Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@11:43:34 GMT

صادرات دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس سطح به دو کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۷۳۹۹

صادرات دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس سطح به دو کشور

دستگاه اندازه‌گیری زاویه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر آنکه با استقبال بازار داخلی مواجه شد، توسط این شرکت به دو کشور نیز صادر شد و محققان این شرکت در حال مذاکره برای مونتاژ آن در یکی از کشورهای همسایه هستند.

به گزارش ایسنا، سید فرشید چینی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان زمینه تحقیقاتی این شرکت را تولید تجهیزات و فناوری‌های مربوط به سطح دانست و گفت: دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس از محصولات این شرکت است که تولید و به بازار عرضه شد و موفق به صادرات این دستگاه به چین و ترکیه شدیم، ضمن آنکه رایزنی‌هایی نیز انجام شده که دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس در ترکیه مونتاژ و به بازار این کشور عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استقبال بازار داخلی از این دستگاه، یادآور شد: تاکنون ۱۱ دانشگاه داخل کشور از جمله دانشگاه‌های امیرکبیر، تربیت مدرس، شیراز، بناب و تهران از این دستگاه خریداری کردند و ما به ۴۰ دانشگاه نیز خدمات ارائه کرده‌ایم. 

چینی، یکی از مزیت‌های این دستگاه را الگوریتم به‌کار رفته در نرم‌افزار آن دانست و افزود: این الگوریتم بسیار قدرتمند و کارا بوده و پیش از این جزئیات مربوط به فناوری آن در قالب مقاله‌ای در نشریات معتبر به چاپ رسیده است، ضمن آنکه این دستگاه، امکان اندازه‌گیری انرژی سطح جامد را به کاربر می‌دهد.

به گفته وی در حال حاضر تنها دو کشور آمریکا و آلمان دستگاهی برای تعیین انرژی سطح جامد تولید می‌کنند و ما سومین کشور هستیم. 

به گزارش ستاد نانو، به زاویه تشکیل شده بین خط مماس رسم شده از نقطه تماس سه فازی و خط تماس مایع و سطح، زاویه تماس گفته می‌شود. این زاویه معیاری از ترشوندگی سطح ارائه می‌دهد. برای اندازه‌گیری زاویه تماس، روش‌های زیادی وجود دارد که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به روش‌های قطره‌ بی‌پایه‌ استاتیک و دینامیک اشاره کرد. با استفاده از دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس می‌توان ترشوندگی سطح را ارزیابی کرد و از کیفیت خواص سطح پوشش‌ها اطمینان حاصل کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد نانو دانش بنیان دستگاه اندازه گیری زاویه تماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه یافتن یسنا از زاویه دوربین کایت هلال احمر

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 16 یسنا دختر بچه چهار ساله اهل روستای یلی بدراق شهرستان کلاله از یکشنبه ۹ اردیبهشت، هنگامی که مادرش مشغول کار در زمین کشاورزی بود، مفقود شده بود، عصر پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت پس از پنج روز جستجو پیدا شد. هلال احمر گلستان تصاویر ضبط شده از طریق دوربین نصب شده روی کایت را از لحظه پیدا کردن یسنا منتشر کرد. این تصاویر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • لحظه یافتن یسنا از زاویه دوربین کایت هلال احمر
  • پاسخگویی به ۳۵۷ هزار تماس مشترکین آب و فاضلاب قم
  • دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد