Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:09:08 GMT

هزینه جرم متناسب با جرم افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۷۶۹۴

هزینه جرم متناسب با جرم افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار قاسم رضایی در جلسه شور اداری شهرستان ابهر، اظهار داشت: خداوند توفیق داد در استانی شهید پرور که ۳ هزار و ۵۳۶ شهید و همچنین شهرستانی که ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است، حضور پیدا کنیم.

وی با اشاره به قرار گرفتن شهرستان ابهر در مسیر ترانزیت و کریدورهای مختلف تردد غرب کشور، تاکید کرد: آرامش مردم این شهرستان نشأت گرفته از ریشه ایمانی و تعصب دینی آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: من فرزند همین شهرستان و منطقه هستم که مردم آن در پیروزی انقلاب اسلامی و خنثی شدن توطئه دشمنان در مقابله با تجزیه کشور پیشقدم بوده است.

وی با اشاره به کشت حدود ۲۰۰ تن مواد مخدر در سال ۲۰۰۰ میلادی در کشور افغانستان، افزود: برابر برآورد سازمان ملل، در سال جاری، در این کشور بیش از ۹۰۰۰ تن مواد مخدر کشت شده است؛ با توجه به حدود ۲۰۰۰ کیلومتر مرز مشترک ایران با کشورهای افغانستان و پاکستان، مواد مخدر از این طریق وارد کشورمان می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به کشف ۸۰۰ تن مواد مخدر در سال گذشته در کشور، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۴۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده که نشان از افزایش چشمگیر کشفیات مواد مخدر است.

وی یکی از دغدغه‌های مردم را مواد مخدر برشمرد و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در این رابطه برنامه‌هایی دارد البته علاوه بر متناسب نبودن زیرساخت‌ها، مشکلاتی از ناحیه بعضی از دستگاه‌ها وجود دارد.

سردار رضایی از نیروی انتظامی به عنوان خط مقدم مقابله با پدیده شوم مواد مخدر نام برد و تصریح کرد: اگر تدبیری برای نگهداری معتادان پرخطر و متجاهر و حتی خرده فروشان اتخاذ شود و محل‌ها و اردوگاه‌هایی را برای نگهداری این افراد تأسیس کنند، نیروی انتظامی قادر است ظرف ۴۸ ساعت تمام آنان را دستگیر کند که در این رابطه قطع به یقین حمایت و پشتیبانی دستگاه قضائی بسیار مؤثر است و ما این آمادگی را داریم که این دغدغه مردم را دنبال کنیم.

جانشین فرمانده ناجا، مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر را از برنامه‌های جدی پلیس عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ساماندهی و فضای نگهداری این افراد به عنوان یک مشکل مطرح که پیشنهاداتی از قبیل اردوگاه در این زمینه ارائه شده است.

وی به ضرورت افزایش هزینه جرم در پیشگیری از جرایم نیز اشاره و تصریح کرد: هزینه جرم، باید متناسب با جرایم افزایش یابد تا اثر بازدارنده داشته باشد در غیر این صورت این مسئله باعث افزایش وقوع جرایم می‌شود که در این زمینه خلاءهای قانونی باید مطالعه و مرتفع شوند.

جانشین رئیس پلیس کشور، سرقت را یکی دیگر از دغدغه‌های جدی مردم عنوان و بیان کرد: در حوزه سرقت نیز اگر دو علت مؤثر وقوع این جرم برطرف شود از دغدغه‌های مردم در این حوزه کاسته می‌شود؛ یکی توجه به زیر ساخت‌ها و دیگری تهیه پیوست ایمنی در اخذ پروانه ساخت و سازها است که باید به صورت قانون در بیاید.

سردار رضایی با تاکید بر ضرورت رعایت ساز و کارهای امنیتی و انتظامی در بحث ساخت و سازها و تولید خودروهای داخلی، اذعان داشت: رعایت اصول امنیتی و پیوست ایمنی در ساخت و سازها، عامل مؤثر در کاهش جرایم است که به دنبال آن نیز احساس امنیت در جامعه افزایش چشمگیری خواهد داشت.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه تهدیدات امنیتی دشمن خنثی شده است، تصریح کرد: مقابله با تهدیدات اخلاقی دشمن نیازمند بسیج همگانی است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی دارای تجربه و روحیه انقلابی است و ما در راستای مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با جدیت و تمام توان گام بر می‌داریم.

کد خبر 4995754

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم رضایی جمع آوری معتادان خرده فروش مواد مخدر جانشین فرمانده ناجا ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش روز خبرنگار شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه انفجار بیروت پیش بینی وضعیت هوا وضعیت راهها کمیته امداد امام خمینی سرهنگ نادر رحمانی سازمان تامین اجتماعی محسن حاجی میرزایی کشف مواد مخدر نیروی انتظامی تن مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی هرمزگان، گفت: با هوشیاری و تلاش همه جانبه ماموران انتظامی رودان قاچاقچیان در انتقال ۳۸۴ کیلو تریاک ناکام ماندند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان، اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در راستای مقابله جدی وبی امان با قاچاق مواد مخدر ومبارزه با سوداگران مرگ در محور بخش رودخانه این شهرستان پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت‌های لازم و گشت‌زنی‌های پنهان و هدفمند به دو دستگاه خودرو سواری پژو 405 مشکوک و دستور توقف دادند.

وی افزود: رانندگان با مشاهده ماموران بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز سریع متهمان چون عرصه را بر خود تنگ دیدند با استفاده از موقعیت منطقه و تاریکی هوا با رها کردن خودروها از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی 384 کیلو مواد مخدر تریاک کشف و ضبط و تلاش ماموران برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

وی همچنین از کشف انواع کالای قاچاق در 48 گذشته به ارزش 20 میلیارد ریال در استان خبر داد.

جاویدان عنوان کرد: ماموران انتظامی استان در اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا وارز و حین کنترل محورهای مواصلاتی، موفق به کشف انواع کالای قاچاق شدند.

وی افزود: کالاهای قاچاق مکشوفه شامل: 3 هزار و 114 دست انواع البسه، یک دستگاه موتورسیکلت پاکشتی، یک دستگاه موتور قایق، 130 عدد انواع لوازم آرایشی، 192 جفت کفش، 665 دستگاه سیگار الکترونیک، 44 کارتن انواع محصولات کشاورزی، 650 عدد انواع آبمیوه خارجی، 7 دستگاه تلویزیون led و غیره فاقد مدارک است.

 فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در این راستا 12 خودرو شوتی توقیف و 10 متهم به همراه پرونده متشکله به مرجع قضایی معرفی شدند، یادآورشد: حسب اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه بالغ بر 20 میلیارد ریال است که کلیه کالاهای مکشوفه تحویل انبار سازمان اموال تملیکی استان شد.

جاویدان تأکید کرد: پلیس در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا و به تبع آن رونق و جهش تولید همه تلاش خود را به‌کار بسته، تا تحرک از قاچاقچیان و ضربه زنندگان به اقتصاد جامعه سلب شود.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف ۸۰۰ گرم هروئین از مخفیگاه خرده‌فروشان مواد مخدر
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم