Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:50:17 GMT

اخبار کوتاه استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۶۷۵۲

اخبار کوتاه استان بوشهر

متهم به قتل شهروند بوشهری دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان بوشهرگفت: فردی که پس از قتل دوست خود جسدش را  در یکی از خیابان‌های شهر بوشهر رها کرده بود پس از شناسایی دستگیر شد.

سردار خلیل واعظی در این ارتباط اظهارداشت: صبح روز جمعه ۱۷ مردادماه برابر اعلام مرکز ۱۱۰ مبنی بر مرگ مشکوک در خیابان بهشت صادق، ماموران انتظامی  برای بررسی موضوع در  محل مورد نظر حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پس از بررسی  توسط ماموران انتظامی مشخص شد، جسد متعلق به فردی در حدود ۴۵ ساله است که آثار ضرب و جرح بر روی بدن وی  مشهود بود.

واعظی ادامه داد: در بررسی دقیق کارآگاهان و کارشناسان پلیس آگاهی و مدارک همراه جسد، هویت مقتول شناسایی شد.

وی افزود: متوفی پس از دستور مقام قضائی برای بررسی های بیشتر توسط عوامل امدادی به پزشکی قانونی منتقل شد.

سردار واعظی ادامه داد: کاراگاهان پلیس با فرضیه وقوع قتل به صورت ویژه اقدامات خود را برای شناسایی قاتل یا قاتلان احتمالی شروع کردند.

وی گفت: پس از مشخص شدن هویت قاتل، ماموران انتظامی شهرستان بوشهر با همکاری پلیس آگاهی در یک عملیات غافلگیرانه متهم و همدستش را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: متهم در بازجویی های فنی پلیس به ارتکاب قتل اعتراف کرد و اظهار داشت: به علت اختلافات شخصی با مقتول درگیر و وی را به قتل رسانده است.

وی یادآورشد: در این زمینه ۲ نفر  دستگیر و برای بررسی و تحقیقات در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

** اعضای هیات رئیسه شورای  اسلامی شهر بوشهر ابقا شدند

اعضای شورای اسلامی  شهر بوشهر بار دیگر به دهدار و هیات رئیسه شورا رای اعتماد دادند.

نشست اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر برای انتخاب هیات رئیسه شورا برگزار شد و اعضای هیئت رئیسه شورای شهر بوشهر برای سال چهارم انتخاب شدند.

با انتخاب اعضای شورای شهر، ابوذر دهدار برای چهارمین سال پیاپی به سمت رئیس شورا، روح‌الله نصرتی به عنوان نایب رئیس، طاهره شمشیری به عنوان منشی و کیوان هاشم زاده به عنوان خزانه دار شورا انتخاب شدند.

** ۴۶ هزار نفر از مراکز علمی کاربردی استان بوشهر فارغ تحصیل شدند

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر گفت: ۱۶ مرکز آموزش عالی علمی کاربردی در این استان فعال است و تاکنون ۴۶هزار نفر از این مراکز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

شبیر اشکپور مطلق در جمع خبرنگاران افزود: از این شمار ۴۲ درصد دربخش صنعت، ۱.۵ درصد در حوزه کشاورزی، ۵۴ درصد در مدیریت و خدمات و ۲.۵ درصد نیز در رشته‌های دانشگاهی مرتبط با فرهنگ و هنر دانش آموخته هستند.

وی بیان کرد: این مرکز آموزش عالی در استان بوشهر در چهار حوزه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات و رشته‌های دانشگاهی مرتبط با فرهنگ و هنر فعال است.

اشکپور ادامه داد: ۲ مرکز نوآوری نیز در مراکز آموزش علمی کاربردی گروه صنعتی پلیمر بوشهر و کشت و صنعت پاسارگاد تنگستان فعالیت دارند.

 وی یادآور شد: شمار استادان و دانشجویان  دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اکنون به ترتیب ۷۳۶ و هشت هزار و ۳۰۰ نفر است که در۲۰۶  کد رشته محل فعال هستند .

اشکپور اظهار داشت: در هشت شهرستان استان بوشهر مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی فعال است  و برای راه‌اندازی این دانشگاه در شهرستان‌های جم و دیر نیازسنجی‌های لازم در حال انجام است تا مرکز این شهرستان‏‌ها بر اساس ظرفیت‌های آنها ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید  دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر از ۱۵ شهریورماه گفت: نام نویسی دوره‌های کاردانی و کارشناسی به ترتیب از ۴ و ۱۱ شهریور به مدت یک هفته تعیین شده‌است.

اشکپور با اشاره به اجرای سطح بندی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر اظهارداشت: اجرا سطح بندی اکنون فقط در این زیر نظام این دانشگاه اجرا می‌شود  که با توجه به بسته‌های تشویقی تعیین شده، فضای رقابتی قابل توجهی در بهبود عملکرد مراکز آموزش علمی کاربردی ایجاد کرده‌است‌.

وی افزود: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو یکی از موارد مرتبط با بسته‏‌های تشویقی است که در صورت ارتقا به این مهم دست پیدا می‎کنند.

** اثر هنرمند بوشهری به نمایشگاه «علی ولی الله» راه یافت

اثر هنرمند استان بوشهر به نمایشگاه نخستین سالانه رقابتی حروف نگاری «علی ولی الله» راه یافت.

این نمایشگاه سالانه توسط کانون هنر شیعی برگزار شده که از میان ۵۳۰ اثر ارسالی به دبیرخانه، ۱۳۲ اثر به نمایشگاه راه یافته و اثر تایپو گرافی ابوالقاسم طحانیان هنرمند حوزه هنری استان بوشهر در بین این آثار است. 

ابوالقاسم طحانیان متولد سال ۶۶ و تاکنون در جشنواره های مختلف ملی و بین المللی شرکت کرده و دارای مقام است.

برچسب‌ها شورای شهر بوشهر شورای اسلامی شهر بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر بوشهر شورای اسلامی شهر بوشهر شورای شهر بوشهر شورای اسلامی شهر بوشهر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان علمی کاربردی استان بوشهر رئیسه شورا شهر بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت

به گزارش خبرگزاری مهر، پرهام پارسانژاد، نسبت به تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد و عوام فریبی و سوءاستفاده از تقاضای بسیار زیاد جوانان جویای کار انتقاد کرد و گفت: در حالی که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فقط از طریق کنکور سراسری در این رشته دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه آزاد در اقدامی کاملاً تجاری و عوام فریبانه با سوءاستفاده از تقاضای بالای تحصیل و کار جوانان در این رشته و به رغم اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت بهداشت و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن آن، طی دوره‌های کوتاه مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه خود، فیزیوتراپیست تربیت می‌کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مدارک صادره هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و به هیچ وجه مجوزی برای اشتغال افراد صاحب مدرک در امر درمان بیماران نیستند و تنها میلیون‌ها تومان سرمایه جوانان بیکار و خانواده‌های آنها را به جیب دانشگاه آزاد سرازیر می‌کند.

کد خبر 6088839 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • همه چیز درباره بخش نوعی نگاه، فیلم کوتاه و سینه فونداسیون کن ۲۰۲۴
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران