Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:46:27 GMT

خیابانی در تهران به نام مدافعان سلامت نامگذاری شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۲۹۹۶

خیابانی در تهران به نام مدافعان سلامت نامگذاری شد

به گزارش ایرنا؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سهشنبه در ادامه دویست و سی امین جلسه خود مصوبات کمیته نامگذاری را در دستور کار قرار دادند.

«محمدجواد حقشناس» رئیس کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: اول شهریور روز پزشک است و سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت اصرار داشتند از آنجایی که ۱۵۰ نفر از کادر درمان درراه مبارزه با کرونا جان خود را از دست دادند یک معبر به نام "مدافع سلامت" نامگذاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کمیته نامگذاری به صورت فوق العاده تشکیل جلسه داد و پیشنهادات مختلفی در این زمینه مطرح شد.

حقشناس با بیان این که برخیها پیشنهاد دادند که تونل گیشا به نام مدافع سلامت نامگذاری شود، گفت: نهایتا به این نتیجه رسیدیم که در حوالی ساختمان وزارت بهداشت یک معبر را به نام مدافعان سلامت نامگذاری کنیم.

 وی تاکید کرد: بعد از بررسی، خیابان زرافشان شمالی انتخاب شد و این در حالی است که خیابان زرافشان جنوبی به نام سابق خود باقی می ماند.

حقشناس گفت: این نام به تایید بنیاد شهید نیز رسیده است چرا که ما احتیاط کردیم و بنیاد شهید گفته که مصوب ندارند و به همین دلیل فعلا بدون کلمه شهید مصوب کنیم تا اگر تصمیمات لازم اخذ شد آن را تغییر دهیم.


«مجید فراهانی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در در این خصوص گفت: مدافع سلامت درست نیست، بلکه باید کلمه شهدای مدافع سلامت را استفاده کنیم.

«سید حسن رسولی» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: کلمه مدافع سلامت درست نیست بلکه از آنجایی که حدود ۱۵۰ نفر جان خود را از دست دادند باید از کلمه جمع مدافعان سلامت استفاده کرد.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران به این پیشنهاد مبنی بر نامگذاری خیابان زرافشان شمالی به نام مدافعان سلامت رأی دادند.

نامگذاری خیابان به نام دو فعال رسانه ای 

«محمدجواد حق‌شناس» رئیس کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران همچنین با بیان این که پیشنهاد میشود دو معبر در مجاورت انجمن روزنامه نگاری به نام دو روزنامهنگار درگذشته بر اثر کرونا یعنی «سهیل گوهری» و «روح اله رجایی» نامگذاری شوند، گفت: این پیشنهاد به تقاضای روزنامه جام جم و جمعیت هلال احمر انجام میگیرد.

برچسب‌ها شورای شهر شهر تهران شهدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران شهدا شورای شهر شهر تهران شهدا شورای اسلامی شهر تهران کمیته نامگذاری مدافعان سلامت نام مدافع مدافع سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در خصوص تعیین تکلیف مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود اظهار داشت: این مجموعه صنعتی که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد، دارای زمین‌هایی با موقعیت تجاری است که از سال ۱۳۷۵ به متقاضیان آن اختصاص یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که شرکت بالادستی عمران پردیس از تعیین تکلیف مالکیت این زمین‌ها با استناد به مصوبه هیأت وزیران، عدول کرده از این رو شکایتی از سوی مالکان این زمین‌ها در خصوص طرز کار دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون اصل نود واصل شد.

خضریان در ادامه با اشاره به نتیجه این جلسه، بیان داشت: در این جلسه ضمن بررسی جوانب موضوع و پس از استماع مشکلات نماینده مالکان و همینطور نمایندگان وزارت راه و سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شد گزارشی از سوی شورای عالی محیط زیست جهت تعیین تکلیف این منطقه و لکه‌های صنعتی فاصله ۱۲۰ کیلومتری تهران ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۳ که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود.

کد خبر 6091448 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • (تصاویر) خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن