Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در حوزه ابتدایی تمامی کتب درسی از پیش دبستانی تا ششم ابتدایی تولید محتوا شده که با توجه به تقسیم بندی استان های کشور به شش قطب، استان مرکزی مسئول تولید محتوای دروس پایه اول بوده و استان های لرستان، همدان، کرمانشاه، اصفهان و قم زیرمجموعه استان مرکزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی محمد غلامی در بازدیدی که به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار بهمراه معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و مدیر روابط عمومی این اداره کل از خبرگزاری ایسنا صورت گرفت، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: بحث شرایط شیوع کرونا و تاثیراتی که در برنامه های آموزش و پرورش و سال تحصیلی جدید می گذارد، بسیار گسترده است که پس از تمامی جلساتی که در این رابطه در حوزه های مختلف برگزار شد و با توجه به تجربه پنج ماهه اخیر که در رابطه با کرونا از سر گذراندیم، آموزش در فضای مجازی آغاز شد.

وی با بیان اینکه از تعطیلی اسفند به بعد در برخی پایه ها با 15 درصد محتوای آموزشی مانده مواجه شدیم، در برخی پایه ها نیز دروس به صورت 100 درصدی تدریس شده بود و نوبت مرور بود ولی امسال یک پایه جدید با 100 درصد محتوا پیش روست، افزود: با جلساتی که گذاشته شده تمامی ارکان آموزش و  پرورش در خط اول کار و تلاش هستند و کلیدواژه پروژه مهر امسال، بازگشایی مدارس در شرایط شیوع کروناست.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی سه احتمال وجود دارد، تصریح کرد: احتمال زرد، سفید یا قرمز بودن شرایط وجود دارد. در شرایط سفید و قرمز تقریبا تکلیف مدارس روشن است. در شرایط سفید همانند روال سابق مدارس بازگشایی می‌شوند و در شرایط قرمز آموزش ها غیرحضوری و مجازی است ولی در شرایط زرد نیمی از آموزش ها مجازی و نیمی حضوری است که در شرایط خاصی ارائه می شوند.

غلامی بیان کرد: در حوزه ابتدایی تمامی کتب درسی از پیش دبستانی تا ششم ابتدایی تولید محتوا شده است. استان های کشور به شش قطب تقسیم شده بودند که استان مرکزی نیز مسئول تولید محتوای پایه اول در کشور بوده و استان های لرستان، همدان، کرمانشاه، اصفهان و قم زیرمجموعه استان مرکزی بوده اند که در شبکه شاد در حال بارگزاری است و بر این اساس، برای سال تحصیلی جدید نیاز به تولید محتوا توسط معلم نیست.

وی اظهار کرد: بزودی وزارت آموزش و پرورش از شبکه شاد رونمایی جدیدی تحت عنوان شادپلت خواهد کرد که امکان ارتباط دو طرفه معلم و دانش آموز در این شبکه وجود دارد و همه آنچه در کلاس حضوری امکان ارائه آن وجود دارد، در این شبکه پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: دستورالعمل های بهداشتی برای بازگشایی مدارس اعم از تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده، ضدعفونی کلاس ها، آبخوری ها و ... در دستور کار است و بیش از 90 درصد ثبت نام‌ها نیز انجام و مقرر شده تا 31 مرداد ماه پرونده ثبت نام ها بسته شود. در دو هفته نخست شهریور مانور آمادگی برای سال تحصیلی اجرا می شود و سازماندهی نیروی انسانی نیز تقریبا تمام شده است. توصیه ما این بوده که با توجه به شرایط موجود کمترین جابجایی همکاران را شاهد باشیم و شنبه 15 شهریور استارت سال تحصیلی جدید زده شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: با حوزه های مختلف از جمله شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص فضای مجازی و با دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سنجش دانش آموزان بدو ورود و امور بهداشتی و ... هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

غلامی با اشاره به شایعات موجود در فضای مجازی، از اولیای دانش آموزان خواست به شایعات توجه نکنند و گفت: والدین باید اخبار را از منابع موثق دریافت کنند و مطمئن باشند که دغدغه مسئولان مدارس از والدین کمتر نباشد، کمتر نیست و نیاز است والدین اعتماد بیشتری به آموزش و پرورش درخصوص رعایت موارد بهداشتی داشته باشند.

وی ادامه داد: مقرر شده است که خانواده ها، دانش آموزان را در شرایط سرماخوردگی یا در صورت داشتن علامت سرماخورگی، به مدرسه نفرستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی در خصوص پیش دبستانی ها افزود: متاسفانه تاکنون در ثبت نام پیش دبستانی ها در سامانه "سناد" به میزان خوبی انجام نشده به طوری که از مجموع حدود 22هزار و 400 دانش آموز مجاز برای ورود به پایه پیش دبستانی، تنها حدود 500 دانش آموز در این پایه تحصیلی ثبت نام کرده‌اند که البته امیدواریم شرایط برای پیش دبستانی ها نیز تسهیل شود.

وی اظهار کرد: شرایط اقتصادی و هزینه هایی که بر پیش دبستانی ها مترتب است و شرایط خاص کودکان در سن پیش دبستانی که نمی توان انتظار رعایت پروتکل ها را از آنها داشت، از دلایل کاهش ثبت نام پیش دبستانی هاست و پیشنهاد ما این است که با توجه به اینکه محتوای پیش دبستانی آماده شده خانواده ها می توانند آموزش در منزل داشته باشند. امید است در نیمه دوم سال شرایط سفید شود که در این صورت ظرف چهار ماه پایان سال هم می توانیم خدمات پیش دبستانی را به صورت حضوری ارائه دهیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پروش استان نیز در این بازدید گفت: بر اساس سرشماری سال 95، 96.5 درصد جامعه هدف 10 تا 49 سال اعلام با سوادی کرده اند و در مجموع جمعیت شش سال به بالا نیز 87 درصد اعلام باسوادی کرده اند.

میرزایی افزود: استان مرکزی جزو استان های با میانگین بالای سواد در کشور بوده و رد سرشماری سال 95 رتبه هفتم باسوادی در کشور مربوط به استان مرکزی است.

وی ادامه داد: افراد بیسواد معمولا کسانی هستند که انگیزه ای برای حضور در چرخه آموزش ندارند و شیوع کرونا سختی کار در این حوزه را دوچندان کرد ولی اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفت تا بتوان همچنان با پدیده بیسوادی مبارزه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آموزش و پرورش پیش دبستانی نهضت سوادآموزي پیش دبستانی ها تولید محتوا سال تحصیلی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از امروز برای دانش‌آموزان میان پایه آغاز می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم

همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی 2 (استثنایی)، اول 2 (استثنایی)، اول 3 (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد. 

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از 5 اردیبهشت

دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و6 رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، 6 رقم یک (111111) وارد کنند.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

قیمت کتاب‌های درسی دوره ابتدایی بدین شرح است:

پایه تحصیلیقیمت کتاب درسی
 اول دبستان 71 هزار تومان
 دوم دبستان 78 هزار تومان
 سوم دبستان 87 هزار تومان
 چهارم دبستان 87 هزار تومان
 پنجم دبستان 87 هزار تومان
 ششم دبستان 102 هزار تومان

قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر 149 هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر 152 هزار تومان است.

قیمت کتاب‌های درسی پایه نهم 157 هزار تومان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌های درسی از امروز پنجم اردیبهشت
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی