Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محسن هاشمی» روز سه‌شنبه در دویست‌ و سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: در بودجه امسال سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران پیش‌بینی شده است که امیدواریم با همکاری سازمان شهرداری‌ها و سازمان برنامه‌وبودجه، هرچه سریع‌تر فرآیند تخصیص این اعتبار انجام شود تا بتوانیم نسبت به تامین اتوبوس و واگن مترو برای کاهش ازدحام شهروندان تهران و رعایت فاصله اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«هاشمی» در رابطه با پروژه قطار ملی نیز با قدردانی از تلاش‌های انجام شده، اظهار داشت: مترو از آغاز در مسیر خودکفایی بوده و نیمی از مترو مربوط به احداث تونل و ایستگاه‌هاست که در آن کاملا خودکفا هستیم و در نیم دیگر هم بخشی از تجهیزات ثابت و واگن را در داخل تولید می‌کردیم؛ «حرکت در مسیر خودکفایی بسیار درست است اما نباید در آن دچار افراط شویم و به سمت ساخت داخل کردن قطعاتی برویم که نه امکان‌پذیر است و نه صرفه اقتصادی دارد».

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه منشا بخشی از واردات در مترو، تصمیم‌های دولتی است که تامین مالی را از طریق شرکت‌های دولتی انجام می‌دهند، گفت: اگر منابع مالی در اختیار شرکت‌های داخلی قرار گیرد، ساخت داخل افزایش می‌یابد.

روز خاتمه جنگ با عراق گرامی داشته شود 
رییس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در آستانه سی‌امین سالگرد پیروزی ایران در جنگ تحمیلی قرار داریم، گفت: در ۲۳ مرداد سال ۱۳۶۹، «صدام حسین» رییس جمهور بعثی عراق با نگارش آخرین نامه رسمی خود به رییس‌جمهوری کشورمان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تمامی خواسته‌های ایران از جمله آزادسازی کلیه اراضی اشغالی، آزادسازی بدون قید و شرط همه اسرا و بازگشت به قرارداد الجزایر را پذیرفت و برای نخستین‌بار در حدود ۳۰۰ سال اخیر، ایران بدون واگذاری یک وجب از خاک خود، جنگی را به صلح تبدیل کرد.

«هاشمی» تاکید کرد: اکثر کشورهای جهان، سالروز خاتمه جنگ را گرامی می‌دارند اما در ایران، روز خاتمه جنگ و آغاز صلحی پایدار که امروز هم از آن بهره می‌بریم، در هیاهوی مسایل سیاسی و روزمره به فراموشی سپرده شده است.

وی ادامه داد: از بخش فرهنگی مدیریت شهری می‌خواهم با توجه به تاثیر مثبت یادآوری این رخداد در غرور ملی و سرمایه اجتماعی نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند و از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و سربازان عرصه دیپلماسی که توانستند دستاورد بزرگ و ماندگاری را برای ایران به یادگار بگذارند، قدردانی شود.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران شورای اسلامی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ مسعود محمدی روز شنبه در همایش روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا استان البرز که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، افزود: تکمیل سه تقاطع غیر همسطح شهدای غزه ، میدان جمهوری اسلامی و رجایی شهر کرج از مهمترین برنامه های عمرانی این کلانشهر در سال جاری است.

وی ادامه داد: راه اندازی خط اتوبوس تندرو کرج بین کمالشهر در غرب و شهرستان فردیس در جنوب شرقی کرج ، پروژه دیگر مدیریت شهری کرج برای تسهیل در رفت وآمد مردم است که تا 2 ماه آینده آماده بهره برداری می شود.

رییس شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت : این کلانشهر به عنوان اولین شهر کشور با خرید اتوبوس های برقی گام اساسی در جهت تحقق شعار سال و حمایت از دولت داخلی برداشت.

محمدی اظهار کرد: به تازگی ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی برای نخستین بار در کشور در کرج به کار گرفته شد که نقش موثری در خدمات مناسب به شهروندان و کاهش آلودگی زیست محیطی دارد.

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت : این کلانشهر نیز با اجرای پروژه های ملی مانند ساخت آزاد راه شهید سلیمانی و قطار شهری تاکنون در کمک به اقتصاد ملی به خوبی نقش آفرینی کرده و این فعالیت ها ادامه دارد.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش به پیگیری های شورای شهر کرج و مدیران استان البرز برای تعیین تکلیف املاک قولنامه ای و آرای تخریب املاک اشاره کرد و افزود: طی ماههای اخیر ۲ هزار پرونده ملکی دارای رای تخریب برای افزایش رضایتمندی شهروندان کرجی تعیین تکلیف شده است.

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت : در بخش درآمدها نیز میزان بودجه کرج از ۴۴ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ اکنون به ۲۰۵ هزار میلیارد ریال رسیده که بیانگر تلاش ها برای ارتقای سطح درآمدهای این شهر است.

وی تعیین تکلیف املاک معارض بر سر راه تعدادی از پروژه های عمرانی کرج را از دیگر اقدامات در ۲ سال گذشته برشمرد.

رییس شورای اسلامی استان البرز در این همایش با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی۲ سال ونیم گذشته توسط شورای اسلامی شهر و روستا در این استان گفت : بهره گیری از ظرفیت نخبگان در اجرای طرح ها و برنامه های عمرانی و فرهنگی شهرهای استان از نقاط قوت شوراها در این مدت بوده است.

مجید قره حسنلو افزود: امروز ۸۰۵ نفر در شوراهای اسلامی روستایی و ۹۷ نفر در شوراهای شهر البرز فعالیت می کنند که توجه به مناطق کم برخوردار استان به عنوان مهمترین برنامه برای این شوراها تعریف شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت پسماند ، شورا و شهرداری کرج با اجرای طرح های مختلف اقدامات موثری در این بخش انجام داده است .

قره حسنلو گفت : امسال توجه به مشارکت مردم در طرح های شهری و روستایی به عنوان مهمترین اولویت کاری در شوراهای اسلامی استان دنبال می شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900213

دیگر خبرها

  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳