Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان امروز سه شنبه 21 مرداد ماه و در نامه‌ای به مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان سمنان خواستار واگذاری سند کاروانسرای شاه عباسی سمنان به اداره کل میراث‌فرهنگی شده است.

مهدی جمال 21 مرداد با اعلام این خبر اظهار کرد: سرانجام پیگیری‌های وزارت میراث فرهنگی، دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی و مطالبه نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و مطالبه جدی مردم، مسئولان ذیربط و رسانه‌ها به نتیجه رسید و به زودی باید سند این کاروانسرا به نام میراث فرهنگی که متولی اصلی این بنای تاریخی است، زده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با سپاس از اقدام مدیر کل اقتصاد و دارایی استان سمنان افزود: مردم فهمیم و فرهنگ دوست استان سمنان قدردان زحمات مسئولانی که زمینه واگذاری و فراهم شدن شرایط مرمت و احیای این کاروانسرای ارزشمند که میراث ماندگاری برای این شهر و استان است، خواهند بود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یادآوری کرد: کاروانسرای شاه عباسی مرکز شهر سمنان دارای 400 سال قدمت است و به عنوان یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی است که در شهر سمنان احداث شده است.

جمال با بیان اینکه این کاروانسرا در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسیده ادامه داد: این اثر زیبای تاریخی پس از سه دهه تغییر کاربری و تبدیل آن به زندان مرکزی شهر سمنان با تلاش و پیگیری مستمر مسئولان و مردم، چندی پیش سرانجام از بند خارج و آزادسازی شد.

به گزارش ایسنا: در نامه مدیر کل اقتصاد و دارایی استان سمنان به مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان سمنان آمده است:  پیرو مذاکرات و مصوبات کارگروه ساماندهی فضاهای اداری و توافقات قبلی در خصوص تسریع در روند تکمیل ساختمان زندان جدید سمنان و لزوم تخلیه زندان مرکزی سمنان واقع در میدان سعدی، نظر به اینکه ملک مذکور به پلاک ثبتی 3608 الی 3611 اصلی بخش یک سمنان(کاروانسرای شاه عباسی) با توجه به مستندات موجود(پیوست 1و 2) با شماره 967 مورخ 15/11/52 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است، در اجرای هر چه بهتر قوانین و مقررات موضوعه و همچنین تبصره ماده 4 مصوبه 41028/ت 27494 هیات وزیران مورخ 23/7/1382 و آئین نامه مستندسازی، خواهشمند است نسبت به انجام امور اداری مربوط به تغییر بهره برداری پلاک مذکور به نام وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور- اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، اقدامات لازم را مبذول فرمایند.

کاروانسرای شاه عباسی سمنان به دلیل قرارگیری در مرکز شهر سمنان می‌تواند به یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر مبدل شود و انتقال زندان سمنان از این کاروانسرا، زمینه جذب هر چه بیشتر گردشگر به سمنان را فراهم می‌کند.

تصویری از فراز کاروانسرای شاه عباسی سمنان-پیش از انتقال زندانی ها
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کاروانسرای شاه عباسی سمنان اداره کل میراث فرهنگی کاروانسرای شاه عباسی گردشگری و صنایع دستی استان سمنان شهر سمنان مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ در بخش مستند نیمه بلند تلویزیونی، از بین متقاضیان شرکت کننده از سراسر کشور، بخش آثار تاریخی و گردشگری مجموعه مستند ماندستان (ویژه شهرستان دشتی) مجوز لازم به مرحله پایانی را کسب کرد.

مستند تلویزیونی ماندستان به مدت ۳ سال در ۱۵ قسمت تلویزیونی تولید شده است که از خرداد تا آبان ماه ۱۴۰۲ به صورت هفتگی از آنتن سیمای استانی مرکز بوشهر پخش شد.

تهیه کننده و کارگردان مستند تلویزیونی ماندستان سید علاالدین امیری، کارشناس ارشد مهندسی الکترونیک و مخابرات است.

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • بهره‌برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد