Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@09:53:58 GMT

مرحوم موسویان در در بحث‌های مالی مرجع بودند

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۷۲۱۸

مرحوم موسویان در در بحث‌های مالی مرجع بودند

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور، گفت: کتاب بانکداری اسلامی ایشان امروز جزو کتاب‌های خوب درسی در مقاطع کارشناسی ارشد است، او در بحث‌های مالی مرجع و کاملا مسلط پاسخگوی ابهامات مالی، پولی، بانکی، بورس و اوراق بودند.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید حسن میرمعزی»، شامگاه دوشنبه ۲۰ مرداد در مراسم  بزرگداشت حجت‌الاسلام سید عباس موسویان که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت درگذشت این عالم فقیه و مجتهد، گفت: درباره این عالم بزرگ صحبت کردن بسیار سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: او یکی از رزمندگان فعال در دوران دفاع مقدس، چهره‌ای انقلابی و از یاران شهید مدنی بودند که گاهی از خاطرات خود با این شهید بزرگ برای ما سخن می‌گفتند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با بیان اینکه مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین موسویان از شاگردان برجسته آیت‌الله موسوی اردبیلی بودند، عنوان کرد: او پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود را در زمینه سرمایه‌داری در اسلام و پس انداز ارائه کرد و از همین جا وارد بحث‌های مالی، پولی و بانکی شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی ادامه داد: کتاب بانکداری اسلامی ایشان امروز جزو کتاب‌های خوب درسی در مقاطع کارشناسی ارشد است، او مسیر ثابتی را با تمام توان وارد شد و در بحث‌های مالی مرجع و کاملا مسلط پاسخگوی ابهامات مالی، پولی، بانکی، بورس و اوراق بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همین اواخر ایشان می‌خواستند یک کتاب درباره بازار و سرمایه را در سه جلد تدوین کنند که کتاب درسی و مرجع در دانشگاه‌ها شود، برای این کتاب بسیار کار کرده بودند که الان درمرحله ویرایش‌های آخر است. ما سعی می کنیم با کمک شاگردان حاصل عمر ایشان را در مسیر علوم اقتصاد اسلامی به کار گرفته و در اسلامی‌سازی اقتصاد کشور ادامه‌دهنده راه ایشان باشیم.

 

 

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرحوم موسویان مراسم بزرگداشت بزرگداشت بحث های مالی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود

ایسنا/مازندران مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ما حوزه فرهنگ است و این بخش نیاز به باغبانی دارد،گفت: با آمار و ارائه عدد و ارقام نمی‌توان مشکلات این حوزه را مرتفع کرد.

 محمد مهدی شریف‌تبار امروز، ۸ اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بابل با بیان اینکه در این برهه از زمان باید دقت کنیم ماموریت اصلی ما چیست و بر همان مبنا حرکت کنیم، اظهار کرد: امروزه فعالیت سازمان تبلیغات در عرصه‌های مختلف خدماتی، تشکیلاتی، توانمندسازی، تبیین و توجیه، آموزش و عرصه حضور در میدان نقش مثبتی برای نظام دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه بابل پایلوت همه اقدامات فرهنگی بخاطر ظرفیت ارزنده و پیشینه فرهنگی است، یادآور شد: ایجاد تشکل نهضت پیشرفت بانوان از جمله این ظرفیت‌هاست.

شریف تبار با اشاره به اینکه کار جوان سازی در سازمان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: وجود انجمن‌های تبلیغی و جامعه مبلغان جریان‌ساز از جمله حوزه تاثیرگذاری است که در سازمان تبلیغات تشکیل شد.

وی با قدردانی از حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل تصریح کرد: امام جمعه بابل همواره حامی فرهنگ و فعالان فرهنگی است.

در این مراسم از زحمایت حجت الاسلام رضا جعفرزاده قدردانی و حجت الاسلام حسین اکبرزاده بعنوان رئیس سازمان تبلیغات شهرستان بابل معارفه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • «به یادِ ماموستا فخری»
  • تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد