Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@02:24:33 GMT

راز پیروزی استقلال بر سپاهان چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۹۰۳۹

راز پیروزی استقلال بر سپاهان چه بود؟

ساعت 24-تیم فوتبال استقلال در حالی موفق به شکست دادن سپاهان در جام حذفی شد که آنها برای این بازی سه مهره کلیدی شان را هم به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند.

تیم فوتبال استقلال در حالی موفق شد در دیداری حساس حریف پر قدرت خود سپاهان را با ۲ گل در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی شکست دهد که ۳ بازیکن کلیدی آنها به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست داده بودند و به نظر می‌رسید زهر خط حمله آبیها کمتر از همیشه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید نامجو مطلق در نشست خبری پس از بازی اشاره به آنالیز خوب استقلال از سپاهان داشت و این آنالیز خوب را عامل اصلی این پیروزی دانست. در واقع مربی آبی پوشان اشاره درستی داشت و با شناختی که کادر فنی استقلال از نحوه بازی سپاهان داشت و ترکیب متفاوت آبی‌ها برای این بازی نشان از همین شناخت و آنالیز داشت.

فرهاد مجیدی در این بازی خاص برای اولین در ترکیب خط دفاعی تیمش استفاده همزمان از چشمی، یزدانی، دانشگر و غلامی را در دستور کار قرار داد. حضور ۴ مدافع تخصصی میانی با قدرت بالای سرزنی در ۴ نقطه از خط دفاعی نشان از قدرت بالای سرزنی خط دفاعی آبی پوشان در این بازی داشت.

در واقع مجیدی که به خوبی می‌دانست بزرگ ترین خطری که در این بازی دروازه تیمش را تهدید خواهد کرد، از سوی مهاجمی استثنایی مثل کی‌روش است، با استفاده همزمان از این ۴ مدافع، تا حد امکان قدرت سرزنی تیمش در خط دفاعی را بالا برد و استفاده از همین تاکتیک ساده باعث شد تا زهردار ترین مهاجم سپاهان کمترین تهدید برای دروازه آبیها باشد.

زمانی که زهر تیم سپاهان در خط حمله گرفته شد، آبی‌ها فرصت بهتری پیدا کردند تا به دروازه میهمان خود نزدیک شده و بارها این دروازه را با خطر مواجه کرده و ۲ بار هم موفق به فتح آن شدند. 

استقلال و سپاهان دوشنبه شب در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند که آبیها در این بازی حساس با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شده و به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اخبار استقلال خط دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع تضمین قهرمانی در تمرین استقلال (عکس)

به گزارش ورزش سه، در پنج هفته پایانی لیگ برتر خط دفاع استقلال نقش ویژه ای خواهند داشت و با بسته نگه‌داشتن دروازه می‌توانند در کسب امتیازات لازم برای ادامه صدرنشینی موثر باشند.

با توجه به رویکرد هجومی خوبی که مهاجمان استقلال در هفته های گذشته داشتند عملکرد دفاعی این تیم می‌تواند در روند پیروزی های اقتصادی یا حتی پرگل و با حاشیه امنیت بالا تاثیرگذار باشد و این تیم را به سمت قهرمانی هدایت کند.

در غیاب رافائل سیلوا، ایمان سلیمی با فرم خوبی در خط دفاع قرار گرفته و تسلط خوبی در مهار بازیکنان حریف و خراب کردن توپ‌های اول در بازی با تراکتور فوق‌العاده بود، محمدحسین مرادمند یکی از بهترین نمایش های خود را در بازی با تراکتور ارائه کرد و روزبه چشمی در قلب خط دفاع این تیم با قدرت رهبری بالا، بازیسازی از عقب زمین را هم برعهده دارد.

با بازگشت آرمین سهرابیان مدافع چپ پای استقلال این اسکواد دفاعی کامل‌تر خواهد شد و به احتمال زیاد روزبه چشمی به خط هافبک منتقل می‌شود و استحکام دفاعی استقلال بیشتر خواهد شد.

مدافعان استقلال در تمرین پرشوری که برگزار شد در گوشه ای از زمین به تمرین کردن پرداختند و با روحیه ای بالا کار با توپ را دنبال کردند و رابطه صمیمانه ای که بین آنها شکل گرفته دلگرمی خاصی به استقلالی‌ها در هفته های آینده خواهد داد.

دیگر خبرها

  • ترکیب سپاهان برابر استقلال خوزستان (احتمالی)
  • باید اتفاقات دیداربا سپاهان را فراموش کرد/تمدید قرارداد حاشیه است
  • روز سخت پرسپولیس و شرایط متفاوت استقلال/ سپاهان در اندیشه جهش!
  • پرسپولیس باید مراقب استاد حاشیه باشد | دروازه‌بانی جذب کنید که ندانیم بیرانوند فیکس است
  • زوج دفاعی پرسپولیس احیا شد
  • گلرهای استقلال علیه بهترین خط حمله لیگ (عکس)
  • قدرت‌نمایی هالند: این وایکینگ متوقف‌نشدنی است
  • سیتی با پوکر هالند به قهرمانی نزدیک شد
  • قلب دفاعی سپاهان محکم‌تر از همیشه!
  • تجمع تضمین قهرمانی در تمرین استقلال (عکس)