Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: نباید اجازه دهیم برخی بگویند عاشورا و تاسوعا عامل شیوع کرونا می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سعید نمکی در نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم گفت: برخی برپایی یاد شهدای کربلا را به دوران 400 الی 500 سال پیش منتسب می‌کنند ولی من معتقدم اولین راوی حماسه کربلا حضرت زینب (س) بود که گفت از این حماسه به خدا جز زیبایی هیچ چیز ندیدم، اولین کسی که زیبایی حماسه کربلا را با زبانی شیوا بیان کرد، پرستار دلسوز حضرت سیدالشهدا (ع) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صحنه ورود جابر با چشم نابینا به کربلا و بیان دردو رنج‌های او اولین روضه عاشورا بود، گرامی‌داشت یاد دوران محرم از همان روزها شروع شد و به همین دلیل نمی‌شود شور و سوز عاشقان اهل بیت را در محرمی خاموش کرد، مردم بدانند، وزیر بهداشت زمانی که شیر مادر می‌خورد در روضه امام حسین (ع) اشک مادر بر صورتش می‌چکید و برای من سخت است که اعلام کنم برای برگزاری مراسم‌های مذهبی پروتکل‌های سختگیرانه را رعایت کنید. آنچه امروز به عنوان پرچم تشیع در دست ماست باید برافراشته بماند و این موضوع مسئولیت‌ بر دوش ما می‌گذارد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین حمایت‌های تاریخی در این ایام حمایت‌های هوشمندانه و سرشار از بصیرت مقام معظم رهبری بود و ماندگاری این روش در تاریخ مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.

نمکی گفت: در سخت‌ترین ایام تحریم‌ها در حال مدیریت هستیم و برای تهیه یک دارو باید به سختی تحریم‌ها را دور بزنیم اما با لطف خدا هیچ بیماری برای تهیه دارو سرگردان داروخانه‌ها نشده است.

وزیر بهداشت گفت: حفظ آبرو و عزت نظام برای ما مهم است و مهم است که دیگران نتوانند مغلطه کنند که عاشورا و تاسوعا عامل شیوع کرونا شد و برخی اعلام کنند علم بر اداره نظام سلامت ایران حاکم نیست و نظام سلامت با احساسات اداره می‌شود،  رهبری فرمودند تابع نظارت ستاد کرونا هستم و نباید برخی جلوتر از نظر ایشان حرکت کنند و اگر افرادی خود را جلوتر از این الگو ببینند تکلیفشان روشن است و به دنبال صحنه‌سازی هستند.

وزیر بهداشت گفت: تردید ندارم امسال محرمی با شور خواهیم داشت و همکاران ما 6 ماه است که در شیفت‌های مختلف درحال تلاش هستند هرچند عده زیادی در برخی مواقع به دنبال تفرقه افکنی بودند اما هیچ بیماری در مناطق سنی نشین پشت در بیمارستان نماند. تردید ندارم رعایت پروتکل‌ها با دست مدیران هیأت‌های مذهبی اجرا می‌شود و نظارت کافی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت خواهد گرفت تا محرمی با عظمت و باشکوه در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

انتهای پیام/4148

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت تهران بزرگ عاشورا سعید نمکی ستاد ملی وزیر بهداشت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین موتورکراس سواران تبریز معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، هیأت موتورسواری تربیت بدنی سپاه عاشورا مسابقه چهار جانبه موتورسواری کراس با حضور سرهنگ پاسدار حیدرپناه معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا و با حضور چهار تیم از شهرهای تبریز، جلفا، مرند، هشترود و جمعی از تماشاگران برگزار کرد.

این مسابقات در ۳ کلاس ۴۵۰ سی سی، ۲۵۰ سی سی و تیرل انجام شد.

در پایان این مسابقات تیم‌های برتر به ترتیب ذیل معرفی شدند؛

موتورسواران باشگاه مقاومت توانستند مقام اول این مسابقات را بدست آورند.

همچنین تیم مرند و تیم جلفا به ترتیب مقام دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 6097577

دیگر خبرها

  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم
  • سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» فراخوان داد
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • برترین موتورکراس سواران تبریز معرفی شدند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان