Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@16:26:51 GMT

تغییر نام خیابانی در تهران به نام "مهندس بازرگان"

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۱۴۰۱

تغییر نام خیابانی در تهران به نام 'مهندس بازرگان'

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز بررسی نام گذاری چند معبر تهران را در دستور کار قرار دادند که محمد جواد حق شناس به عنوان رئیس کمیته نام گذاری شورای شهر به تشریح این نام گذاری‌ها پرداخت و گفت: پیشنهاد شده است که یک پل بی نام در بزرگراه آزادگان واقع در منطقه ۲۱ به نام سرلشگر خلبان شهید مکری نام گذاری شود و همچنین پیشنهاد شده است که کوچه حاج عبدالمحمود در منطقه ۱۱ که جنب بیمارستان فارابی قرار دارد به نام پروفسور شمس که بنیانگذار بیمارستان فارابی و مؤسس انجمن چشم پزشکی ایران است، گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین به پیشنهاد مسجد جامعی نام گذاری خیابان سازمان آب حدفاصل بزرگراه شیخ فضل الله نوری تا بلوار آیت الله کاشانی در محدوده گذر صادقیه در منطقه ۲ و ۵ به نام مهندس بازرگان پیشنهاد شده است و این در حالی است که خیابان سازمان آب ۱۷ بار در تهران تکرار شده است.

وی افزود: پیشنهاد شده که کوچه عدالت به نام شهید علی اکبر کلاته در منطقه ۱۱ نام گذاری شود چرا که کلمه عدالت ۲۸ مورد تکرار در تهران داشته و خانواده این شهید نیز در این خیابان ساکن هستند.

حق شناس با بیان این که پیشنهاد می‌شود خیابان شاهد به نام جهادگر شهید محمد تقی رضوی که از بزرگان قرارگاه جهاد سازندگی در دوران جنگ است نام گذاری شود گفت: این پیشنهاد نام گذاری توسط حناچی مطرح شده که در بزرگراه ارتش قرار دارد و این در حالی است که پیشنهاد می‌شود خیابان سراج به نام جهادگر شهید آغاسی زاده نام گذاری شود چرا که خیابان سراج ۵ بار در تهران تکرار شده است.

رئیس کمیته نام گذاری شورای اسلامی شهر تهران افزود: همچنین پیشنهاد می‌شود خیابان آزادی حدفاصل بزرگراه سعیدی تا بلوار یافت آباد در منطقه ۱۸ به نام شهیدان مایلی نامگذاری شود و این در حالی است که نام آزادی ۷۱ بار در تهران تکرار شده است. همچنین پیشنهاد می‌شود میدان باربری در منطقه ۱۶ در محدوده خیابان رجایی به نام دانش آموز نامگذاری شود.

حسن رسولی در مخالفت با تغییر نام کوچه حاج عبدالمحمود به نام پروفسور شمس گفت: محل کار و زندگی پروفسور شمس در خیابان ویلا بوده است و بهتر است در همان محدوده یک نام گذاری داشته باشیم.

همچنین مسجد جامعی با بیان این که کوچه عبدالمحمود به محل اسکان کارگران و محل فروش پیچ و مهره تبدیل شده و هیچ سنخیتی با چشم پزشکی ندارد، گفت: به نظر می‌رسد باید یک مکان بهتری را انتخاب کنیم و همچنین باید بگویم که ما برای اولین بار است که می‌خواهیم یک مکان به نام دانش آموزان شهید نام گذاری کنیم و این محل به دلیل آن که محل شهادت ۱۶ دانش آموز در حمله هوایی بوده بسیار مناسب است.

نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ۷ مورد نامگذاری رأی مثبت دادند، اما بند ۲ یعنی تغییر نام کوچه حاج عبدالمحمود به پروفسور شمس را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه برگشت دادند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 انفجار بیروت آمونیوم نیترات سرطان لوزالمعده سید عباس موسویان مهندس بازرگان حجت نظری تغییر نام خیابان شورای شهر تهران طرح ترافیک 99 انفجار بیروت آمونیوم نیترات سرطان لوزالمعده سید عباس موسویان پیشنهاد می شود نام گذاری شود پیشنهاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت

تین نیوز

معاون حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرد: موضوع به روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن هرمزی در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به روزرسانی نشده است.

به روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود

هرمزی با بیان اینکه در به روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه ای که موضوع به روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهادهای بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می کنیم.

در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح زوج و فرد نخواهیم داشت

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح زوج و فرد نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت هایی برای تردد موتورسیکلت های بنزینی ایجاد خواهد شد.

طرح جدید ترافیکی کمکی به شب مردگی خیابان های پایتخت

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال ها باعث شده که به شب مردگی خیابان ها کمک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده
  • بازرگان: بمب اتم برای نزدن است/ کریمی: قدرت الزاماً تابعی از سلاح نیست +فیلم
  • پیشنهاد دیواره نگاره شهدای ارتش و نیروی انتظامی
  • رونمایی از چهره جدید گذر ۳۰ تیر | این گذر تغییر کاربری می دهد
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت؟
  • حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت