Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده غیرنظامی ناتو در آستانه مذاکرات بین‌الافغانی در دیدار با سرپرست وزارت خارجه افغانستان بر ادامه حمایت‌های این سازمان از نیروهای امنیتی افغانستان تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «استفانو پونتیکورو» و «حنیف اتمر» سرپرست وزارت خارجه افغانستان در دیدار با یکدیگر درباره نتایج لویه‌جرگه مشورتی صلح از جمله آزادسازی زندانیان باقیمانده توسط دولت و طالبان و شروع فوری مذاکرات بین‌الافغانی صحبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه افغانستان، دو طرف همچنین درخصوص لزوم کاهش قابل توجه خشونت‌ها، برقراری آتش‌بس بشردوستانه و ساز و کارهای لازم برای نظارت بر آن، حفاظت نظام جمهوری و دستاوردهای 19 سال گذشته تبادل نظر کردند.

پونتیکورو برگزاری لویه‌جرگه و آزادی زندانیان باقیمانده طالبان را رفع موانع نهایی برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی خواند و تاکید کرد که ناتو برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان متعهد است.

براساس توافقنامه قطر، آمریکا و ناتو باید تا ماه می سال 2021 تمام نیروهایشان را از افغانستان خارج کنند.

آمریکا روند تدریجی کاهش نیروهایش را آغاز کرده و به گفته ترامپ تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر شمار نظامیان این کشور به 4 هزار تا 5 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

روز گذشته نیز «یاسین ضیا» رئیس ستاد ارتش افغانستان در واکنش به کاهش نیروهای آمریکایی گفت که این موضوع تاثیری بر روند جنگ نخواهد داشت.

ترامپ: نیروهای آمریکایی در افغانستان به 4 هزار نفر کاهش می‌یابندپنتاگون: سطح نیروها در افغانستان تا ماه نوامبر به زیر 5 هزار نفر کاهش می‌یابدارتش افغانستان: کاهش نیروهای آمریکایی تغییری در جنگ ایجاد نمی‌کند

ضیا همچنین تاکید کرد: ما امروز با پای خود ایستاده‌ایم و از این سرزمین دفاع می‌کنیم و به هر میزان سطح نیروهای بین‌المللی کاهش یابد باعث نگرانی نیست و تغییری در میدان جنگ ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ناتو طالبان اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... استولتنبرگ: حضور نظامی ناتو با روند صلح افغانستان تنظیم می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استولتنبرگ: حضور نظامی ناتو با روند صلح افغانستان تنظیم می‌شود واژه های کاربردی مرتبط ناتو طالبان اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تیراندازی در اطراف کاخ سفید سبب خروج فوری ترامپ از محل کنفرانس خبری شد+فیلم ۲ اولین واکنش فرانسه و آمریکا به استعفای نخست‌وزیر لبنان ۳ رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد ۴ اذعان تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی به دست برتر حزب الله در منطقه ۵ فرانسه در لبنان به دنبال چه چیزی است؟/ تحلیل آرایش سیاسی لبنان بعد از انفجار بیروت در گفتگو با سفیر اسبق ایران ۶ اعلان جنگ قبایل علیه آمریکایی‌ها؛ تأکید بر آزادی سوریه از لوث وجود اشغالگران و مزدورانشان ۷ «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان رسما استعفا کرد ۸ تشدید تدابیر امنیتی اطراف کاخ سفید پس از تیراندازی مهمترین اخبار بین الملل ترفند جدید مثلث شوم«عربستان، آمریکا و فرانسه» برای دولت جدید لبنان و ۲ سناریوی احتمالی نشست بررسی «روز مقاومت»/کاظمی قمی: مقاومت طرح نامشروع آمریکا را در منطقه به هم ریخت/ زارعی: مقاومت در حال توسعه نقش فرامنطقه‌ای است پارلمان لبنان: سقوط میشل عون به معنای جنگ داخلی است ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا به تعویق افتاد مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است ترفند جدید مثلث شوم«عربستان، آمریکا و فرانسه» برای دولت جدید لبنان و ۲ سناریوی احتمالی نشست بررسی «روز مقاومت»/کاظمی قمی: مقاومت طرح نامشروع آمریکا را در منطقه به هم ریخت/ زارعی: مقاومت در حال توسعه نقش فرامنطقه‌ای است وزیر نفت: با عرضه پالایشگاه‌ها در بورس مخالف نیستیم/ اختلاف را عده‌ای بیکار پروبال می‌دهند + فیلم رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو طالبان اخبار افغانستان ناتو طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی

مقاومت اسلامی در لبنان (حزب الله) برای دویست و چهارمین روز متوالی به هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی در امتداد مرز لبنان و فلسطین ادامه می‌دهد.

براساس گزارش المیادین، حزب‌الله اعلام کرد که نیروهای آن سایت‌های «رویسات العام» و «السماقه» در تپه‌های کفر شوبا اشغالی لبنان را با سلاح‌های موشکی هدف قرار داده و مستقیماً آنها را مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگری از مقاومت آمده است که نیروهای مقاومت پایگاه البغدادی را با گلوله‌های توپخانه هدف قرار داده و مستقیماً به وی ضربه زدند.

هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی از سوی حزب‌الله در پاسخ به حملات اشغالگران صهیونیستی به روستا‌های جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان در مجاورت مرز لبنان و فلسطین صورت می‌گیرد.

مقاومت امروز صحنه‌هایی از عملیات هدف قرار دادن مقر فرماندهی و استقرار نیرو‌های گردان ۵۱ تیپ گولانی در ارتش اشغالگر اسرائیل در شهرک المناره در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد.

این صحنه‌ها مقاومت را با استفاده از موشک‌های هدایت خمیده از نوع «الماس» نشان می‌داد که موشک‌های مدرنی هستند که برای اولین بار توسط مقاومت با تکیه بر هدایت تلویزیونی وارد نبرد کنونی شدند و از طریق حمله هوایی به هدف اصابت کردند.

پیش از این، مقاومت اعلام کرده بود که نیروهای این جنبش در ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی سایت رویسات العام در تپه‌های اشغالی کفر شوبا لبنان، کمین پیچیده‌ای را تدارک دیده‌اند که از طریق آن یک کاروان مکانیزه صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند.

از سویی دیگر روز یکشنبه، رسانه‌های صهیونیستی از شنیدن صدای انفجار در مناطق عکا و نهاریه خبر دادند. به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، اوایل امروز آژیر خطر در شمال مرز با لبنان به صدا درآمد.

 شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، دیروز شنبه، تأیید کرد که حمایت این جنبش از نوار غزه منجر به ممانعت از طرح‌های جنگی رژیم صهبونیستی در فلسطین و لبنان در حال حاضر و آینده شده است».

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران