Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@08:41:58 GMT

استان سمنان میزبان ۱۵۱ شهید گمنام دفاع مقدس است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۱۵۷۱

استان سمنان میزبان ۱۵۱ شهید گمنام دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد حسن سلامی ظهر سه شنبه در نشست سیاست‌گذاری، هماهنگی و نظارت بر تدفین شهدای گمنام در سمنان و کمیته سیاست گذاری، هماهنگی و نظارت بر خاک‌سپاری و تعیین مکان دفن شهدا به میزبانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان، ضمن بیان اینکه استان سمنان میزبان ۱۵۱ شهید گمنام دفاع مقدس است، ابراز کرد: ۴۷ یادمان شهدای گمنام استان به پایگاه‌های عظیم و بزرگ فرهنگی انقلابی تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این تعداد یادمان، ۲۹ مورد کاملاً تکمیل و ۱۸ یادمان در حال احداث است که تا پایان سال ۹۹ تمامی یادمان شهدای گمنام تکمیل خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: این بنیاد به عنوان متولی مستقیم شهدای گمنام در کشور است و از ابتدای سال ۹۷ به‌طور رسمی مسئولیت شهدای گمنام به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس واگذار شده است.

سلامی با بیان اینکه تمام امور مربوط به جانمایی، تشییع و تدفین شهدای گمنام توسط کمیته‌ای زیر نظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد، ابراز کرد: مکان‌یابی برای تدفین شهدای گمنام بر اساس ملاک‌هایی مانند نگاه زیارتی دربر دارنده سلسله مراتب و آداب زیارتی محسوب می‌شود که این نگاه در تعارض با نگاه نمادین و تشریفاتی و صرفاً ادای احترام است.

وی افزود: استقلال مکانی که تحت‌الشعاع بناهای همجوار قرار نگیرد، زمین پاک و مطهر که محل شبهه و منازعه و مصادره نباشد، دسترسی به محل مورد نظر به لحاظ بُعد و فاصله آسان باشد، محل آرامش و طمأنینه و احساس امنیت، داشتن چشم‌انداز بصری، قابلیت مانور برای ساخت و ساز و توسعه اجتماعات بزرگ مراسم‌ها، محل وحدت و هم گرایی بین قومیت‌ها، سابقه و پیشینه خوب و… از دیگر ویژگی‌های یک مکان مناسب برای شهدای گمنام است.

به گزارش خبرنگار مهر، تبادل نظر درباره محل تدفین پیکر مطهر شهدا، نظارت بر اجرای صحیح ویژگی‌های نقاط دفن شهدا گمنام و آسیب شناسی وضع موجود و ارائه مسائل و مشکلات و تعیین راهکارهای برون رفت از موانع احتمالی با تدفین شهید گمنام در روستای ورکیان، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی سمنان، مرکز آموزش صحرایی و رزمایشی امام رضا (ع) و مجتمع آموزشی و تفریحی شهید کلاهدوز در زمره مصوبات و مسائلی بود که در این نشست مطرح شد.

کد خبر 4995851

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس شهید گمنام ویروس کرونا روز خبرنگار شیراز بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان ماه محرم آمار کرونا کمک مومنانه شهرکرد قزوین محرم 99 ستاد ملی مقابله با کرونا شهدای گمنام دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود

اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403، از ساعت 10 صبح، عزاداران مکتب جعفری به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام برای بیست‌و‌چهارمین سال برگزاری تجمع در میدان صادقیه، جمع شده و به اقامه عزا می‌پردازند.

در این مراسم که با قرائت قرآن توسط استاد هادی موحد امین و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا حسینی همراه خواهد بود، مادحین حاج سعید حدادیان، حاج امیر عباسی، حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی علی پورکاوه و کربلایی محمدحسین حدادیان، در عزای این امام همام مداحی خواهند کرد.

تشییع پیکر مطهر شهید گمنام،  فعالیت ده‌ها موکب مردمی، حضور دستجات عزاداری از مساجد و هیئت‌های شمال‌غرب تهران در این اجتماع از موارد دیگر این رویداد مذهبی مهم در پایتخت خواهد بود.

در راستای اجرای این اجتماع، محدودیت‌های ترافیکی نیز از طریق پلیس راهور اعمال خواهد شد که متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت