانی حل این معضل را وعده می‌دهند، اما تاکنون که این نوید‌ها عملی نشده و کماکان شیرازی‌ها به جای لذت پس از هر باران هراس آبگرفتگی و رفتن زندگیشان زیر آب را در دل دارند.

بسیاری از محلات و معابر شیراز در پی باران عصر چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ دچار آبگرفتگی شد و این درحالی بود که مدیران شهری همواره از آمادگی کامل این شهر دم میزدند اما...




این بارندگی علی رغم هشدار‌های پیاپی روز‌های اخیر موجب آبگرفتگی در بسیاری از معابر و حتی واحد‌های تجاری و مسکونی این کلانشهر شد.

آبشار‌های روان در مجتمع‌های تجاری شیراز

براساس مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا بسیاری از محلات و معابر شهری شیراز، مجتمع‌های تجاری و منازل مسکونی خصوصا در مرکز این کلانشهر دچار آبگرفتگی شد.

آبگرفتگی عصر پنجم اردیبهشت نه تنها در مرکز کلانشهر شیراز بلکه در اغلب مناطق این شهر به وقوع پیوست و مشکلات زیادی برای مردم به بار آورد.

به جز منازل مسکونی صاحبین کسب و کار‌ها و اصناف شیرازی نیز در این بارندگی دچار مشکل شدند به نحوی که تصاویر روان شدن آب به محیط‌های تجاری و تاریخی شامل پاساژ شهر، بازار زرگرها، بازار‌های تاریخی شیراز مانند روح الله و وکیل در فضای مجازی بین کاربران دست به دست میچرخد.


سابقه قصه‌های بهاری سیلاب در شیراز

سابقه آبگرفتگی و حتی جاری شدن سیلاب در پی باران‌های بهاری قصه پرتکراری است که در تلخ‌ترین آن پنجم و ششم فروردین ماه سال ۱۳۹۸ و حدود پنج سال قبل ده‌ها نفر از هموطنان و میهمانان نوروزی را کشت و صد‌ها نفر مجروح و هزاران خانه ویران شده به جا گذاشت.

شیراز پرترددترین شهر گردشگری ایران و مقصد بسیاری از توریست‌های خارجی در نوروز ۹۸ و در پی بارندگی بهاری نسبتا شدید طی ۱۷ دقیقه و جاری شدن روان آب به یکباره به قتلگاه ۲۱ نفر از هم وطنان در دروازه قرآن تبدیل شد و روز بعد نیز در پی تکرار بارشها، سیلاب خانه هزاران نفر در محله سعدی را با خود برد.



این محله در ششمین روز از سال نو و فروردین ۹۸ دچار سیلی بنیان کن شد که زندگی، خانه و کاشانه بسیاری از اهالی این منطقه را با خود برد و بسیاری از مردم شهرک سعدی را ماه‌ها با مشکلات جدی مواجه کرد.

آبگرفتگی‌های پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در شیراز از معابر شهری نیز فراتر رفته و وارد منازل و مغازه‌های بسیاری از اهالی شده و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

بارندگی‌های چهارشنبه گذشته در شیراز بعضی خودرو‌ها خصوصا در خیابان‌های اطراف رودخانه خشک را محاصره و در سیلاب گرفتار کرد.

عصر چهارشنبه و هزاران شهروند شیرازی در آب مانده

رییس سازمان آتش نشانی شیراز در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه آتش‌نشانان این شهر ۱۲۹ عملیات در بارندگی عصر پنجم اردیبهشت انجام دادند گفت: هزار و ۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ برقرار شد.

هادی عیدی پور با اشاره به تلاش‌ها و فعالیت‌های آتش نشانان در عصر روز بارانی برای امداد رسانی به شهروندان شیرازی افزود: عصر چهارشنبه گذشته بارش‌های شدید و کم سابقه در شیراز به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان شیراز چهارشنبه گذشته ۱۲۹ عملیات مربوط به بارندگی در مناطق مختلف شهر انجام دادند.



به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز ۲۳ واحدعملیاتی برای بازدید ایمنی دوره‌ای از محدوده رودخانه خشک و سایر نقاط شهر شیراز در محل‌های مورد نظر مستقر بودند.

وی همچنین اعلام کرد: ۲۴ ایستگاه عملیاتی در پی فعالیت سامانه اخیر سازمان آتش نشانی در آماده باش کامل بودند.

پس از باران شیراز

مسعود حقیقت، مدیرکل هواشناسی استان فارس در گفتگو با ایرنا میزان بارندگی سامانه اخیر در سطح شیراز را ۲۲ و ۲ دهم میلیمتر اعلام کرد.

معاونت محیط زیست خدمات شهری شهرداری شیراز در این باره به ایرنا گفت: شدت و میزان زیاد بارندگی عصر چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مدت زمان اندک سبب آبگرفتگی در چند نقطه شهر شیراز شد.

روح الله خوشبخت افرود: با حضور بخش‌های مختلف مدیریت شهری شاهد رفع آبگرفتگی در اکثر نقاط و بازگشت روال عادی به سطح شهر هستیم.




وی با اشاره به آبگرفتگی زیرگذر سرداران عنوان کرد: به رغم شدت آبگرفتگی تلاش‌های بی وقفه نیرو‌های خدمات شهری تا ساعت ۲۳ چهارشنبه شب پنجم اردیبهشت زمینه تخلیه آب و پس از آن پاکسازی یک ساعته این‌زیرگذر را فراهم کرد.

پیگیری ترک فعل

دادستان مرکز استان فارس پیشتر در این باره گفت: با هدف حفظ و صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع حوادثی همانند سیل سال ۱۳۹۸ شیراز پروژه کنترل سیلاب آب‌های سطحی شیراز و طرح کنترل آب‌های سطحی مسیل شهرک سعدی کلید خورد که اجرای هرچه سریعتر و پیگیری این طرح در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی در فصل بارندگی ضروری است.

سید مصطفی بحرینی در خصوص حفظ حقوق عامه و اقدامات صورت گرفته از سوی دادستانی مرکز استان و سایر دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان اظهار کرد: حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی و کوتاه کردن دست متجاوزین به عرصه‌های ملی، پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی، اقدامات زیربنایی، مطالبه گری از دستگاه‌های مختلف و برخورد قانونی و قاطع با مدیران و مسئولانی که با ترک فعل خود زمینه ضرر و زیان به جامعه و بیت‌المال را فراهم کرده با جدیت دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف مهم دادستان‌ها در موضوع حقوق عامه، اجرای دقیق مفاد دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه است که در صورت عدم اجرا یا نقض حقوق عامه یا قریب‌الوقوع بودن نقض آن نسبت به تذکر یا اخطار به دستگاه اجرایی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و صدور دستور توقف اقدامات و نهایتاً تعقیب کیفری متهمان خواهد پرداخت.

پیش از این نیز در این خصوص نشست‌های مختلفی از سوی کارگروه حفظ و صیانت از حقوق عامه با مدیریت بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس و با حضور برخی از معاونین وی و دستگاه‌های مجری و متولی امر مربوط به جزیره مصنوعی نهر اعظم واقع در بلوار شهیدچمران شیراز و مدیریت و ساماندهی فاضلاب شیراز در رودخانه چنار راهدار و ... برگزار شد و از سوی دادستان مرکز استان فارس نیز تذکرات قانونی لازم نسبت به ترک فعل از سوی مدیران دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی امر داده شده، اما ساماندهی جامع روان آب‌ها و دفع آب‌های سطحی کلانشهر شیراز باتوجه به گسترش این شهر اکنون یکی از مهمترین نیاز‌ها و ضرورت‌های مدیریت شهری است.

دیگر خبرها

  • مصائب شیراز پس از باران (+ عکس)
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • مصائب شیراز پس از باران
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • نویدکیا: یک تیم داغان را تحویل گرفتم!
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • دیدن «مست عشق» را به دیگران پیشنهاد کنید / از کار با «حسن فتحی» لذت بردم
  • همبازی شدن آل پاچینو و دن استیونز در یک فیلم ترسناک
  • تحلیلگر سابق سی آی ای: من تحت تاثیر حمله موشکی ایران قرار گرفتم