Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:28:22 GMT

واگذاری مسکن ارزان به کارگران با ساخت شهرک‌های اقماری

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۸۲۷۹

واگذاری مسکن ارزان به کارگران با ساخت شهرک‌های اقماری

به گزارش خبرنگار مهر، کارگران علیرغم داشتن نقش موثر در تولید ناخالص داخلی کشور، یکی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه به شمار می روند و مسکن، یکی از مهمترین دغدغه های آنهابه شمار می رود. بررسی های صورت گرفته نشان می‌دهد در شهرکهای صنعتی سراسر کشور بالغ بر ۸۰۰ هزار کارگر مشغول کار بوده و عمدتاً متقاضی مسکن هستند؛ ضمن اینکه بدلیل عدم امکان اسکان در شهرکهای صنعتی، ناچار هستند در داخل شهرها ساکن شوند و همین مساله تردد آنها به محل کار را بدلیل بعد مسافت با سختی همراه کرده است؛ از این رو ۱۱ خردادماه امسال وزارت راه و شهرسازی با اتاق تعاون ایران تفاهم نامه ساخت واحد مسکونی برای کارگران در حاشیه شهرک‌های صنعتی را به امضا رساند تا گامی موثر برای حل مشکل تامین مسکن ارزان قیمت برای کارگران شاغل در شهرکهای صنعتی برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی در مورد آخرین وضعیت این شهرک های صنعتی به خبرنگار مهر گفت: مقرر شده در کنار شهرک های صنعتی که شهرهای جدیدی وجود دارد همچون ایوانکی، به کارگران شاغل در شهرک ها واحدهای مسکونی اختصاص داده شود به گونه ای که در همین ایوانکی مقرر شده زمینی ۱۰ هکتاری برای ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی اختصاص یابد.

وی که خواست نامش در گزارش ذکر نشود، افزود: این سیاست با هدف تامین مسکن برای کارگران و هم نزدیک بودن به محل کارشان اتخاذ شده است و پیش بینی می شود حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرکهای صنعتی احداث و به کارگران واگذار شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مسئولیت حمایت و پشتیبانی از پروژه ها با بانک عامل حوزه مسکن است، گفت: در گام اول چهار شهرک صنعتی در استان های تهران، البرز و قزوین شناسایی شده و در ۱۲ استان کشور نیز مقدمات کار آغاز شده است.

به گفته وی این چهار شهرک صنعتی شامل کاسپین قزوین، ایوانکی تهران-سمنان، شمس آباد تهران و اشتهارد البرز است.

این مقام مسئول ادامه داد: آنطور که اعلام شده قرار بر حذف قیمت زمین از هزینه هاست تا با واگذاری ریگان زمین به این پروژه ها، مسکن ساخته شده با قیمت ارزان به کارگران واگذار شود.

چندی پیش نیز بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران، اعلام کرده بود: با توجه به نوع مسکنی که در این طرح ساخته می‌شود ممکن است میزان آورده متفاوت باشد اما ۴۰ درصد آورده را بانک و ۲۰ درصد را خود کارگران تأمین خواهند کرد.

وی گفته بود: وزارت راه و شهرسازی متولی و سیاستگذار کار و بانک مسکن تامین کننده مالی است. اتاق تعاون ایران نیز وظیفه هماهنگی و مدیریت و وزارت کار متولی بانک اطلاعات کارگران است.

کد خبر 4995689 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی اتاق تعاون ایران شهرک صنعتی کارگران مسکن کارگری ویروس کرونا بورس قیمت دلار قیمت طلا وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران قیمت نفت تولید نفت ایالات متحده آمریکا سهام عدالت وام ودیعه مسکن بازار سهام وزارت جهاد کشاورزی قیمت سکه بهار آزادی شهرکهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی، گفت: در راستای اجرای تبصره ۳ ماده ۲۰ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سهام ترجیحی باید به کارگران، مستخدمان و مدیران شرکت‌هایی که در لیست واگذاری قرار می‌گیرند، تخصیص پیدا کند.

وی افزود: تعداد ۵ میلیارد و ۲۲۱ میلیون سهم متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر در ۱۵۴ شرکت که در سال‌های قبل واگذار شده بود، از وثیقه آزاد و به نام کارگران منتقل شد

واگذاری ۳۰۵ میلیارد سهام از ابتدای دولت سیزدهم

سرپرست سازمان خصوصی سازی گفت: با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تأمین عدالت اجتماعی، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه گذاری و بهبود درآمد خانوار، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۳۰۵ میلیون و ۸۹۴ هزار سهم دولت در ۱۰ شرکت مشمول واگذاری به ۳ هزار و ۸ نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

بازیان افزود: در همین زمینه، مطابق مقررات واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد در صد اقساط به مدت ۱۰ سال صورت می‌گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می‌شود.

ارائه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

وی در ادامه اشاره کرد: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران، قیمت سهام ترجیحی شرکت‌های قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنان واگذار کند. کلیات این پیشنهاد به تصویب هیئت واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی در پایان گفت: به موجب تصمیم دیگر هیأت واگذاری، سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری، صرف نظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی، قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

‌ کد خبر 6097419

دیگر خبرها

  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد