Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:07:44 GMT

آغاز برداشت زغال اخته از باغات قزوین

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۱۶۰۹

آغاز برداشت زغال اخته از باغات قزوین

ایسنا/قزوین مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از عملیات برداشت زغال اخته از سطح ۷۲۰ هکتار از باغات این استان خبر داد.

علی اکبری با اعلام برداشت زغال اخته از باغات استان قزوین، اظهار کرد: سطح باغات زغال اخته استان ۷۲۰ هکتار و با عملکرد ۴۷۰۰ کیلوگرم در هکتار است که پیش‌بینی‌می‌شود از این میزان باغ بیش از ۳۳۴۰ تُن زغال اخته برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بیشترین سطح زیرکشت این محصول در استان را شهرستان قزوین، مناطق الموت و طارم سفلی تشکیل می‌دهد که در منطقه الموت روستاهای بخش رودبار شهرستان شامل روستای هیر و در منطقه طارم سفلی دهستان کوهگیر روستای یوزباش چای بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده‌اند .

بنابراعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: در این مناطق محصول زغال اخته از عملکرد و مرغوبیت بیشتری نسبت به دیگر مناطق برخوردار است.

اکبری با اعلام اینکه استان قزوین رتبه اول سطح زیرکشت و تولید محصول زغال اخته را در کشور دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به تفاوت در توپوگرافی استان و توده‌های محلی موجود، زمان برداشت این محصول از اوایل مرداد تا اواخر مهر انجام می‌شود که یک مزیت برای استان به حساب می‌آید  .

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: زغال اخته محصولی مناسب برای صادرات است که معمولاً به‌صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود ولی به‌صورت خشک، مربا، کنسرو، آب‌میوه، سس، ژله، سرکه، لواشک و قرص‌های آنتی‌اکسیدان نیز قابل استفاده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زغال اخته برداشت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین زغال اخته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید