Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@18:21:07 GMT

آزادی خبرنگاران بازداشت شده روس در بلاروس

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۶۸۰۶

آزادی خبرنگاران بازداشت شده روس در بلاروس

‍‍‍‍‍‍

سفارت روسیه در مینسک از آزادی سه خبرنگار روس بازداشت شده در جریان اعتراضات گسترده در پایتخت بلاروس خبر داده و کمیته دفاع از روزنامه نگاران نیز درباره تأمین امنیت کارکنان رسانه‌ها به مقامات مینسک هشدار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "دیمیتری مزنتسیف" سفیر فدراسیون روسیه در مینسک در گفت‌وگو با روزنامه «ایزوستیا»، اعلام کرد که مقامات بلاروسی سه روزنامه نگار روس که در جریان ناآرامی‌ها در مینسک بازداشت شده بودند، را آزاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سفیر روسیه، پس از مذاکرات سریع با دوستان بلاروسی، درخواست ما پذیرفته شده و سه تن از خبرنگاران روس آزاد شدند. آنها اکنون به مقامات سفارت روسیه در مینسک تحویل داده شده و روز سه‌شنبه به مسکو باز خواهند گشت.

مزنتسیف همچنین بیانیه وزارت امور خارجه روسیه را مورد توجه قرار داده و یدآور شد که روزنامه نگارانی که در خاک سایر کشورها فعالیت دارند، حتی در کشور برادر- بلاروس، مطمئناً موظف هستند تا قوانین و مقررات این کشور را رعایت کنند.

وی یادآور شد که در حال حاضر، یک خبرنگارن روس دیگر در میان بازداشت شدگان در جریان اعتراضات در مینسک باقی مانده است.

در همین رابطه، کمیته بین المللی دفاع از روزنامه نگاران (CPJ) از مقامات دولت بلاروس خواسته است تا از تأمین امنیت کارکنان رسانه‌های گروهی که در حال پوشش خبری از اعتراضات در این کشور هستند، اطمینان حاصل کنند.

این مسئله در بیانیه منتشر شده شب گذشته در وب سایت رسمی این سازمان مستقر در نیویورک آمده است. در جریان اعتراضات گسترده یکی دو روز گذشته در پایتخت بلاروس، حداقل چهار روزنامه نگار در مینسک مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفته و دستکم پنج نفر نیز بازداشت شدند.

اعتراض مردم بلاروس به نتیجه انتخابات/ حداقل 120 نفر بازداشت شدندادامه تجمع مخالفان رئیس جمهوری کنونی بلاروس در آستانه انتخاباتتظاهرات مخالفان لوکاشنکو در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" بلاروس بیشتر بخوانید... دومین شب اعتراضات گسترده در بلاروس/ کشته شدن یک نفر و ادامه بازداشت‌ها بلاروس کشته شدن یک نفر در ناآرامی‌ها را تکذیب کرد/ بازداشت ۳ هزار نفر در اعتراضات لوکاشنکو: با پوتین به توافق رسیده‌ام/ در بلاروس جنگ داخلی به راه نخواهد افتاد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دومین شب اعتراضات گسترده در بلاروس/ کشته شدن یک نفر و ادامه بازداشت‌ها بلاروس کشته شدن یک نفر در ناآرامی‌ها را تکذیب کرد/ بازداشت ۳ هزار نفر در اعتراضات لوکاشنکو: با پوتین به توافق رسیده‌ام/ در بلاروس جنگ داخلی به راه نخواهد افتاد واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" بلاروس پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تیراندازی در اطراف کاخ سفید سبب خروج فوری ترامپ از محل کنفرانس خبری شد+فیلم ۲ اولین واکنش فرانسه و آمریکا به استعفای نخست‌وزیر لبنان ۳ «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان رسما استعفا کرد ۴ فرانسه در لبنان به دنبال چه چیزی است؟/ تحلیل آرایش سیاسی لبنان بعد از انفجار بیروت در گفتگو با سفیر اسبق ایران ۵ اعلان جنگ قبایل علیه آمریکایی‌ها؛ تأکید بر آزادی سوریه از لوث وجود اشغالگران و مزدورانشان ۶ اذعان تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی به دست برتر حزب الله در منطقه ۷ روایت رادیو بین‌المللی چین از منطق پوچ آمریکا درباره مسئله هسته‌ای ایران ۸ پایگاه تروریست‌های آمریکایی در مرز عراق و کویت هدف قرار گرفت مهمترین اخبار بین الملل «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان رسما استعفا کرد تحلیل| استعفای «دیاب»، پروژه پیچیده غرب در هزار توی سیاسی لبنان تیراندازی در اطراف کاخ سفید سبب خروج فوری ترامپ از محل کنفرانس خبری شد+فیلم رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد مهمترین اخبار تسنیم جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد ربیعی:‌ انتخابات ۲۱ شهریور برگزار می‌شود/ پیشنهاد جدید دولت برای تبلیغات انتخاباتی فردا؛ جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی"صمت" اذعان تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی به دست برتر حزب الله در منطقه درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه بلاروس اخبار روسیه بلاروس اعتراضات گسترده کشته شدن یک نفر بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنسولگری افغانستان در شهر کراچی پاکستان اعلام کرد ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس آزاد شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالجبار تخاری» سرکنسول حکومت افغانستان در کراچی اظهار داشت 63 پناهجویی که در مسیر بازگشت به افغانستان بازداشت شده بودند پس از تلاش‌ها، آزاد شدند.

وی افزود این پناهجویان بدون دلیل موجهی در منطقه «گوتکی» در ایالت «سند» پاکستان بازداشت شده بودند.

تخاری تاکید کرد پناهجویان بازداشت شده با وساطت کنسولگری افغانستان آزاد و به کشورشان بازگشتند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود بازداشت پناهجویان افغان توسط نهادهای امنیتی پاکستان به شدت افزایش یافته است.

بر اساس آمار کنسولگری افغانستان در کراچی از نیمه فروردین ماه سال جاری تاکنون بیش از 4 هزار پناهجوی افغان شامل زنان و کودکان از زندان‌های پاکستان آزاد شدند و به افغانستان بازگشتند.

محرومیت 80 درصدی کودکان پناهجوی افغان از تحصیل در پاکستانآزادی 89 پناهجوی افغان از زندان‌های پاکستانبرنامه جهانی غذا: هزاران خانواده پناهجوی افغان دست خالی از پاکستان اخراج شده‌اند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • دانشگاه پادگان نیست
  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور