Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور مذهبی پاکستان از رایزنی با گروه‌های شیعی برای تدوین شیوه نامه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز؛ «نور الحق قادری» وزیر امور مذهبی پاکستان از رایزنی و مذاکره با مسئولین گروه های شیعی این کشور جهت تدوین شیوه نامه‌ای جامع برای عزاداری ماه محرم خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اگر شیوه نامه مناسبی برای ماه محرم تدوین نشود ممکن است شاهد انتشار مجدد ویروس کرونا در سطحی گسترده باشیم.

قادری افزود: حفظ سلامت تمامی شهروندان و جلوگیری از بیماری آنها برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و عزاداران حسینی نیز این واقعیت را درک می کنند.

وزیر امور مذهبی پاکستان گفت: همکاری علما و بزرگان شیعی برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم خوب بوده و امیدواریم قبل از شروع ماه محرم شیوه نامه عزاداری ابلاغ شود.

این در حالی است که با کم شدن تعداد بیماران کرونایی در پاکستان از روز گذشته فعالیت مراکز عمومی مانند بازارها، تالارها، سینماها و... مجددا آغاز شده است.

پیش از این، شیعیان پاکستانی مراسم عزاداری شهادت امیر المومنین علی «ع» را نیز در ماه رمضان که رزوهای اوج کرونا در پاکستان بود برگزار کرده بودند.

علما و بزرگان شیعی نگران سوء استفاده برخی گروه ها از برگزاری عزاداری ماه محرم هستند زیرا این امکان وجود دارد که در صورت بیشتر شدن تعداد مبتلایان به کرونا عزاداران حسینی به انتشار کرونا متهم شوند.

نخست وزیر پاکستان: عزاداری محرم باید با رعایت اصول بهداشتی انجام پذیرد

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط عزاداری ماه محرم اخبار "پاکستان" بیشتر بخوانید... ملاقات فرمانده ارتش پاکستان با سفیر عربستان پس از افزایش تنش‌ها رئیس مجمع عمومی سازمان ملل وارد پاکستان شد ائتلاف احزاب اپوزیسیون پاکستان پیش از آغاز به کار با خطر انحلال مواجه شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ملاقات فرمانده ارتش پاکستان با سفیر عربستان پس از افزایش تنش‌ها رئیس مجمع عمومی سازمان ملل وارد پاکستان شد ائتلاف احزاب اپوزیسیون پاکستان پیش از آغاز به کار با خطر انحلال مواجه شد واژه های کاربردی مرتبط عزاداری ماه محرم اخبار "پاکستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تیراندازی در اطراف کاخ سفید سبب خروج فوری ترامپ از محل کنفرانس خبری شد+فیلم ۲ اولین واکنش فرانسه و آمریکا به استعفای نخست‌وزیر لبنان ۳ «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان رسما استعفا کرد ۴ فرانسه در لبنان به دنبال چه چیزی است؟/ تحلیل آرایش سیاسی لبنان بعد از انفجار بیروت در گفتگو با سفیر اسبق ایران ۵ اعلان جنگ قبایل علیه آمریکایی‌ها؛ تأکید بر آزادی سوریه از لوث وجود اشغالگران و مزدورانشان ۶ اذعان تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی به دست برتر حزب الله در منطقه ۷ روایت رادیو بین‌المللی چین از منطق پوچ آمریکا درباره مسئله هسته‌ای ایران ۸ پایگاه تروریست‌های آمریکایی در مرز عراق و کویت هدف قرار گرفت مهمترین اخبار بین الملل «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان رسما استعفا کرد تحلیل| استعفای «دیاب»، پروژه پیچیده غرب در هزار توی سیاسی لبنان تیراندازی در اطراف کاخ سفید سبب خروج فوری ترامپ از محل کنفرانس خبری شد+فیلم رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد مهمترین اخبار تسنیم جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد ربیعی:‌ انتخابات ۲۱ شهریور برگزار می‌شود/ پیشنهاد جدید دولت برای تبلیغات انتخاباتی فردا؛ جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی"صمت" اذعان تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی به دست برتر حزب الله در منطقه درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عزاداری ماه محرم اخبار پاکستان عزاداری ماه محرم اخبار پاکستان عزاداری ماه محرم نخست وزیر شیوه نامه گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: تالار حافظ میزبان سومین دوره جشنواره گروه‌های کر ایران با مشارکت بیش از ۲۰۰ نفر از هنرمندان عرصه موسیقی، است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سیدرسول موسوی نژادیان، امروز _ سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت _ با اشاره به اینکه، مدیر اجرایی این جشنواره بر عهده حسام هوشیار و دبیر هنری را طیب فقیه بر عهده دارد، اظهار کرد: در ادامه برگزاری نخستین دوره جشنواره گروه‌های کر ایران در مرداد ۹۷ و دومین دوره جشنواره گروه‌های کر ایران در آذر ۹۸ و برگزاری یک دوره مجازی جشنواره گروه‌های کر در سال ۹۹ اینک به توفیق الهی و تلاش نهادهای فرهنگی و هنری ذیربط به منظور تداوم این مسیر، سومین دوره جشنواره گروه‌های کر ایران به میزبانی شهر شیراز برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه هنری یاد شده به همت مؤسسه مفاخر و نواندیشان هنر پارس و با همکاری شرکت نوازندگان سرزمین آفتاب، با مجوز و همکاری اداره کل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی استان فارس و با مشارکت بیش از ۲۰۰ نفر از هنرمندان عرصه موسیقی آوازی در قالب گروه‌های کرال (آوازی) از اقصی نقاط کشور، برنامه‌ریزی شده است.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تصریح کرد: این جشنواره بر بنیان شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان و گروه‌های موسیقی فعال در زمینه موسیقی آوازی سراسر کشور و نگاه ویژه به فرهنگ متنوع و ارزشمند اقوام و آداب‌وسنن مرتبط با این شاخه از هنر، برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد و در همین راستا، دبیرخانه جشنواره بدین وسیله از همه فرهیختگان، هنرمندان و علاقه‌مندان به عرصه موسیقی آوازی به منظور بازدید از این دوره از جشنواره دعوت می‌کند.

موسویان‌نژاد با اشاره به اینکه در روز اول از ساعت ۱۱ صبح به ترتیب گروه‌های آیریک، مهر وطن، فیلارمونیک، آوای ماهان، وندا، آزرمان و آداک تا ساعت ۲۰:۳۰ به اجرای صحنه‌ای در تالار حافظ می‌پردازند، اضافه کرد: در ادامه در بخش اجرای خیابانی، گذر هنر حافظ میزبان گروه‌های وندا، آزرمان، مهروطن و فیلارمونیک هستند و همچنین، بخش پژوهشی نیز با عنوان نشست پژوهشی با حضور سهند شکرزاده در تالار غزل ساعت ۱۱ برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در روز یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت هم‌زمان با روز دوم جشنواره از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸:۳۰ تالار حافظ در بخش صحنه‌ای به استقبال گروه‌های آزر مأمن، آوای ماهان، پارسه، وندا، آیریک، آداک، فیلارمونیک و مهروطن خواهد رفت و بخش خیابانی نیز پذیرای گروه‌ایی همچون آیریک، آداک، آوای ماهان و پارسه است و نشست پژوهشی نیز با حضور علی رادمان در تالار غزل ساعت ۱۵: ۳۰ برپا می‌شود و آئین پایانی نیز ساعت ۲۰ یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار خواهد شد.

کد خبر 751491

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس
  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید
  • برگزاری مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب در مشهد
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم