Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، کریم کبیری" با توضیح اینکه برای اطمینان از عملکرد نیروگاهها در دوران بهره برداری و فعالیت بدون عیب آنها و اینکه عملکرد و کارکرد آنها تضمین شده باشد می توان از صنعت بیمه کمک گرفت اما  شرکت های بیمه ای تاکنون وارد این حوزه نشده اند.

رئیس کمیته انرژی های تجدید پذیر سندیکای صنعت برق ایران با اشاره به پوشش بیمه ای تضمین عملکرد در کشورهای دیگر، افزود: در برخی از کشورها ، شرکت ها برای پشتیبانی تضمین عملکرد از شرکت های بیمه ای کمک می گیرند یعنی شرکت های بیمه ای تضمین عملکرد محصولات را پوشش می دهند که این اتفاق می تواند در داخل کشور هم رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبیری، با بیان اینکه تاکنون در حوزه تجدیدپذیر همچین بیمه نامه ای ارائه نشده است، اظهارکرد: در بخش توربین های بادی دو شرکت پیشرو، مپنا و صبا نیرو هستند که به دلیل اینکه هنوز مشتری خصوصی زیادی ندارند اقدامی به خرید همچین بیمه نامه ای نکرده اند.

به گفته وی، در بخش ساخت پنل های خورشیدی هم 6 شرکت فعال وجود دارند که دوشرکت تالسان انرژی و سولار صنعت فیروزه پیشرو هستند و آنها هم از چنین امکانات بیمه ای بهره مند نیستند.

وی، خاطرنشان کردکه صنعت بیمه می تواند در بخش گرفتن تسهیلات از بانک ها به وسیله بیمه نامه اعتباری به حوزه انرژی های تجدید پذیر کمک کند.

رئیس کمیته انرژی های تجدید پذیر سندیکای صنعت برق ایران با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی در خصوص اینکه شبکه بانکی می تواند قرارداد تضمینی برق تجدیدپذیر رابین مشتریان و وزارت نیرورا به عنوان وثیقه بانکی تسهیلاتی قبول کند، گفت: بانک ها این بخش نامه را اجرایی نکرده و آن قرارداد را به عنوان وثیقه اخذ تسهیلات قبول ندارند.

کبیری ادامه داد: اگر شرکت های بیمه ای بتوانند با بیمه نامه اعتباری ، قراردادهای تضمین خرید برق را پوشش دهند آن وقت بانک ها بیمه نامه اعتباری را تائید کرده و تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیردو بدینوسیله یکسری از مشکلات سرمایه گذاران برای اخذ تسهیلات بانکی از بین می رود.

وی، با بیان اینکه در حال حاضرتجهیزات نیروگاهها به صورت فراگیر بیمه نیستند،افزود: توربین های بادی به دلیل اینکه در ارتفاعات بلند قراردارند معمولا مجهز به صاعقه گیر هستند و پیش بینی صاعقه برای آنها شده و پنل های خورشیدی هم از صاعقه گیر استفاده می کنند که آسیبی به پنل ها وارد نشود.

رئیس کمیته انرژی های تجدید پذیر سندیکای صنعت برق ایران اظهارکرد: درحال حاضر تجهیزات نیروگاهها به صورت فراگیر بیمه نیستند شاید تعداد اندکی از نیروگاه داران از بیمه استفاده کرده باشند.

کبیری گفت:  کمیته انرژی های تجدید پذیر سندیکای صنعت برق ایران بزرگترین و قدیمی ترین تشکل صنعت برق ایران است و بالغ بر 513 شرکت حقوقی اعم از شرکت های مهندسی، پیمانکاری، تولید کننده، بازرگانی و بهره بردارعوض آن هستند.

پربیننده ترین نماد ۲بانک و موسسه اعتباری در بازار سرمایه قرمز پوش شد شرکت‌های بیمه‌ای بنابر دلایلی تجدید ارزیابی دارایی‌ها را نمی‌خواهند ۸۰ درصد مطالبات بیمه ملت از ۴یا ۵بیمه‌گذار کلان است نماد ۱۶شرکت بیمه‌ای در تالار شیشه‌ای قرمزپوش شد بیشترین ریزش شاخص سهام بانکی به کار آفرین رسید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انرژی تجدیدپذیر برق نیروگاه بادی بیمه صنعت بیمه نیروگاه خورشیدی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شرکت های بیمه ای بیمه نامه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت

مسعود میرزاعسگری مدیرعامل نیروگاه حرارتی بیستون گفت: در فروردین ماه، به میزان ۲۱۴ میلیون و ۴۳۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی در نیروگاه بیستون تولید شد که از این مقدار ۱۹۵ میلیون و ۸۱۰ هزار کیلووات ساعت انرژی الکتریکی به صورت خالص به شبکه سراسری تزریق شد.

وی افزود: با تلاش کارکنان این شرکت مصمم هستیم، برق مطمئن و پایدار مشترکان را تامین کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود