Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز جمعی از اهالی رسانه به همراه هادی مظفری مدیرکل هنر‌های تجسمی، احسان آقایی رئیس موزه هنرهای معاصر و مجید حبیبی نژاد مهندس کنترل پروژه از بخش گنجینه موزه هنر‌های معاصر تهران بازدید کردند.

هادی مظفری در خصوص بازسازی موزه هنر‌های معاصر تهران گفت: آخرین وعده‌ای که برای پایان بازسازی موره هنر‌های معاصر تهران داده بودیم، شهریورماه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران، به این مهم نزدیک شده ایم و در حال حاضر شاهد پیشرفت ۹۱ درصدی روند بازسازی موزه هنرهای معاصر هستیم.

وی افزود: همانطور که می‌دانید پروژه بازسازی موزه هنر‌های معاصر تهران از اردیبهشت ۹۷ کلید خورد؛ به مرور که پیش رفتیم اهمیت جزئیات کار هم بیشتر شد. بنابراین اگر تأخیری در زمان‌بندی مراحل مرمت و بازسازی موزه پیش آمد، نه از روی خلف وعده، که به دلیل حساسیت بالای کار بود. به طور مثال جابه‌جایی آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر، ظرف دو ، سه هفته هم می‌توانست انجام شود؛ اما برای دقت بیشتر در ۲ یا ۳ ماه آن را به انجام رساندیم؛ چرا که این حساسیت به نفع حفظ گنجینه و معماری مجموعه بوده است.

مدیر کل اداره هنر‌های تجسمی ارشاد اظهار کرد: مرمت موزه هنرهای معاصر در ۱۲ جبهه اصلی شروع شد؛ فاز اول ۱۳۰ جبهه فرعی و فاز دوم هم ۸۰ جبهه فرعی داشت. در فاز دوم مرمت موزه، با پیشرفت ۸۰ درصدی و در کل با پیشرفت ۹۱ درصدی مواجه بودیم. ۹ درصد باقی مانده کار هم به انتقال آثار و انجام تست‌های نهایی مربوط می‌شود. مجموع ریل‌ها و ماشین‌های ایلی گنجینه تعویض و از ۸۶ به ۱۰۶ ریل افزایش یافت.

وی ادامه داد: در مرمت ساختمان‌های مهم و فرهنگی دقت باید به قدری زیاد باشد تا کسی که قبلاً موزه را دیده، احساس نکند کل موزه تغییر پیدا کرده است. ما این امر را در نظر گرفتیم و الان گویا کاری انجام نشده؛ اما به واقع خیلی کارها انجام شده و به چشم نمی آید. ریل‌هایی که نصب شده اند، هیچگونه ارتعاشی نخواهند داشت؛ یعنی اثری که روی آن قرار بگیرد با کمترین ارتعاش ایستا و پایا خواهد بود. بالابردن ضریب امنیت موزه و آثار تاریخی از دیگر نکاتی بود که در مرمت موزه به آن توجه کردیم.

مظفری خاطرنشان کرد: موزه هنر‌های معاصر تهران آخرین جایی بود که در اسفندماه تعطیل شد و پس از شروع مجدد کار، همکاران ما به جای ۸ ساعت، تمام وقت روی آن کار کردند.

ادامه دارد/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای تجسمی موزه هنرهای معاصر وزارت ارشاد موزه هنر های معاصر تهران موزه هنرهای معاصر بازسازی موزه هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۰۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، جلال علمدار در بازدید از طرح بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات طرح را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این طرح را به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود، افزود: این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از طرح آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این طرح شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

دیگر خبرها

  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی شهرستان اسلامشهر
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد