Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فراخوان جشنواره استانی آوا و نمای نابینایان با مشارکت موسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز در شهریور ۹۸ و با دعوت از هنرمندان نابینا و کم‌بینا در زمینه‌های صوت، تصویر، شنیداری، آموزش، گردشگری، اشتغال و تعامل با نابینایان اعلام شد.

محمد قاسم شایسته مدیر عامل موسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز گفت: هیچ‌کس از توانمندی‌های معلولان در عرصه اشتغال به ‌درستی آگاه نیست و قصد داریم با تداوم  جشنواره استانی آوا و نمای نابینایان و دیگر برنامه‌های مشابه، توانمندی‌های نابینایان را در عرصه‌های گوناگون به ‌ویژه در حوزه اشتغال به همگان معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، بیان کرد: نابینایان با مشقت تحصیل می‌کنند، اما پس از دانش‌آموختگی، امکان ورود به بازار کار را ندارند و انتظار می رود به مرحله‌ای برسیم که مشکلات نابینایان در تمام زمینه‌ها رفع شود.

محمدصادق کشفی‌نژاد مدیرکل بهزیستی استان فارس نیز در این مراسم تصریح کرد: رویکرد خلاقانه به هر موضوع باعث خیر و برکت است، به ویژه پرداختن به موضوعی مانند توان‌یابی و توانمندی.

او، ادامه داد: جشنواره‌ استانی آوا و نمای نابینایان این موضوع را یادآوری می‌کند که اگر بخشی از حواس انسان کار نمی‌کند، مابقی حواس قوی‌تر عمل می‌کنند و می‌توان هوشمندانه از آن‌ها بهره گرفت.

در این مراسم برگزیدگان رویداد فرهنگی هنری آوا و نما معرفی و  از آنان تقدیر شد که در بخش عکاسی با تلفن همراه، شمایل زارع، نجمه غیاثی و پروانه صالحی‌نیا به ترتیب اول تا سوم و در بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای، مژگان شیخه پور، عباس عباسی مهر و رباب اسدزاده رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش پادکست، نبی‌الله طالبی، علی جعفری و مجتبی اکبری برگزیده شدند و در بخش گویندگی، میترا آسیابان، سحر علی‌پور و زهرا صداقت به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

پادکست، نوعی فایل صوتی و دیجیتال بوده که در فضای اینترنت ساخته می‌شود تا روی رایانه و یا دستگاه همراه قابل دانلود کردن باشد.

پادکست به طور معمول به صورت دنباله‌دار و سریالی ارائه می‌شود و قسمت‌های جدید آن از سوی کاربران عضو، ایمیل و یا روش‌های دیگر قابل دریافت است.

فراخوان همایش توانمندی‌های علمی - پژوهشی نابینایان و کم بینایان

همچنین در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی آوا و نما ویژه نابینایان از فراخوان سومین همایش سراسری توانمندی‌های علمی- پژوهشی نابینایان و کم بینایان رونمایی شد.

سعید قشقایی دبیر علمی این همایش افزود: اهداف این همایش، شناساندن توانمندی‌های علمی پژوهشی نابینایان و کم بینایان به جامعه، ارتقای حس خودباوری در جامعه نابینایان و کم بینایان، تبادل نظر و بررسی علمی مسائل و مشکلات جامعه نابینایان و کم بینایان از دیدگاه نخبگان علمی نابینا و کم بینا، شناسایی و معرفی نخبگان علمی و پژوهشی نابینا و کم بینا و معرفی آخرین دستاورد‌های علمی پژوهشی نابینایان و کم بینایان است.

او، اضافه کرد: در این همایش، پژوهش‌های علمی انجام شده از سوی افراد نابینا و کم بینا ارائه  می شود و از این رو شرکت‌کنندگان در سطح تحصیلات تکمیلی می‌توانند پایان نامه‌ها، مقاله‌های علمی پژوهشی، علمی ‌ترویجی و علمی ‌تخصصی خود را به این همایش ارسال کنند.

قشقایی، زمان اختتامیه این برنامه را عید غدیر سال ۱۴۰۰ اعلام و اضافه کرد: نشانی الکترونیکی hamayeshtavangaran@gmail.com پاسخگوی علاقه‌مندان در این زمینه است.

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار هنرمندان معرفی برگزیدگان استان فارس نابینا و کم بینا استانی آوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان با اشاره به اینکه  ۷۰۰ نفر از شهرستان‌ها استان به این جشنواره معرفی شدند گفت: از این تعداد ۴۰۰ نفر انتخاب شدند

بهشتی پور افزود: این جشنواره با موضوع پیشگیری اجتماعی و سطح سلامت روانی برگزار شد.

وی گفت: افزود: دانش آموزان مقطع ابتدایی در دو بخش نقاشی و شعر کوتاه و متوسطه اول در بازی‌های کامپیوتری و روایتگری و هوش مصنوعی اثار خود را به جشنواره ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم