Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام گشایش اقتصادی از زبان روحانی را به آینده فروشی تشبیه کرد و آن را امیدی کاذب به مردم و تبدیل ایران به یک ابربدهکار دانست.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روح اله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با گشایش اقتصادی که روحانی وعده آن را داده، به پیش فروش نفتی بصورت اوراق اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس بیش از این در جریان نیست و اعتراض روز یکشنبه در صحن به این مسئله بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: چه مقوله پیش فروش در نظر رئیس‌جمهور باشد و چه مسئله‌ای دیگر، باید در مجلس اعلام شده و تصمیم‌گیری آن بر عهده نماینده‌های مردم باشد.

ایزدخواه رسیدگی به اینگونه موارد را در شأن قانونی خانه ملت دانست و گفت: شورای سران قوا چنین کارکردی ندارد و این شورا تنها در خصوص مبارزه با تحریم تصمیم‌گیری می‌کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دولت با روشی غیر منطقی کلیه تصمیم گیری‌های اقتصادی را در قالب شورای سران سه قوه مطرح می‌کند و این ایرادی اساسی دارد.

ایزدخواه یادآور شد: طبق قانون اساسی تصمیم گیری‌هایی از این جنس باید در مجلس انجام گیرد؛ روز گذشته هم آقای قالیباف تاکید کردند که مجلس باید در این حوزه ورود کند.

وی از مخالفت شدید مجلس با کلیات پیش فروش نفت خبر داد و افزود: نفت در شرایط کنونی پر ریسک است و چنین کاری، بدعت گذاری است چراکه مشخص نیست آینده نفت چه می‌شود.

نماینده مجلس این رویه را موجب ایجاد بدهکاری بزرگ برای کشور و امید دهی کاذب به مردم عنوان کرد و گفت: اینکه شرایط در آینده بهترمی شود، امیدی کاذب و بدعت گذاری روحانی در میان دولت‌های جمهوری اسلامی تا امروز بوده است.

این نماینده مجلس همچنین در حوزه پر ریسک بود این کار گفت: این تصمیم روحانی آینده فروشی است.

ایزدخواه خاطرنشان کرد: ضمن اینکه بورس مقوله‌ای ریسکی است؛ درحالیکه برای گشایش راهکار‌های بسیار بهتر وجود دارد که دولت باید بدان سمت حرکت کند.

وی رونق تولید را اصلی‌ترین راهکار عنوان کرد و گفت: دولت بجای اینکه فضای کسب‌وکار را تسهیل کند، مجوز‌ها را کاهش داده و دست مردم را در عرصه تولید و صادرات باز بگذارد، به سمت سرمایه‌فروشی رفته است.

نماینده مجلس گفت: این سرمایه مختص آیندگان است، ولی دولت روحانی به نوعی دست به حراج سرمایه زده است و اگر گشایشی هم اتفاق افتد، صرفا برای کسری بودجه دولت خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن خاطرنشان کرد: با این تصمیم نه برای مردم و نه برای آینده کشور گشایشی در کار نخواهد بود.

ایزدخواه گفت: روز گذشته فضای مجلس کاملا انتقادی بود و بزودی اقدام خواهیم کرد چراکه تصمیماتی از این جنس در قالب شورای سران تجربه‌های تلخی نظیر بنزین را درپی دارد. این شورا برای تصمیمات کلان اقتصادی ایجاد شده است و صرفا به منظور هماهنگی بیشتر برای قواست.

وی افزود: ظاهرا دولت بدین شکل مجلس را دور می‌زند و تصمیم‌گیری‌هایی از جنس قانون را در شورای سران می‌برد. ما پیگیر هستیم و ان شاالله اقدام لازم را خواهیم کرد.

نماینده مجلس اضافه کرد: ابن مسئله باید در صحن بیاید و اینکه دوسه نفر به نمایندگی از مجلس، در جلسه باشند کفایت نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی گشایش اقتصادی بحران در دولت روحانی بحران اقتصادی بحران اقتصادی در دولت روحانی نماینده مجلس تصمیم گیری شورای سران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس

در حالی که با اصلاح بخش دوم بودجه درامدهای مالیاتی ۷۰ همت کاهش یافته به نظر میرسد در صورت تصویب طرح مجلس ۱۰۰ همت از درامدهای مالیاتی نیز با کاهش رو به رو شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی بخش دوم لایحه بودجه نشان میدهد دولت حدود 70 هزار میلیارد تومان از درامدهای مندرج در قانون بودجه را تعدیل کرده است.

این عقب نشینی 70 هزار میلیارد تومانی تحت تاثیر انتقادها از دولت در خصوص افزایش 50 درصدی مالیاتها در 1403 صورت گرفته است.

این درحالی است که مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه را تصویب کرده که در صورت تصویب نهایی حدود 100 همت از درامدهای ناشی از حذف معافیتها کاهش خواهد یافت.

ساماندهی معافیتهای مالیاتی با نقطه نظر مثبت وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه وبودجه و رئیس سازمان مالیاتی در دستورکار قرار گرفته بود که نخستین بار رئیس سازمان بورس نسبت به حکم قانون بودجه، نکات انتقادی را مطرح کرد.

بر این اساس مجموعا 170 همت از درامدهای مالیاتی بودجه 1403 کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ پیگیری برای دریافت کامل حقابه ایران ادامه دارد
  • در سفر‌های خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد