Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسارت وارد شده به اقتصاد جهان از یک جنگ جهانی احتمالی حدود ۱۵ تریلیون دلار خواهد بود در حالی که همه گیری ویروس کرونا حدود ۳۰ تریلیون دلار به اقتصاد جهان آسیب می رساند. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، جدیدترین تحقیقات موسسه پژوهشی مکنزی گلوبال نشان می دهد اختلال در تولید در نتیجه همه گیری ویروس کرونا دو برابر بیشتر از یک جنگ نظامی در جهان به اقتصاد آسیب می رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تحلیلگران این موسسه پژوهشی در گزارشی با عنوان « خطر، تاب آوری و تعادل دوباره زنجیره های ارزش جهانی»، خطرات مختلف توقف 100 روزه تولید را بررسی کردند. شوک های اقتصادی که در این گزارش به آنها اشاره شده وقایع مختلفی را از حمله های سایبری و جنگ های تجاری گرفته تا درگیری های نظامی و همه گیری در بر می گیرند و از نظر تناوب، زمان و طبیعت تاثیرشان متفاوت هستند.

 تحقیقات نشان داد خسارت وارد شده از یک جنگ جهانی احتمالی حدود 15 تریلیون دلار خواهد بود در حالی که همه گیری ویروس کرونا حدود 30 تریلیون دلار به اقتصاد جهان آسیب می رساند.  این رقم 3 برابر بیشتر از 10 تریلیون دلار خسارتی است که رکود بزرگ سال‌های 2007 تا 2009 به بار آورد و 30 برابر بیشتر از خسارت ناشی از یک حمله سایبری گسترده است.

ادامه روند نزولی اقتصاد جهان با افزایش بیکاری طی 5 سال آیندهاقتصاد جهان 126 میلیارد دلار از همه گیری ویروس کرونا ضرر کرده است

طبق تحقیقات موسسه مکنزی از 325 شرکت در 13 صنعت مختلف، اختلال در زنجیره ارزش می تواند به راحتی بیش از 40 درصد از سود دهی سالانه در هر دهه را از بین ببرد ولی یک رویداد شدید که صد روز تولید را مختل می‌کند، درآمد یک سال را در برخی صنایع نابود میکند.

 طبق این گزارش زنجیره‌های ارزش که وابسته به نیروی کار هستند بیشتر در معرض همه گیری ها قرار می گیرند. همه گیری ویروس کرونا بیش از همه به صنعت پوشاک آسیب رسانده که بیشترین سهم اشتغال را دارد و سالانه 25 میلیون شغل تولید می کند. پس از آن صنعت هوافضا، مبلمان و محصولات نفتی بیشترین آسیب را دیده اند.

 انتهای پیام/33

R7586/P/S7,85/CT10 بیشتر بخوانید... پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد منفی ۴.۹ درصدی اقتصاد جهان در ۲۰۲۰ صندوق بین المللی پول: رکود اقتصاد جهان بدتر از حد انتظار است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد منفی ۴.۹ درصدی اقتصاد جهان در ۲۰۲۰ صندوق بین المللی پول: رکود اقتصاد جهان بدتر از حد انتظار است پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ گزارش تسنیم| پشت‌پرده لغو عرضه «دارا دوم»؛ بین ۲ وزیر دعوا شد ۲ جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد ۳ هشدار احمد توکلی به رئیس جمهور: نام ساقط کردن کشور «گشایش» است؟ ۴ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۰ ۵ سازمان خصوصی‌سازی یک تنه بورس را منفی کرد ۶ حق مسکن ۳۰۰هزارتومانی کارگران برای تصویب نهایی به هیأت دولت رسید ۷ کاهش ۱ تا ۲ میلیون تومانی قیمت در بازار خودرو + قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز ۸ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۱| کاهش قیمت طلا به ۲۰۱۸ دلار مهمترین اخبار اقتصادی هشدار احمد توکلی به رئیس جمهور: نام ساقط کردن کشور «گشایش» است؟ جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد وزارت اقتصاد به دنبال تغییر قوانین مجوز کسب‌و‌کار/ مجلس و دولت دور می‌خورند؟ معاون وزیر نفت: آماده عرضه بلوکی یا ETF سهام پالایشگاه‌ها هستیم مهمترین اخبار تسنیم ربیعی:‌ انتخابات ۲۱ شهریور برگزار می‌شود/ پیشنهاد جدید دولت برای تبلیغات انتخاباتی رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد فردا؛ جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی"صمت" جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد اذعان تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی به دست برتر حزب الله در منطقه درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: همه گیری ویروس کرونا صندوق بین المللی پول اقتصاد جهان آسیب می رساند تریلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی