Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست ضمن ارائه آماری از عملکرد مرکز فوریت‌های پایش فضای مجازی حفاظت محیط زیست طی پنج ماه اخیر گفت: طی این مدت ۳۵ مورد حیوان‌آزاری به این مرکز گزارش داده شده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی در نشست مشترک یگان حفاظت محیط زیست با پلیس فتا که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، ضمن اشاره به تفاهم‌نامه‌ این دو مرکز برای ایجاد مرکز فوریت‌های پایش فضای مجازی در حوزه جرایم زیست محیطی اظهار کرد: علت ایجاد چنین مرکزی این است که طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از مجرمان محیط زیستی به فضای مجازی کوچ کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: از جمله وظایف مرکز فوریت‌های پایش فضای مجازی حفاظت محیط زیست شناسایی، رصد و پایش جرایم محیط زیستی و معرفی متخلفان به مراجع قضایی است. از جمله این جرایم زیست محیطی می‌توان به خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری، نگهداری غیر مجاز از حیات وحش، حیوان آزاری، خرید و فروش سلاح و مهمات شکار و صید اشاره کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه بسیاری از مواردی که در این مرکز مورد بررسی قرار می‌گیرد از طریق تماس‌های تلفنی شهروندان به ما اطلاع داده می‌شود، تصریح کرد:  طی پنج ماه اخیر ۳۵ مورد حیوان‌آزاری به ما گزارش داده شده است که برای ۱۱ مورد از آن‌ها پرونده تشکیل شده است و ۲۴ مورد دیگر نیز در دست بررسی و جمع‌آوری اطلاعات هستند.

محبت‌خانی در ادامه گفت: ۲۸ مورد خرید و فروش گونه‌ها در فضای حقیقی و ۱۱۳ مورد خرید و فروش گونه‌ها در فضای مجازی به مرکز فوریت‌های سایبری یگان حفاظت محیط زیست گزارش داده شده است که از این تعداد به ترتیب برای ۲۶ و ۲۴ مورد تشکیل پرونده قضایی صورت گرفته است.

به گفته وی در حوزه اخبار شکار و صید نیز در  ۱۸ مورد گزارش به این مرکز ارسال شده است که از این تعداد برای ۱۰ مورد پرونده تشکیل شده است همچنین هفت مورد گزارش تخریب و تصرف به دست ما رسید که برای سه مورد از آن‌ها تشکیل پرونده صورت گرفت.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حيوان آزاري یگان حفاظت محیط زیست کشور فضای مجازی حفاظت محیط زیست مرکز فوریت حیوان آزاری خرید و فروش یگان حفاظت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد:ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان حین گشت و کنترل در شهر‌های نوشهر، بابلسر، آمل، بابل، ساری و میانکاله متخلفان شکار و صید را به همراه ۶ قبضه سلاح شکاری، لاشه یک طاقه قرقاول و ۲۵ قطعه ماهی دستگیر و حین پایش رودخانه‌های استان بیش از ۵۰ رشته دام صید غیرمجاز ماهی جمع آوری کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر طی گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی (منطقه ویسر) از یک شکارچی غیرمجاز ۱قبضه سلاح شکاری و سایرادوات شکار کشف وضبط نمودند.

در بابلسرماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان طی دو ماموریت حین گشت وکنترل در رودخانه بابلرود سد آرمیج کلا و سد میرود ۱۷ رشته دام و ۲ عدد چم صید ماهی‌های استخوانی را جمع آوری کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل حین گشت وکنترل در رودخانه گرمرودبخش دشتسر یک صیاد غیرمجاز به همراه ۲۵ قطعه ماهی و ۲ رشته دام غیرمجاز ماهی دستگیر کردند.

طی دو ماموریت مشترک ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل و ماموران نیروی انتظامی از شکارچیان غیرمجاز ۴ قبضه سلاح شکاری و تعدادی فشنگ کشف وضبط کردند.

در بابل ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان (سرمحیط بانی بندپی) حین گشت وکنترل در منطقه جنگلی یک شکارچی غیرمجاز را به همراه یک طاقه قرقاول نر دستگیر کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری (محیط بانی دودانگه محمدآباد) حین گشت و کنترل شبانه در مناطق محدوده روستای مرگاب با همکاری ماموران نیروی انتظامی دودانگه از یک متخلف حین شروع به شکار ۱قبضه سلاح شکاری و تعدادی فشنگ کشف و ضبط کردند.

در ماموریت دیگری ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری (محیط بانی هولار) حین گشت و کنترل مناطق حوزه استحفاظی در محدوده دریاچه سد شهید رجایی و رودخانه پهنه کلا از صیادان غیرمجاز۲ لنسر از و یک رشته دام صیادی کشف وضبط کردند.

همچنین طی دو ماموریت ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری (پناهگاه حیات وحش سمسکنده) ۱۲ رشته دام صیادی در محل مصب رودخانه تجن به دریا در محدوده فرح آباد و محدوده روستای اردشیرکشف و ضبط کردند.

ماموران پناهگاه حیات وحش میانکاله ۲۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز در ساحل پناهگاه حیات وحش میانکاله جمع آوری کردند.

متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت