Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد مهدی رجائی فرد، مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: با توجه به موج دوم ویروس کرونا و اینکه هیئت‌های مذهبی استان عزاداری‌های خود را به صورت غیر حضوری برگزار می‌کنند، برنامه‌های کمیته مذهبی معنوی نیز به صورت مجازی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه در این ایام گردشگر خارجی در استان نداریم، افزود: در کمیته گردشگری مذهبی-معنوی سعی در مقابله با جو سنگین نادرست رسانه‌های غربی در رابطه با ایران هراسی و اسلام ستیزی است که هر ساله گردشگران پس از شرکت در مراسم‌ها متوجه این تناقض می‌شوند و خودشان به عنوان سفیران فرهنگی ایران و اسلام واقعیت‌ها را منتقل می‌کنند.

رجایی فرد ادامه داد: امسال با توجه به شرایط موجود این امکان نیست و برنامه‌های عزاداری از آرشیو سال‌های قبل تولید محتوا شده و در فضای مجازی منتشر می شود تا این کمیته به نوعی رسالت اصلی خود را به سرانجام رساند.

رجایی فرد اظهار داشت: سعی داریم با گردشگران خارجی که در سال‌های قبل در مراسم‌های عزاداری محرم یزد شرکت کردند ارتباط مجازی برقرار کنیم تا تجارب و بازخورد‌های مثبت حضورشان در مراسم را به زبان خودشان در فضای مجازی نشر دهند.

مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به راه اندازی پویش‌های فرهنگی افزود: سعی شده در کار‌های خیر گروهی مثل کمک به مستضعفان شرکت و در پویش‌هایی مانند آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کنیم.

او ادامه داد: با همکاری کمیته‌های گردشگری الکترونیک، تولید محتوا و به همت طلاب، داستان سرایی واقعه‌های محرم انجام می‌ شود و آداب و رسوم عزاداری‌های یزد در فضای مجازی و در کشور‌های مختلف با هشتگ محرم را مجازی ببینیم به نمایش در می آید.

رجایی فرد با اشاره به همکاری اوقاف در تهیه بروشور‌های محرم گفت: سعی شده ۱۳ محله با ۱۳ آداب و رسوم شناسایی و تولید محتوا شود و کمپین یک تا ۱۳ محرم روزانه محتوا‌های تولید شده را در فضا‌های مجازی نشر دهد.

مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: این برنامه‌ها با همت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد و همکاری صدا و سیما و اداره محترم اوقاف و دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران و تلاش راهنمایان و دوستان بخش خصوصی گردشگری و مسئولین حسینیه‌ها و تکایا در حال انجام است تا از شرایط خاص امسال استفاده شود.

انتهای پیام/ و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عزاداری ماه محرم گردشگری معنوی کرونا ویروس کمیته گردشگری مذهبی میراث فرهنگی صنایع دستی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان