Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیوید براون» سرپرست اداره پلیس شیکاگو با اشاره به زخمی شدن ۱۳ مامور پلیس و بازداشت ۱۰۰ نفر در تحولات شب گذشته، اعلام کرد که این حرکت اعتراضی که از بامداد روز دوشنبه آغاز شد، برنامه‌ریزی شده نبود.

وی افزود: این موضوع، تنها واکنشی احساسی به شلیک روز یکشنبه یک نیروی پلیس به شهروند غیرنظامی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته براون معترضان اقدام به شلیک و زخمی کردن نیروهای پلیس کرده و یک مرکز خرید بزرگ شهر را تخریب و تعداد زیادی از مغازه‌های خرده فروشی را غارت کرده‌اند.

سرپرست اداره پلیس شیکاگو خاطرنشان کرد که با هدف برقراری دوباره امنیت در این شهر حضور گسترده نیروهای پلیس در شهر تا اطلاع‌ثانوی ادامه خواهد داشت.

لوری لایت فوت، شهردار شیکاگو، افراد دستگیر شده توسط پلیس را متهم به غارت و تخریب اموال عمومی و ضرب و جرح نیروهای پلیس معرفی کرد که به زودی مجازات خواهند شد.

اداره پلیس شیکاگو با انتشار اطلاعیه شرح واقعه بعد از ظهر روز یکشنبه را این گونه توضیح داد که پس از برقراری تماسی تلفنی مبنی بر این که فردی مسلح در داخل یک کوچه در حال تهدید فرد دیگری است، نیروهای پلیس به محل اعزام شدند که در جریان تعقیب و گزیر این فرد، او با شلیک پلیس مجروح و پس از خلع سلاح به بیمارستان منتقل شد.

در این اطلاعیه تصریح شده که برخی با انتشار اخباری نادرست، این گونه به مردم القاء کرده‌اند که پلیس به یک کودک شلیک کرده است؛ خبری که موجب تهییج شبانه مردم شیکاگو شده است.

این وضعیت در حالی رخ داده که اعتراضات ضد نژاد پرستی در آمریکا که از خردادماه در واکنش به قتل جورج فلوید آغاز شده همچنان ادامه دارد و در پورتلند نیز وضعیت شورش اعلام شده است.

به گزارش مهر «دِرِک شواین» افسر پلیس مینیاپولیس، روز ۲۵ ماه مه، حین بازداشت جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست، زانوی خود را دقایقی بر گردن او فشرد و این کار سبب جان باختن وی شد. انتشار ویدئوی این واقعه خشم و واکنش‌های بسیاری را در آمریکا و جهان برانگیخت و به اعتراض‌های خیابانی ماه ژوئن و افزایش حساسیت‌های عمومی نسبت به برخوردهای نیروهای پلیس دامن زد.

کد خبر 4995908

منبع: مهر

کلیدواژه: شیکاگو پلیس ضدشورش ایالات متحده آمریکا تظاهرات ضد نژادپرستی ایالات متحده آمریکا لبنان انفجار بیروت عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا دونالد ترامپ عربستان سعودی ایران روسیه بیروت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 امارات متحده عربی سوریه نیروهای پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟

به‌گزارش همشهری آنلاین یک منبع آگاه در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.
عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

کد خبر 847183 برچسب‌ها مرزباني خبر ویژه افغانستان طالبان

دیگر خبرها

  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس
  • نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا