Web Analytics Made Easy - Statcounter

 "محمد بن راشد آل مکتوم " حاکم دبی و نخست وزیر امارات از راه اندازی اولین راکتور هسته ای در خاک این امارت شیخ نشین حاشیه خلیج فارس (با کمک های فراوان شرکت کره ای) خبر داد. 

به گزارش ایرنا، راشد آل مکتوم در توئیتی نوشت که امارات عربی متحده توانسته اولین راکتور صلح آمیز انرژی هسته‌ای را در جهان عرب به بهره برداری برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نخست وزیر امارات نوشت: امروز ما بهره برداری از اولین راکتور صلح آمیز انرژی هسته‌ای در جهان عرب در نیروگاه " براکه " در ابوظبی را اعلام می‌کنیم. 

وی افزود: تیم‌های کاری موفق شدند میله‌های سوخت هسته‌ای را در راکتور بارگیری کنند و با انجام آزمایش‌های گسترده، عملیات راه‌اندازی را با موفقیت به انجام برسانند و من این موفقیت را به " محمد بن زاید " ( ولیعهد ابوظبی ) تبریک می‌گویم.  

حاکم دبی با اشاره به اینکه راه‌اندازی چهار نیروگاه هسته‌ای برای تامین یک چهارم نیاز کشور (امارات عربی متحده) به برق ایمن، قابل اعتماد و بدون آلودگی هدف گذاری شده، مدعی شد: امارات متحده عربی اتم را شکافته و می‌خواهد کهکشان را کشف کند و پیامی به جهانیان ارسال کند که اعراب قادرند راه علمی خود را از سر بگیرند و با سایر ملل بزرگ رقابت کنند!. 

وی در پایان تاکید کرد که هیچ چیز غیر ممکن نیست.  

 رآکتور براکه در نزدیکی ابوظبی قرار دارد و ظرفیت تولید یکهزار و ۴۰۰ مگاوات برق را داراست و قرار بود سال ۲۰۱۷ میلادی راه‌اندازی شود، اما آغاز به کار آن بارها به تأخیر افتاده بود. 

براکه یکی از چهار رآکتور هسته‌ای امارات است که با بهره ‌برداری از آن، نام این کشور به عنوان نخستین کشور عربی دارای انرژی هسته‌ای ثبت شد. 

چهار رأکتور هسته‌ای امارات در مجموع  پنج هزار و ۶۰۰ مگاوات برق تولید خواهند کرد. 

پیشتر "سهیل المزروعی" وزیر انرژی امارات ژانویه ۲۰۱۹ (دی ۹۷) بدون ذکر جزئیات اعلام کرد که موعد بهره‌ برداری از رآکتور براکه به عنوان نخستین رآکتور هسته‌ای امارات که قرار بود اواخر سال ۲۰۱۹ به بهره‌برداری برسد تا ابتدای سال جدید به تأخیر افتاده است. 

آژانس انرژی اتمی نیز ماه ژوئیه ۲۰۱۹ (تیر/مرداد) اعلام کرد که گروه بررسی زیرساخت‌های هسته‌ای مرحله سوم بررسی پروژه هسته‌ای امارات را به پایان رساند و پیش از شروع به کار این رآکتور مناطقی را که نیاز به کار بیشتری دارد، مشخص کرد. 

عملیات ساخت نیروگاه‌ هسته‌ای براکه از سال ۲۰۱۲ در کنسرسیومی به مدیریت شرکت "کپکو" کره جنوبی آغاز شده بود. امارات برای ساخت این چهار رآکتور هسته‌ای و خدمات پس از راه‌اندازی آن‌ها مجموعا ۴۰ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:در منطقه ویژه اقتصادی ازنا،اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.
فرزاد محمدی افزود:طرح فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و تا دو یا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت:این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد و پیشرفت بسیار خوبی دارد که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرزاد محمدی با بیان اینکه توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است، افزود:برای  رفع موانع تکنولوژی و فنی، واحدهای صنعتی احیا شده که وطیفه و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است که فن‌بازار در استان تشکیل شد.
مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:هم اکنون نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.
وی گفت:در استان چندین واحد صنعتی دانش‌بنیان شده و با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.




دیگر خبرها

  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد