Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به تولید داخلی آنزیم‌های مورد نیاز برای جایگزینی گندم با بخشی از ذرت در جیره دام و طیور، قرار است گندم به خوراک دام و طیور تبدیل شود.

در شرایط فعلی کشور موضوع تامین مالی واردات ذرت دانه‎ای یا تدارک تامین داخلی آن با مسائل و چالش‌های مختلفی همراه است، از این رو ایده جایگزینی گندم مازاد بر مصارف انسانی به‌جای ذرت در جیره دام و طیور به موضوع فراخوان منتشر شده از سوی ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بدل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار‌های موسسه تحقیقات علوم دامی کشور نشان می‎دهد در بسیاری از جیره‎های طیور، بخش زیادی از انرژی قابل سوخت و ساز توسط ذرت دانه‎ای تامین می‎شود. گندم در مقایسه با ذرت دارای تنوع بیشتری از نظر مواد مغذی است با این وجود قیمت بالای گندم باعث شده از این ماده به میزان کمتری برای تامین خوراک دام و طویر استفاده شود.

این ماده غذایی در شرایط عدم دسترسی به ذرت، می‌تواند جایگزین مناسبی برای این ماده غذایی در جیره غذایی طیور باشد. همین موضوع هم ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را مصمم به انتشار فراخوانی کرد تا شرکت‌های دانش‌بنیان با مشارکت در این طرح، ایده‌های خلاقانه خود را برای اجرایی شدن این اتفاق ارائه کنند.

بیشتر بخوانید

با روکش‌های نانو پره‌های توربین ۴ برابر بیشتر عمر می‌کنند

در این فراخوان آمده است که موضوعاتی مانند «بررسی ابعاد اقتصادی و تحلیل حساسیت طرح در سطح ملی با در نظر گرفتن شرایط تحریم»، «بررسی پایداری مالی اجرای طرح با توجه سناریو‌های مختلف فنی و قیمتی در بستر سیکل‎های تجاری قابل پیش بینی برای مواد غذایی» و «اعتبارسنجی داده‎های زنجیره عرضه گندم از حلقه تولید تا حلقه تبدیل به آرد» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فعالان صنعت طیور کشور، وزارت جهاد کشاورزی و شرکت‌های جیره‌نویسی و تهیه خوراک دام و طیور از جمله ذینفعان این فراخوان منتشر شده هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان گندم دام و طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند

استاندار خراسان شمالی، گفت: تعاونی‌های دانش بنیان خراسان شمالی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد  امروز در کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان ضمن قدردانی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری، آن را زمینه ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و اظهار داشت: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش‌بنیان در رده استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی افزود: توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام از اهم مواردی هستند که می‌تواند در جهش تولید موثر باشد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد. 

حسین‌نژاد به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال 1403 با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور برطرف شود. 

قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در ابتدای این آیین ضمن تشکر از توجه استاندار خراسان شمالی به حوزه ی علم و فناوری استان، پارک علم و فناوری را حلقه ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد  شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت 30 هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد های زیر مجموعه عملا وجود ندارد و رتبه پارک در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که در سال گذشته 26 کشوری بود، امسال با 13 رتبه ارتقا به 13 کشوری رسیده است.

استاندار خراسان شمالی در حاشیه این آیین از پروژه ساختمان 8 واحدی که قرار است در اختیار واحدهای فناوری استان قرار گیرد نیز بازدید کرد و پیشرفت پروژه را از بازدید قبلی تاکنون تحسین کرد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان