Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) گفت: جوانان این دانشگاه نقش بسیار موثری در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران داشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ارتش، امیر سرتیپ دوم علی اوجاقی با بیان اینکه دانشگاه افسری امام علی(ع) کانون علم و جهاد و محل تربیت و آموزش ذخیره های امید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: با لطف و عنایت پروردگار متعال پرچم و نشان افتخار به مناسبت ایثار و فداکاری های ۱۱۸۴ شهید دانش آموخته و دانشجوبه این دانشگاه اهدا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر بسیار امید بخش و خوشحال کننده ای بود و  اعتبار و جایگاه دانشگاه افسری بواسطه دریافت این نشان چند برابر شد.

فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) ادامه داد: با توجه به اینکه دانشجویان انقلابی در این دانشگاه در حال آموزش بوده و تربیت های لازم را به دست می آورند، این یک  منبع  قدرت و انرژی برای آینده دانشگاه و برای ارتش مقدس جمهوری اسلامی ایران است، چرا که با توجه به طهارت روح شهدا که بر دانشگاه حاکم است، دانشجویان انقلابی آمادگی دارند در این مسیر  قدم های با ثبات و محکمی را بردارند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) در تمامی صحنه ها آمادگی دارند که جانشان را بخاطر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دین اسلام و مردم  فدا کنند، افزود: دانشگاه افسری امام علی(ع) مجاهد تربیت می کند، در این دانشگاه علم و فناوری وجود دارد و در کنار آنها مدیران جهادی آینده ارتش تربیت می شوند.

امیر سرتیپ اوجاقی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشتند و از  تربیت شدگان این دانشگاه شهیدان صیاد شیرازی، فکوری، ستاری، فلاحی، قوطاسلو و ... بودند که بیانگر این است که این دانشگاه توانسته در ماموریت های خود موفق باشد.

فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) یادآور شد: وضعیت موفقیت های دانشگاه از دانش آموختگان آن مشخص می شود و این موفقیت ها مورد توجه فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) قرار گرفت و به همین خاطر اهدای پرچم و نشان فداکاری را به این دانشگاه تصویب فرمودند.

وی تصریح کرد: دانشگاه افسری امام علی(ع) در  هر اقدام موثر بر سیاست ها و راهبردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در کشور انجام می شود نقش داشته و فارغ التحصیلان این دانشگاه اثر راهبردی در نظام داشتند و اولین دانشگاه بود که دانشجویان آن به همراه فرماندهان در پادگان خرمشهر و مرز حاضر شدند و در دوران دفاع مقدس دانشجویان جانشان را برای کشور فدا کردند.

امیر سرتیپ اوجاقی اضافه کرد: امروز آثار اقدامات این دانشگاه در دوران دفاع مقدس را به خوبی مشاهده می کنیم و به خود می بالیم که پیشکسوتان ما چه اقداماتی انجام دادند و به همین خاطر این دانشگاه دارای اعتبار و مرتبه بالایی بوده که مورد عنایت فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) قرار گرفته است. جوانان این دانشگاه نقش بسیار موثری در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی  و ملت سرافراز ایران در خرمشهر داشتند.

وی درباره تصویب اهدای پرچم و نشان فداکاری توسط فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) به دانشگاه افسری امام علی(ع ) گفت: از خداوند متعال خواستاریم  که بتوانیم امانت دار این افتخار بزرگ باشیم و این نشان و پرچم و افتخار برای این دانشگاه این حالت را برای بنده دارد که باید جانم را فدا  و احترام شهدا را نگه دارم و دانشجویان را در مسیر شهدا قرار دهیم.

امیر سرتیپ اوجاقی افزود: شهدا در نزد خداوند زنده هستند و روزی می خورند و ما باید راه شهدا را ادامه دهیم و امیدوارم در راه خداوند شهید شویم. وظیفه دارم به نمایندگی از دانشگاه افسری امام علی(ع) از عنایت فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) کمال تشکر را داشته باشم و با ایشان عهد می بندیم در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم و از فرمانده محترم کل ارتش تشکر و قدردانی می کنم که به دانشگاه توجه و عنایت دارند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرمانده دانشگاه افسری امام علی ع دانشگاه افسری امام علی ع ارتش مقدس جمهوری اسلامی ایران دانشگاه افسری امام علی ع نظام مقدس جمهوری اسلامی فرمانده معظم کل قوا مدظله العالی امیر سرتیپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام هیئت علمی ـ پژوهشی نیروی دریایی ارتش به قطب جنوب

فرماندنه نیروی دریایی ارتش از آمادگی برای مشارکت در تمام‌ رزمایش‌های مرکب در اقیانوس‌های آرام و اطلس خبر داد و گفت: نیروی دریایی ارتش ‌هیئت‌ علمی ـ پژوهشی را برای تحقیقات علمی بیشتر به قطب جنوب اعزام می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، امیر دریادار شهرام ایرانی‌ فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین بازدید دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش از دستاوردهای این نیرو در بندر امام خمینی (ره) ماهشهر در قالب بیست و ششمین دوره‌ هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، ضمن اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش در تأمین امنیت دریایی و اقتصادی کشور در دوران 8سال دفاع مقدس اظهار داشت: به سبب بروز شرایط جنگی در کشور، مدیریت زنجیره‌ اقتصادی از طریق بنادر و سواحل جنوبی صورت می‌گرفت که در همین راستا نیروی دریایی ارتش، به منظور مراقبت و حراست از امنیت اقتصادی و نظامی خلیج فارس، به اسکورت و هدایت کشتی‌های باری، نفت‌کش و مسافری، به عنوان مأموریت ذاتی خود مبادرت می‌ورزید.

وی افزود: از آنجا که نیروی دریایی رژیم بعث عراق، توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و همراهی نیروی هوایی و هوانیروز، در کوتاه‌ترین زمان ممکن از عرصه‌ معادلات جنگی خلیج فارس حذف شد، بازدارندگی کشور در طی سال‌های متمادی دفاع مقدس در سطح دریا و خلیج فارس به بالاترین حد خود رسید و تا به امروز نیز این حد از توان رزمی و نمایش قدرت ادامه دارد.

امیر دریادار ایرانی با اشاره به دلایل حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در دوره‌ هیئت جنگ شهید صیاد شیرازی، تصریح کرد: در راستای تداوم بخشیدن به آموزش‌های ارائه‌شده در کلاس‌های دانشگاه‌های افسری و نیز تعمیق آموخته‌ها و مشاهده‌ عینی و بلاواسطه‌ رزمایش‌ها و صحنه‌های نبرد، کلاس‌های هیئت معارف جنگ با حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در استان خوزستان برگزار شده‌است.

وی ادامه داد: نمایش و تمرین انسجام و تعامل میان نیروهای مسلح، به ویژه میان هر چهار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ‌سازی و ترویج جلوه‌های ایثار و تلاش و نمایش تأثیر نیروی دریای ارتش در عرصه بین‌المللی، حوزه‌ روابط بین‌الملل، اقتصاد و سیاست جهانی، از اهداف مدنظر در برپایی چنین دورهای بوده‌ است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دو نعمت ولایت و جوانان، تأکید کرد: برخورداری از وجود با برکت ولایت فقیه و بهره‌مندی از جوانان کوشا، پویا و مبتکر که با استفاده از آخرین دانش‌ها و حرکت در لبه‌ی فناوری‌های جهانی و به‌روز، در حال خلق حماسه‌های متعددی در سطح نیروهای چهارگانه ارتش هستند، دو نعمت الهی هستند که آمادگی کشور برای مقابله با هرگونه تهدیدی را تضمین کرده و از منافع ملی کشور در تمامی کانون‌های راهبردی پاسداری می‌کنند.

وی افزود: ارتش در تمامی نقاط و کانون‌های راهبردی و اثربخش خود، با تمرکز بر حداکثر بازدارندگی، آماده‌ حضور و مشارکت در تمامی رزمایش‌های مرکب در اقیانوس‌های آرام و اطلس بوده و در همین راستا، قرار است تا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هیئتی علمی- پژوهشی را برای تحقیقات علمی بیشتر، با آمادگی صددرصدی به قطب جنوب اعزام کند.

امیر دریادار ایرانی در پایان در خصوص چگونگی مقابله با تهدیدات بیگانگان، خاطرنشان کرد: طبعاً پاسخ تمامی نیروهای چهارگانه‌ ارتش، عدم پذیرش هرگونه تهدیدی علیه تمامیت ارضی و منافع ملی و کانون‌های راهبردی کشور است؛ به همین دلیل نیروی دریایی ارتش به عنوان دست بلند نظام اسلامی در عمق دریاها و کرانه‌‌های دوردست، با تمام توان، از منافع کشور محافظت و پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در دیدار مهم امروز فرمانده کل ارتش با دانشجویان چه گذشت؟
  • دانشجویان باید با «تیتر» نقشه راه را به رؤسای دانشگاه‌ نشان دهند
  • هیئت علمی و پژوهشی ارتش به قطب جنوب اعزام می‌شود
  • اعزام هیئت علمی ـ پژوهشی نیروی دریایی ارتش به قطب جنوب
  • دانشجویان باید با یک تیتر نقشه راه را به روسای دانشگاه‌ها نشان دهند
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • تصاویر جالب از آمریکا در حمایت از غزه | از رژه خودرویی تا تشکیل زنجیره انسانی توسط دانشجویان دانشگاه شیکاگو
  • مدل جدید اعتبار سنجی بانک ها برای دریافت وام ؛ خلافی خودرو هم تاثیرگذار شد؟
  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • دانشجویان نشان دادند که نسبت به آنچه در جهان می گذرد، بی‌تفاوت نیستند