Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ یکی از آثار و پیامدهای مخرب و جدی کرونا آسیب به وضعیت اقتصادی مردم است و حمایت‌های دولت در این راستا تا به این لحظه جوابگوی نیازهای مردم نبوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، با شیوع ویروس کرونا در اواخر سال گذشته در زندگی روزمره مردم تحولاتی رخ داد که طبیعتا هیچکس نمی‌توانست آن را پیش‌بینی کند و در تصورات نمی‌گنجید در قرن بیست و یکم توان مقابله با یک ویروس وجود نداشته باشد و اینگونه جامعه جهانی از همه جهات تحت تاثیر و تحولات قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع ویروس منحوس کرونا آثار و پیامدهای مخرب بسیاری داشت، در ابتدا میزان تلفات ناشی از آن و هدف قرار دادن سلامتی و بهداشت جهانی و به مرور زمان بروز مشکلات اقتصادی و عمیق‌تر شدن شکاف طبقاتی، مشکلات فرهنگی و اجتماعی و در بعضی جوامع سر باز کردن مشکلات سیاسی و آشکار شدن ناتوانی برخی دولت‌ها در مدیریت بحران به‌وجود آمده همه معادلات را بهم ریخت.

در این ایام که ماه‌‌ها از شروع این چالش جهانی می‌گذرد و به نسبت گذشته آگاهی مردم در مواجه با این بیماری بالا رفته است، نتایج تدابیری که برای مبارزه با آن اندیشیده شده بودند در حوزه‌های مختلف در حال آشکار شدن است و اینجاست که مسئولان و دولتمردان باید از عملکرد خود دفاع کنند و برای بهبود معیشت مردم و وضع نابسامان اقتصادی آنها فکری کنند.

گزارش|روایت تسنیم از علت کمبود مرغ در بازار زنجان/ گویا مشکلات مرغداران تمامی نداردچراغ یوم‌العباس در زنجان خاموش شدنی نیست / اجتماع عظیم زنجانی‌ها در هشتم محرم امسال متفاوت‌تر برگزار می‌شودفرمانده سپاه استان زنجان: ویروس کرونا قطعا در مقابل روحیه جهاد و شهادت مردم ایران شکست می‌خورد

 

در سه ماهه ابتدایی سال به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا بیشتر اماکن و اصناف کشور تعطیل بودند، و از تیر ماه هم به صلاحدید مسئولان استانی چندین هفته استان زنجان به علت وضعیت قرمز کرونا تعطیل اعلام شد. در این بازه مشاغل بسیاری متحمل ضرر و آسیب جدی شدند.
تخصیص وام به مشاغل آسیب دیده یکی از اقدامات دولت در راستای حمایت از مردم بود که به نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی با توجه به گرانی‌ها، تورم، افزایش نرخ ارز و مبالغ بالای کرایه اماکن تجاری، این مبلغ حتی پاسخگوی کرایه سه ماه مستاجران نبوده است. در این برهه که شاهد کاهش فروش و توقف تولید بسیاری از اصناف هستیم و مردم به‌شدت نیازمند کمک و تسهیلات دولتی هستند انتظارات از دولت بیش از این‌ها است.

محمدرضا یوسفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: تصمیم‌گیری در خصوص ارائه کمک‌های دولتی از آسیب‌دیدگان کسب و کارهای ذیل 14 رسته در حوزه ستاد ملی کرونا انجام می‌پذیرد که برابر آخرین تصمیمات بیش از 40 هزار میلیارد تومان منابع بانکی با نرخ 12 درصد به‌صورت سرمایه در گردش در اختیار این کسب و کارها گذارده شده است که صاحبان کسب و کارها  اعم از اینکه دارای کد بیمه کارگاهی باشند یا فاقد پوشش بیمه‌ای باشند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

وی در ادامه تصریح کرد: تضمینات در نظر گرفته شده برای این تسهیلات در پایین‌ترین سطح تعریف شده است و فرآیند ارائه تسهیلات به‌صورت کاملا الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه به دستگاه‌های اجرایی ارئه می‌گردد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به مبالغ در نظر گرفته شده برای تسهیلات گفت: میزان تسهیلات در نظر گرفته شده بر اساس تصمیمات کارشناسی و با اخذ نظر از اتحادیه‌های صنفی و نیز کارشناسان دستگاه‌های تخصصی تعیین شده است. بر این اساس برای کسب و کارهای مستقل و خویش‌فرمایی رقم 60 میلیون ریال، در کسب و کارهای کارگاهی به ازای هر کارگر 120 میلیون ریال و نیز برای کسب و کارهایی که به دستور دولت تعطیل شده‌اند به ازای هر کارگر 160 میلیون ریال پرداخت گردیده است.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان پیش از این در حاشیه مراسم افتتاحیه معدن زیرزمینی انگوران اذعان کرده بود که بیشترین آسیب کرونایی به حوزه اصناف وارد شده است که از مجموع 14 رسته آسیب‌دیده 6 رسته مربوط به سازمان صمت بودند. 

وی رقم مبلغی که برای وام استان در نظر گرفته شده و به حساب استان واریز شده‌است را 480 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: آمار ثبت نامی‌ها تا این لحظع 2500 مورد بوده است که مبلغ وام آنها فعلا به 200 میلیارد تومان نرسیده است.

با تمام آنچه که گفته شد تا این لحظه یکی از اندک اقدامات حمایتی دولت وامی بود که با توجه به مبلغ پایین آن هیچ دردی از مردم دوا نمی‌کند و طبق گفته مسئولان حتی نیمی از مشمولان برای دریافت وام اقدام نکرده‌اند و بودجه‌ای که برای استان در این راستا درنظر گرفته شد بود به‌طور کامل مصرف نشده است. با این حال همچنان فاصله زیادی تا شکست کامل کرونا داریم و در این شرایط حساس و حیاتی انتظار می‌رود مسئولان، برنامه و توجه ویژه‌ای برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم داشته باشند.

گزارش از محیا همتی

انتهای پیام/ش

R7707/P/S6,59/CT7 بیشتر بخوانید... گزارش|روایت تسنیم از علت کمبود مرغ در بازار زنجان/ گویا مشکلات مرغداران تمامی ندارد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گزارش|روایت تسنیم از علت کمبود مرغ در بازار زنجان/ گویا مشکلات مرغداران تمامی ندارد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۲ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۳ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۴ پیشگامی هیئات مذهبی خراسان رضوی در رعایت پروتکل‌ها/ عزاداری‌ها با رعایت اصل سلامت برگزار می‌شود ۵ رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه: گیلان موقعیت ویژه‌ای برای توسعه تجارت خارجی دارد ۶ گفت‌وگوی تسنیم با جوان‌ترین مداح بجنورد|سلامت مردم «خط قرمز» هیئتی‌ها‌ست / مراسمات‌ را "مسئولانه" برگزار می‌کنیم+فیلم ۷ جزئیات اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی اعلام شد ۸ اصفهان| شکست سپاهان برابر استقلال؛ خداحافظ امیر! مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| راه‌آهن همدان ـ سنندج طعم تلاش را چشید / زمزمه شنیدن سوت قطار از غرب‌کشور به گوش می‌رسد گفت‌وگوی تسنیم با جوان‌ترین مداح بجنورد|سلامت مردم «خط قرمز» هیئتی‌ها‌ست / مراسمات‌ را "مسئولانه" برگزار می‌کنیم+فیلم رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در همدان: تمام مطالبات ایثارگران تا پایان دولت دوازدهم پرداخت می‌شود ماجرای تخریب سر در پایگاه نیروی هوایی وحدتی ارتش دزفول چه بود؟ مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است روحانی: کلیات طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی در جلسه دیروز سران قوا تصویب شد ویدئو کامنت | آیا انفجار بیروت از پیش برنامه‌ریزی شده بود؟ ترفند جدید مثلث شوم برای دولت جدید لبنان و ۲ سناریوی احتمالی نشست بررسی «روز مقاومت»/کاظمی قمی: مقاومت طرح نامشروع آمریکا را در منطقه به هم ریخت/ زارعی: مقاومت در حال توسعه نقش فرامنطقه‌ای است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نظر گرفته شده استان زنجان ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

ایسنا/یزد مراسم احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد یزد پس از چند سده با استقبال قریب به پنج هزار یزدی عصر امروز در این موقوفه برگزار شد.

«علیرضا باقری» مدیر موقوفه دولت‌آباد یزد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این سنت که مربوط به چند سده قبل بوده، مجدداً در قالب جشنواره‌ای دو روزه از امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه احیا شد.

وی با اشاره به استقبال قریب به پنج هزار شهروند یزدی از این مراسم در روز نخست، گفت: طی دو روز برگزاری جشنواره ۱۶۰ لیتر گلاب ناب و خالص تهیه می‌شود که نیمی از آن جهت آستان مقدس حرم امام رضا(ع) و نیمی نیز جهت عتبات عالیات، پس از بسته بندی، طی مراسمی خاص تحویل خواهد شد.

باقری به حضور خدام رضوی با پرچم آستان مقدس رضوی در این برنامه، گفت: علاوه بر  برپایی چایخانه رضوی، گل دیگهای گلابگیری این مراسم نیز توسط خدام ریخته شد. 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه این جشنواره، گفت: قریب به ۴۰ غرفه در این نمایشگاه، محصولات صنایع دستی و تولیدات سایر بخشها را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند.

به گفته مدیر موقوفه دولت آباد، گل مورد نیاز این جشنواره از ۱۷۰۰ مترمربع اراضی کاشته شده در این موقوفه تامین می‌شود که قرار است به شش هزار مترمربع افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، مجموعه موقوفات دولت آباد یزد توسط «محمدتقی خان بافقی» سرسلسله خوانین یزد و حاکم یزد در اواخر دوره افشار، تمام طول دوره زند و اوایل قاجار به ثبت رسیده که باغ دولت‌آباد شهر یزد از این مجموعه یکی از باغ‌های ایرانی ثبت شده در میراث جهانی توسط یونسکو است. عمارت بادگیر این باغ با ارتفاع ۳۳.۸ متر بلندترین بادگیر خشتی شناخته شده در جهان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت جانشین کلوپ معلوم شد!‏
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • دولت سیزدهم انتصاب یک چهره دولت قبل در پست پایین دولت فعلی را تحمل نکرد
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است