Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@02:25:36 GMT

پیشنهادات غلامعلی رجایی به فتاح

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۶۵۵۱

پیشنهادات غلامعلی رجایی به فتاح

به گزارش جماران، غلامعلی رجایی در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: این روزها مصاحبه‌ای متفاوت از آقای پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان منتشر شده که در رسانه‌ها و فضای مجازی بازتاب وسیعی داشته است. این مصاحبه از معدود مصاحبه‌هایی بود که دست‌کم از سوی ۵ نهاد یا فرد حقیقی با جوابیه مواجه شد.

 

بنیاد باران، مجمع تشخیص مصلحت نظام، خانم‌ها معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی که در این مصاحبه از آنها نام برده شد و روابط عمومی پادگان کوهک ارتش جمهوری اسلامی ایران به مصاحبه پرویز فتاح واکنش نشان داده و به اظهارات او پاسخ دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قصد ورود به بخش محتوای صحبت‌های آقای فتاح را ندارم اما اظهارات ایشان من را به یاد مصاحبه پیشین پرویز فتاح در مورد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و محل مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاخ مرمر انداخت.

 

به نظر می‌رسد روشی که پرویز فتاح برای طرح برخی مباحث پیش گرفته، روش مناسبی نبوده و اقتدا به آن مرد رفته یعنی محمود احمدی‌نژاد است؛ روشی که دیگران را نفی کنیم تا خودمان را اثبات کنیم، گویی آقای فتاح تلاش دارد که بگوید من انقلابی هستم و باقی افراد یا بیت‌المال را تصرف کرده‌اند یا بیت‌المال را ضایع کرده‌اند و ما باید به ‌زور بیت‌المال را باز پس بگیریم. به نظر می‌رسد که این روش تا حدودی نخ‌نما شده و دیگر در افکار عمومی پذیرفته نیست که کسی با شعارهای انقلابی در نفی دیگران و در راستای اثبات خود سخن بگوید و پذیرفته شود. از سویی وقتی شعار شفافیت داده می‌شود، لازم است که عملکرد نیز شفاف باشد.

 

شفافیت تنها به نام بردن از شخصیت‌های سیاسی و نظامی در صداوسیما نیست؛ بلکه باید عملکرد‌ها نیز شفاف باشد. به نظر می‌رسد بنیاد مستضعفان در این سال‌ها هم به‌دلیل حیطه کاری‌ و هم به‌خاطر حاکمیتی بودن از نوعی تقدس برخوردار است که تفحص از عملکرد آن، در همین هاله تقدس‌گرایی قرار گرفته و هرگز میسر نشده است. این در حالی است که بنیاد مستضعفان نیز همچون سایر نهادها باید بیلان کاری و گزارش عملکرد شفافی داشته ‌باشد و آن را به افکار عمومی ارایه کند.  طی ۴۰سالی که از انقلاب می‌گذرد، دامنه اختلاف طبقاتی همواره وسیع‌تر شده، درحالی که یکی از کارویژه‌های مهم این بنیاد رسیدگی به وضعیت مستضعفان است و باید با اقدامات عملیاتی تلاش کند تا این فاصله کاهش پیدا کند. همان‌طورکه یک وزیر راه در مورد تلفات جاده‌ای آمار و ارقام ارایه می‌کند و تعهداتی برای کاهش این آمار دارد، رییس بنیاد مستضعفان نیز باید در آغاز کار آمار و ارقام و شرحی از وضعیت طبقه فرودست ارایه کند که در پایان دوره کاری‌اش بتوان تغییرات احتمالی ایجاد شده و کارنامه او را بررسی کرد. این مسائل را نمی‌توان با شعارهای سیاسی یا شعار شفافیت به محاق برد.

 

بنیاد مستضعفان باید اولویت‌های خود را مشخص کند و در این شرایط بغرنج اقتصادی در گام اول کمک‌های خارجی را قطع کرده و در شرایطی که مردم از شدت فقر کارت یارانه‌شان را برای دریافت نان در گرو نانوایی‌ها قرار می‌دهند، فکری به حال این مستضعفان و محرومان کند. شخصا با آقای فتاح برخورد نزدیکی نداشته‌ام اما همیشه شنیده‌ام که ایشان فرد متدین و ارزشی و انقلابی است. از همین رو تصور می‌کنم که در روش خود برای ایجاد شفافیت تجدیدنظر کند و از این روشی که پیشینیان به کار گرفته‌اند، عبرت گیرد و تخریب یک‌طرفه را ترک کند. شاید اگر ایشان به نحو دیگری طرح مساله کند، به نتیجه بهتری برسد و قطعا اگر قصدی برای آینده سیاسی‌اش داشته‌ باشد، بهتر به این هدف برسد.

 

اخبار مرتبط توضیح روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد اظهارات پرویز فتاح جواد امام: فتاح شخصیت برجسته‌ای ندارد/ الگوی رفتاری او شبیه احمدی‌نژاد است واکنش سپاه پاسداران به اظهارات رییس بنیاد مستضعفان گفت و گوی فتاح از آرشیو تلویزیون حذف شد! + عکس اطلاعیه بنیاد باران در خصوص اظهارات اخیر پرویز فتاح توضیحات رییس بنیاد مستضعفان درباره ملک 200 میلیاردی که در اختیار مدرسه حداد عادل قرار گرفته است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا پرویز فتاح املاک سازمان مستضعفان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رییس بنیاد مستضعفان پرویز فتاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۶۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

ابوالفضل موتاب‌ها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: هرساله به منظور کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی و با هدف کمک به پایداری شبکه سراسری تولید، تعداد ۱۷ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای برای واحد‌های ۱۳ گانه بخاری و سیکل ترکیبی، برنامه ریزی می‌شود.

 وی افزود: از مهر ماه سال ۱۴۰۲ تاکنون، از تعداد ۱۷ برنامه سالانه تعمیراتی، ۱۵ برنامه تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره ای، مربوط به واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی، عملیاتی شده و به اتمام رسیده و ۲ مورد تعمیرات نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای هم در حال اجرا است.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: تاکنون ۹۶ درصد از فعالیت‌های تعمیراتی واحد‌های ۱۳ گانه این شرکت انجام شده است.

موتاب‌ها اضافه کرد: نوع تعمیرات واحدها، براساس ساعت کارکرد و نیاز‌های تعمیراتی به انواع تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید‌های دوره‌ای در واحد‌های گازی و بخاری تقسیم می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین با اشاره به فعالیت‌های تعمیرات در واحد‌های سیکل ترکیبی بیان داشت: تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل واحد‌های شماره ۳، ۱ و ۴ گازی، تعمیرات بازدید مسیر گاز داغ واحد ۱ گازی، تعمیرات بازدید محفظه احتراق واحد ۶ گازی به همراه تعمیرات اساسی و کمپرسور واحد شماره ۲ گازی و همچنین انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای مربوط به واحد شماره ۱ و ۳ بخاری سیکل ترکیبی، دیگر برنامه‌های تعمیراتی بود که در بازه زمانی مهر تاکنون به اتمام رسید.

وی افزود: در نیروگاه بخار نیز از ابتدای فصل تعمیرات تاکنون واحد شماره ۳ بخاری تحت تعمیرات اساسی، واحد شماره یک بخاری تحت تعمیرات نیمه اساسی و واحد‌های شماره ۳، ۲، ۱ و ۴ نیز مورد تعمیرات تعمیرات دوره‌ای بویلر و بازدید دوره‌ای قرار گرفته است.

موتاب‌ها اظهار داشت: هم اکنون واحد شماره ۲ بخاری سیکل ترکیبی نیروگاه هم برای انجام تعمیرات نیمه اساسی وهمچنین واحد شماره ۴ نیروگاه بخار جهت انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای در دست تعمیرات قرار دارد که مابقی برنامه‌های تعمیرات واحد‌ها نیز تا پایان نیمه اول اردیبهشت ماه انجام و به پایان خواهد رسید و کلیه واحد‌ها با آمادگی حداکثری آماده تولید برق پایدار برای پیک تابستان پیش رو خواهند بود.

موتاب‌ها در توضیح فرآیند برنامه ریزی برای انجام ۱۷ فعالیت تعمیرات واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه نیز گفت: هرساله نیاز‌های تعمیراتی واحد‌های سیزده گانه نیروگاه براساس ساعت کارکرد، دوره تعمیراتی و استاندارد شرکت سازنده، به شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اعلام می‌شود که پس از بررسی و تایید برنامه‌ها از سوی آن شرکت، جدول زمانبندی خروج واحد‌ها برای اجرای برنامه‌ها به این نیروگاه اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: پس از دریافت برنامه ها، با حضور و کمک معاونت‌های مربوطه و بررسی‌های فنی و تخصصی، نیاز‌های تعمیراتی هر واحد، سنجیده شده و امکانات، قطعات و تجهیزات، نیروی انسانی لازم، ماشین آلات و سایر موضوعات برای اجرای این برنامه ها، پیش بینی و در اختیار معاونت‌های تعمیرات نیروگاه بخار و نیروگاه سیکل ترکیبی قرار می‌گیرد.

نیروگاه شهید رجایی دارای ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی است که سالانه با بیش از ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت تولید انرژی الکتریکی، حدود ۳ ونیم درصد از تولید برق شبکه سراسری را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۵ معلم از ۵ دهه ؛ از پرویز فنی‌زاده تا رضا عطاران
  • ۵ معلم از ۵ دهه ؛ از پرویز فنی‌زاده تا رضا عطاران 
  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • تصادف وانت نیسان و پژو ۴۰۵، جان چهار نفر را گرفت
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران