Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- یک بام و دو هوای سازمان بورس، وزارت اقتصاد و و وزارت نفت در عرضه دارا دوم، سبب شد ۶۰ درصد بازار در صف فروش بایستد و شاخص کل نیز در آستانه بازگشت به کانال یک میلیون واحد قرار گرفت. معاملات بورس تهران در دو ساعت گذشته از آغاز فعالیت، با افت ۵۸ هزار واحدی شاخص کل به رقم دو میلیون و ۶ هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن نیز با افت ۹ هزار و ۷۰۰ واحدی در رقم ۵۱۵ هزار واحد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر نمادهای شاخص دار شامل فارس، فملی، شپنا، فولاد، شتران، وغدیر و حکشتی در صف فروش قرار گرفته و عمدتاً تا منفی ۵ درصد کاهش ارزش سهام داشته‌اند.
صف فروش هیجانی بورس در معاملات امروز به ۱۹ هزار میلیارد عرضه سهم می‌رسد و ۶۰ درصد معاملات بازار به صف فروش تعلق دارد.
به گفته کارشناسان علت رفتار هیجانی معامله گران در بازار بورس در معاملات امروز، ناهماهنگی دستگاه‌های دولتی به خصوص وزارت اقتصاد و وزارت نفت است که عرضه صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) که به دارا دوم مشهور است را لغو کردند؛ قرار بود باقیمانده سهام دولت در چهار پالایشگاه در قالب ETF در بورس عرضه شود.
با توجه به اینکه اکثر فعالان و سرمایه گذاران خرد در بازار را غیر حرفه‌ای‌ها تشکیل می‌دهند، لغو این تصمیم منجر به بی اعتمادی به سایر نمادهای دولتی نیز شده و صف فروش نمادهای پالایشگاهی به سایر نمادها نیز سرایت کرده است.
ارزش معاملات خرد در جریان فرآیند خرید و فروشهای امروز ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است. بیشترین صف فروش برای شپنا بوده که ۷۹۱ میلیون حجم عرضه این شرکت پالایشگاهی است. این در حالی است که در دو هفته گذشته بسیاری از متقاضیان در صف خرید شرکت‌های پالایشگاهی بودند که با لغو عرضه دارا دوم همگی در صف فروش قرار گرفتند.
پس از شپنا، دو نماد پالایشگاهی شتران و شبندر با به ترتیب ۴۷۱ میلیون و ۲۲۲ میلیون حجم عرضه از ارزشمندترین نمادهای قرارگرفته در صف فروش در معاملات امروز هستند.
نماد نیروگاهی آبادا و نماد صندوق سرمایه گذاری ونیکی از گران‌ترین نمادهای صف خرید در معاملات امروز هستند.   مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معاملات امروز صف فروش دارا دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۰۲۰.۴۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۸۶۴ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۰,۹۴۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۲,۶۷۳.۳۰۶ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۱۴۴,۲۸۳.۸۰۰ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748262

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی