Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس منتخب هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل در جریان سفر رسمی خود به پاکستان ضمن تاکید بر اهمیت چندجانبه گرایی در جهان خواستار فرصت دهی به این شیوه برای کمک به حل مسائل شد. تاریخ انتشار: 09:22 - 21 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۵۶۴۵

خبرگزاری میزان - «ولکان بزوکر» روز دوشنبه پس از دیدار با نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان طی نشست مطبوعاتی مشترک با «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه کشور میزبان، انفجار امروز در ایالت بلوچستان پاکستان را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین بحث درخصوص تازه‌ترین تحولات منطقه‌ای، صلح افغانستان به ویژه تصمیمات اخیر نشست مشورتی لویه جرگه در کابل، پاندمی کووید-۱۹، همکاری دوجانبه و تنش‌ها در شبه قاره را محور اصلی گفت وگوهای خود اعلام کردند.

رییس منتخب هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل نتایج سفرش به اسلام‌آباد و رایزنی‌ها با مقام‌های عالی رتبه دولت پاکستان را سازنده توصیف کرد و از آنچه که وی سیاست‌های موثر پاکستان برای مقابله با بحران کرونا خواند، تمجید کرده و افزود: سیاست‌های پاکستان می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر کشورها باشد.

وی افزود: امروز جهان با چالش‌های بسیاری از جمله مسائل بشردوستانه و درگیری‌های خونین روبرو است و همزمان بحران بی‌سابقه کووید-۱۹ نیز یک تهدید بالقوه با پیامدهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به شمار می رود.

سازمان ملل بدون چندجانبه گرایی معنا ندارد

ولکان بزوکر گفت: بدون چندجانبه گرایی نمی‌توانیم از سازمان ملل یا هر مجمع بین المللی بهره برداری کنیم، بنابراین اولین کار این است که باید به چندجانبه گرایی در مجمع عمومی سازمان ملل فرصت داده شود.

وی افزود: ما باید به کشورها فرصت دهیم تا در مورد مشکلات و بحران‌هایی که با آن‌ها روبرو هستند سخن بگویند تا همه به طور رسا صدای آنان را بشنوند و درک کنند.

رییس منتخب هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: جلسای فیزیکی (حضوری) با مشارکت جامعه مدنی، ذینفعان، متخصصان و رهبران کشورها باید ازسر گرفته شود تا جهان بتواند احساس کند که جایگاه سازمان ملل زنده است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند ما شاید سازمان ملل را از دست بدهیم.

وی تاکید کرد: اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل باید به صورت حضوری برگزار شود و همزمان هیچ محدودیتی نباید برای حضور رهبران و یا نمایندگان کشورها در جلسه سازمان ملل وجود داشته باشد.

تمایل پاکستان و سازمان ملل برای برگزاری حضور اجلاس آتی مجمع عمومی

ولکان بزوکر با اشاره به دیدار امروز خود با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان و گفت وگو با وی درخصوص نحوه برگزاری اجلاس آتی هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل در وضعیت شیوع کرونا، گفت: طرفین در این نشست بر اهمیت و تاثیر برگزاری نشست آتی مجمع عمومی به صورت حضوری تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: دبیرکل سازمان ملل: نقض حقوق بشر در «کشمیر»به‌ شدت نگران‌کننده است نگرانی‌ها از تعداد بالای تلفات غیر نظامیان در افغانستان سازمان ملل:سال گذشته ۳۴۹۳ غیرنظامی در افغانستان کشته و ۶۹۸۹ نفر زخمی شدند
دهلی‌نو: ترکیه در امور داخلی هند دخالت نکند

وزیر امور خارجه پاکستان نیز اعلام کرد که این کشور حامی برگزاری حضوری اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل به جای برگزاری مجازی آن است.

/انتهای پیام/

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان ملل افغانستان هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل چندجانبه گرایی آتی مجمع عمومی اجلاس آتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۶۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند

وزیران دفاع ایران و قزاقستان در دیداری بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه قزاقستان انجام شد، با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات با دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد ایران کاملا آماده گسترش همکاری‌های دوجانبه دفاعی است.

همچنین ژنرال روسلان ژاک سیلیکوف وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزاری دفاع شانگهای پس از عضویت کامل ایران را تبریک گفت و اظهار کرد امیدوارم حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان شود.

در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان بر تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • باقری کنی: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • باقری: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • بریکس برای تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد