Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، علی‌رضا محمدی کرجی ران با اشاره به تبعات شیوع ویروس کووید-۱۹ در جهان و پیامدهای منفی ناشی از این ویروس بر حمل‌ونقل دریایی اظهار کرد: صنعت حمل‌ونقل دریایی استان هرمزگان نیز از تأثیرات این پدیده در امان نماند و اعمال محدودیت و در برخی مواقع ممنوعیت‌های ترددی که بر اساس دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مراقبتی ابلاغ می‌شد آسیب‌هایی را متوجه فعالین صنعت دریایی استان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با تدابیر و پیگیری‌های استاندار هرمزگان برای کمک و جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر به قشرهای آسیب‌پذیر مرحله نخست کمک‌هزینه معیشت در اردیبهشت سال جاری به ۴۴۴ نفر از شاغلین حوزه مسافری دریایی مرکز استان که فعالیت‌های معیشتی آن‌ها متأثر از شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده بود اهداء شد.

محمدی کرجی ران بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در مرحله دوم این کمک‌هزینه معیشتی به ملوانان شناورهای تجاری سنتی اختصاص یافت، در این مرحله ۳۱۰ نفر از ملوانانی که در شناورهای تجاری سنتی فعالیت می‌نمایند مبلغ سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال پرداخت‌شده است.

این مسئول اظهار کرد: با توجه به گستردگی و تنوع فعالیت دریایی اعم از تجاری، مسافری و گردشگری در بزرگ‌ترین استان ساحلی کشور ضرورت رفع موانع و مشکلات به وجود آمده پیش روی تلاشگران این حوزه‌ها همواره مورد تأکید استاندار هرمزگان و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.

شایان‌ذکر است ویروس نوپدید کرونا که از اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ به شکل جهان‌شمول، مرزها را درنوردید، بخش‌های مختلف ازجمله حمل‌ونقل و تجارت دریایی جهان را تحت تأثیر خود قرارداد، ناوگان تجاری، تفریحی و مسافری دریایی کشور و استان هرمزگان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اعمال مقررات کنترلی و مراقبتی که با ممنوعیت و محدودیت تردد دریایی همراه بود آسیب‌هایی را متوجه فعالین این حوزه کرد.

کد خبر 539244 برچسب‌ها حمل و نقل سفر - گردشگری استان هرمزگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حمل و نقل سفر گردشگری استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان ، وقوع ناپایداری های موقتی به صورت تند باد لحظه ای با احتمال گردوخاک در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز دور از انتظار نیست.

 سامانه همرفتی تا روز یکشنبه طی ساعاتی در پاره ای نقاط استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی فعالیت خواهد داشت و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

 در مناطق دریایی استان طی امروز در تنگه هرمز و بخشهایی از دریای عمان افزایش باد شمال شرقی پیش بینی می شود. و وضعیت دریا طی ساعاتی متلاطم خواهد شد.

 افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی در تنگه هرمز، دریای عمان و بخشهایی از خلیج فارس تا روز سه شنبه 11 اردیبهشت بویژه در ساعات صبح تا ظهر تداوم خواهد داشت. همچنین طی امروز احتمال وقوع تند باد لحظه ای در ساعات بعدازظهر و شب در اثر ابرناکی پیش بینی می شود.

بنابراین توصیه می شود ترددهای دریایی با احتیاط صورت پذیرد و شناورهای سبک و صیادی طی ساعات یاد شده از تردد خودداری کنند.

 به لحاظ دمایی، از امروز افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه ۷ اردیبهشت
  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • صدور هشدارهای ویژه هواشناسی در هرمزگان
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان- ۶ اردیبهشت
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس