Web Analytics Made Easy - Statcounter

عابدی با اشاره به اینکه پس از سه ماه پیگیری استانداری مجوز واردات دائمی شتر از پاکستان به خراسان جنوبی صادر شد، گفت: این مهم می‌تواند نقطه عطفی برای تامین شتر براساس تعهد تفاهم‌نامه فی مابین استانداری و ستاد فرمان امام (ره) در خصوص هاب شتر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مشیرالحق عابدی» شامگاه (20 مرداد) در نشست خبری بررسی اقدامات اجرایی پروژه هاب شتر در خراسان جنوبی که با حضور مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون تعهد استان براساس تفاهم‌نامه هاب شتر بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای ایجاد طرح‌های زیرساختی اقتصادی با موفقیت پیش رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به طرح‌های زیرساختی اقتصادی مورد تعهد استان، گفت: راه‌اندازی سه سایت قرنطینه دام، مرکز به‌نژادی تولید و تکثیر حاشی پرمحصول، بازار تخصصی دام و ایجاد جایگاه انبار علوفه و دستگاه بسته بندی ذرت علوفه‌ای از جمله این طرح های زیرساختی است.

 

وی با بیان طرح‌های اقتصادی اجتماع محور برای تبدیل استان به هاب شتر، ادامه داد: در ایجاد مرکز جمع‌آوری شیر و ایجاد کشتارگاه و بسته‌بندی نیز مجموعه استان همکاری داشتند و همه تعهدات بیش از پیش‌بینی ها در حال انجام است.

 

عابدی با اشاره به اینکه پس از سه ماه پیگیری استانداری مجوز واردات دائمی شتر از پاکستان به خراسان جنوبی صادر شد، گفت: این مهم می‌تواند نقطه عطفی برای تامین شتر  براساس تعهد تفاهم‌نامه فی مابین استانداری و ستاد فرمان امام (ره) در خصوص هاب شتر باشد.

 

«غلامرضا قوسی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست اظهار کرد: خراسان جنوبی با ۳۰ هزار نفر دومین استان دارای جمعیت شتر کشور است و ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری برای تبدیل شدن به هاب شتر دارد.

 

وی افزود: ۲۰ درصد جمعیت شتر کشور در استان خراسان جنوبی است که ۲ هزار خانوار استان از این صنعت بهره‌مند هستند.

 

قوسی با اشاره به اینکه تولید سالانه یکهزار و ۲۰۰ تن گوشت و یکهزار و ۵۰۰ تن شیر خام شتر در استان، عنوان کرد: با اجرای طرح هاب شتر هشت هزار فرصت شغلی در استان ایجاد و ظرفیت تولید محصولات نیز به ۲۵ هزار تن افزایش خواهد یافت.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد وسعت استان را عرصه‌های بیابانی تشکیل می‌دهد بر اساس همین وضعیت بیابانی و مرتعی، قابلیت افزایش جمعیت شتر در استان وجود دارد.

 

به گفته وی ظرفیت تولید علوفه استان در هر هکتار ۵۰ کیلوگرم است بنابراین عرصه‌های بیابانی استان ظرفیت افزایش ۲ برابری پرورش جمعیت شتر تا ۷۰ هزار نفر را خواهد داشت.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: واردات شتر صدور مجوز خراسان جنوبی فرمان امام جمعیت شتر هاب شتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی

مهدی دسینه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان افزود: از ۴۱ هزار مجوز معتبر کاغذی موجود در هرمزگان، هفت هزار مجوز به الکترونیکی تبدیل شده است.

وی گفت: براساس قانون صاحبان همه مجوز‌های کاغذی باید مجوز الکترونیکی دریافت کنند و کسب وکار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی بدون مجوز محسوب می‌شوند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: در جزیره هرمز تمام کسب و کار‌ها مجوز الکترونیکی دریافت کرده اند و نخستین شهر بدون مجوز کاغذی در کشور نام گرفته است.

مهدی دسینه افزود: متقاضیان می‌توانند تا بیست و پنجم اردیبهشت ️بوسیله گوشی همراه خود و ورود کد شماره سریال کارت ملی، شناسه، کد صنفی و کد پستی محل کسب، در درگاه ملی مجوز‌ها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • صدور هشدار هواشناسی سطح زرد؛ هوای خراسان جنوبی دوباره بارانی می‌شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان