Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@05:26:58 GMT

مصرف آب در خراسان شمالی حدود ۲۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۶۵۷۳

مصرف آب در خراسان شمالی حدود ۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: مصرف آب در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

«غلامحسین ساقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: در چهار ماهه امسال ۱۸ میلیون مترمکعب آب توسط مشترکان آب، مصرف شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه در این مدت تولید آب در این شرکت افزایش یافته است، افزود: تولید آب در چهار ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۶ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: در این مدت ۲۴ میلیون و ۷۳۴ هزار مترمکعب آب تولید شده است که این رقم در سال قبل، ۲۱ میلیون و ۳۲۱ هزار مترمکعب بوده است.

 

وی با بیان اینکه علت اصلی افزایش میزان مصرف آب، شیوع کرونا است، افزود: ۲۷ درصد از میزان افزایش مصرف، مربوط به آب سطحی و ۱۱ درصد مربوط به منابع آب زیرزمینی است.

 

ساقی خاطرنشان کرد: در استان، ۶۸۹ روستا تحت پوشش این شرکت است که از این تعداد، ۲۹۰ روستا با تنش آبی روبه رو است و ۳۱۴ روستا هم در مرز تنش است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: تنها در ۸۵ روستا، مشکل تنش آب وجود ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: برای رفع تنش آبی در ۲۹۰ روستا، نیاز است تا ۹۰۳ میلیارد تومان اعتبار تامین شود.

 

ساقی با اشاره به اینکه در ابتدای یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری، ۳۰۰ روستای استان با مشکل تنش آبی روبه رو بود، گفت: با اقدامات انجام شده در امسال، تنش آبی در ۱۰ روستای استان، حل شده است.

 

وی افزود: برای حل مشکلات تامین آب در روستاها، سند آبرسانی پایدار تدوین شده و مقرر است تا سال ۱۴۰۵، مشکلات این مناطق حل شود و بدین ترتیب تا ١۴٣٠ دغدغه تامین آب نخواهیم داشت.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: اکنون ساکنان ۸۳ روستای استان با تانکر و به صورت سیار آبرسانی می شود.

 

 

پایان پیام/569

منبع: شبستان

کلیدواژه: آبرسانی سیار تنش آبی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تنش آبی تنش آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، مهدی شفیعی‌زاده اظهار کرد: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

وی اضافه کرد: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌رضوی گفت: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

وی به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و اظهار کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد