Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@15:17:36 GMT

آموزش پخت آش سبزی شیرازی + فوت و فن خوشمزه تر کردن آن

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۷۱۸۱

آموزش پخت آش سبزی شیرازی + فوت و فن خوشمزه تر کردن آن

آموزش طرز تهیه آش سبزی شیرازی به همراه نکات طلایی برای خوشمزه تر شدن آش، آش سبزی شیرازی به دلیل وجود گوشت گوسفندی و حبوبات بسیار مقوی بوده و یکی از بهترین گزینه ‌ها برای صبحانه یک روز زمستانی محسوب می شود.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، آش سبزی یکی از آش های سنتی و بسیار قدیمی بخصوص در شیراز است که اغلب به عنوان نذری مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آش سبزی شیرازی به دلیل وجود گوشت گوسفندی و حبوبات بسیار مقوی بوده و یکی از بهترین گزینه ‌ها برای صبحانه یک روز زمستانی محسوب می شود.

مواد لازم

گوشت سردست گوسفندی با استخوان: 500 گرم سبزی (تره، ترخان، شوید): 400 گرم برنج نیم دانه: 100 گرم پیاز: 1 عدد نخود: 100 گرم عدس: 100 گرم لوبیا قرمز: 100 گرم پیاز داغ: 3 قاشق غذاخوری نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز: به میزان لازم زردچوبه: به میزان لازم ترخون خشک:  2 قاشق غذاخوری طرز تهیه آش سبزی شیرازی

ابتدا حبوبات را از شب قبل خیس کنید و آب حبوبات را چند بار عوض کنید و با آب و نمک روی حرارت قرار دهید تا بپزند. عدس ها را جدا بپزید.

در یک قابلمه گوشت را با یک عدد پیاز خرد شده و کمی زردچوبه و فلفل قرمز و یک لیتر آب بپزید. برنج را هم جداگانه بپزید.

سبزی ها را شسته و خرد کنید سپس تفت دهید تا بپزند. بعد از پخت حبوبات آن ها را به برنج و سبزی اضافه کنید.

بعد از پخت گوشت، استخوان آن را جدا کنید و گوشت را بکوبید و کمی آب به آن اضافه کنید و بگذارید بجوشد.

در یک قابلمه کوچک، روغن را داغ کنید و نیمی از پیاز داغ را همراه با زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید و بصورت داغ در آش در حال جوشیدن بریزید. ترخون خشک را خرد کنید و سپس خیس کنید و به آش اضافه کنید.

 ⅓ از آش را در ظرف دیگری بریزید و آن را کاملاً بکوبید و سپس به آش اضافه کنید و یا همه مواد آش را با هم خوب بکوبید که کشدار شود و سپس هم بزنید و اجازه دهید آش بجوشد تا جا بیافتد.

بعد از سرو آش می توانید آن را با پیاز داغ تزئین کنید.

نکته: بهترین گوشت برای این آش گوشت گردن یا گوشت سردست می باشد.

آش سبزی شیرازی ساده بدون گوشت

مواد لازم

حبوبات پخته (نخود - لوبیا – عدس):  یک و نیم لیوان برنج نیم دانه معطر: دوسوم لیوان ترخون خشک: 2 قاشق غذاخورى تره خرد شده: 2 لیوان نمک و زردچوبه و فلفل سیاه: به اندازه لازم آب: به اندازه لازم پیاز داغ: براى تزیین

مراحل تهیه: عدس را 2 یا 3 دقیقه پخته و آب آن را دور بریزید. سپس مقداری آب روی آن ریخته و بگذارید بپزد. بعد از پخت عدس، برنج، تره و یک قاشق ترخون اضافه کنید و بپزید.

وقتی که برنج نیم پز شد نخود و لوبیاى پخته و زرد چوبه و نمک و کمى فلفل سیاه را اضافه کنید و بگذارید مواد با هم بپزند.

بیشتر بدانید: روش پخت انواع آش آلو

در دقیقه آخر پخت، یک قاشق ترخون و کمی فلفل سیاه اضافه کنید چرا که عطر این دو در طول مدت پخت کم می شود. پیاز داغ را با روغن کم و حرارت ملایم سرخ کنید.

نکات پخت آش سبزی شیرازی

برنج را قبل از پخت حداقل نیم ساعت در آب خیس کنید. برای پخت هر نوع آش مدت زمان زیادی را در نظر بگیرید و از شعله خیلی كم استفاده كنید تا مواد به آرامی جوشیده  و آش کاملا جا بیفتد.

داشتن برنج آشی یا برنج نیم ‌دانه باعث می شود که آش زودتر جا بیافتد.

بجای لوبیای سفید از لوبیای قرمز نیز می توانید استفاده کنید. برای تهیه آش از نخود و لوبیا مرغوب و دانه ریز استفاده کنید. به جای تره، می‌توانید از تره ‌فرنگی نیز استفاده کنید. کوبیدن گوشت این آش بسیار مهم است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: سبزیجات آش آموزش آشپزی آش سبزی شیرازی اضافه کنید فلفل سیاه پیاز داغ برنج نیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است

مسعود امرالهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هیچ گونه افزایش قیمتی در حبوبات و دیگر کالاها نداریم.

به گفته او، با توجه به آنکه هیچ تغییر قیمتی در گروه کالایی صورت نگرفته است، از این رو مغازه داران موظف به رعایت هستند، در غیراین صورت با گرانفروشی برخورد می شود.

امرالهی ادامه داد: وظیفه نظارت بر خرده فروشی ها با سازمان حمایت است که بازرسان این سازمان با خرده فروشان متخلف باید برخورد کنند و چنانچه پس از بررسی واحد صنفی متوجه شدند که گرانی مربوط به حلقه تامین است، موظف به دریافت فاکتور و ارائه به بازرسان وزارت جهاد هستند تا برخوردهای لازم با شرکت تولیدکننده، تامین کننده و واردکننده در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد با بیان اینکه هیچ گونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی نداریم، افزود: بازرسان سازمان حمایت و اتاق اصناف موظف به برخورد با گرانفروشی و تخلف در  حوزه خرده فروشی ها هستند و در صورت تخلف در حوزه تامین باید موضوع را به مجموعه ما و جهاد استان ها اعلام کنند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

او با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه شکر، حبوبات و دیگر کالاهای اساسی سبد خانوار نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ثابت ماندن ارزش افزوده یک درصدی کالاهای اساسی هرگونه افزایش قیمت شکر و حبوبات به بهانه های مختلف تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟