Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@12:33:29 GMT

ابتلای ۲۶ نفر به کرونا در جشن تولد ۳۱ نفره در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۲۸۷۲

ابتلای ۲۶ نفر به کرونا در جشن تولد ۳۱ نفره در مازندران

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: برگزاری جشن تولد، عروسی و مجلس ترحیم سبب گسترش بیماری می شود به طوری که در یک جشن تولد ۳۱ نفره ۲۶ نفر به ویروس مبتلا شدند اگر یکسال جشن تولدی گرفته نشود چه اتفاقی می افتد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سیدعباس موسوی با اشاره به شهادت ۱۲ نفر از کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران  استان، گفت: پزشکان، پرستاران و همه اعضای کادر درمان و بهداشت سرمایه ملی هستند و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی از آن ها محافظت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه سبک زندگی را باید تغییر دهیم، افزود: برگزاری جشن تولد، عروسی و مجلس ترحیم سبب گسترش بیماری می شود به طوری که در یک جشن تولد ۳۱ نفره ۲۶ نفر به ویروس مبتلا شدند اگر یکسال جشن تولدی گرفته نشود چه اتفاقی می افتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: افراد باید به این مسئله توجه کنند که بخاطر سوگ یک نفر نباید به سوگ ۱۰ها نفر بعد از مراسم بنشینیم.

موسوی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که در حوزه سلامت مدیریت را به سمت سیستم مدیریت فنی ببریم، گفت: یکسری افراد حاشیه هایی ایجاد کردند که ما به این حاشیه ها ورود پیدا نکردیم زیرا به نفع سلامت جامعه نمی بینیم.

وی با بیان اینکه کارشناسان فنی میزان استفاده از دستگاه های بیمارستانی را بررسی می کنند، افزود: در بیمارستان های آمل ۷ دستگاه اکسیژن‌ساز برای ۴ بیمارستان وجود دارد که ۳ دستگاه در ماه های اخیر توسط دانشگاه علوم پزشکی خریداری و راه اندازی شده و اسناد آن نیز موجود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه همه تلاشم این است که دانشگاه وارد مسائل حاشیه ای نشود و من تا روزی که بتوانم عزتمندانه مدیریت کنم در این پست هستم ، افزود: نمایندگان مجلس در این مدت همراهی خوبی داشته اند و راضی نمی شوند که امکانات یک شهرستان را بگیرند و آن شهرستان با مشکل مواجه شود و سلامت کل جامعه به خطر بیفتد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشن تولد استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران جشن تولد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، حسن عبدالله‌زاده در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز به مناسبت بزرگداشت روز معلم مراسم تجلیل از مربیان شاغل و بازنشسته بهورزی استان برگزار شد که زحمات بسیاری در حوزه سلامت به‌خصوص در مناطق محروم، کم برخوردار و صعب‌العبور داشتند و همه ما قدردان زحمات ۳۰ ساله این عزیزان هستیم و با افتخار دست این مربیان عزیز را در هفته بزرگداشت مقام معلم می‌بوسیم.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تقدیر به عمل آمد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۰۰ بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاغل هستند و حداقل ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضعیت ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

عبدالله زاده با تاکید بر اینکه ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن ماه سال آینده فارغ‌التحصیل می‌شوند و این افراد بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری خواهند شد، گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در طی ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در سطح کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی جهت به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین گردد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این ۱۵۰ نیرویی که در آزمون بعدی جذب خواهند شد پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی به‌کارگیری می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند