Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر حزب اسلامی در افغانستان درباره تاخیر در آزادی زندانیان طالبان گفت که دولت از آمریکا می‌خواست تا به ازای آزادی زندانیان طالبان باقی ماندن آن‌ها در قدرت را تضمین کند که سبب تاخیر این روند شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی در افغانستان اظهار داشت، آزادی 400 زندانی طالبان مسئله بسیار ساده‌ای بود که باید صورت می‌گرفت اما دولت می‌خواست به ازای آزادی این زندانیان از آمریکا تضمین را بگیرد که دولت فعلی 5 سال دیگر نیز به کارش ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه چانه‌زنی دولت افغانستان با آمریکا دلیل تاخیر آزادی زندانیان طالبان بود، افزود: «دولت از آمریکا خواسته بود که صلح با طالبان سبب نشود که دولت کنار گذاشته شود و جای آن‌ها یک دولت قابل قبول برای همه طرف‌ها ایجاد شود».

حکمتیار افزود: دولت در نظر داشت که از عدم آزادی 400 زندانی طالبان به عنوان اهرام فشار استفاده کنند ولی به این هدف خود نرسید و این اطمینان به آن‌ها داده نشد.

به گزارش ویسا، رهبر حزب اسلامی ادامه داد که آمریکا به دولت هشدار داد که اگر در این روند مانعی ایجاد کند واشنگتن برای آزادی این زندانیان وارد عمل می‌شود.

غنی مسئولیت آزادی طالبان را به دوش لویه‌جرگه انداخت/ آیا مذاکرات بین‌الافغانی موفقیت‌آمیز خواهد بود؟نبیل: لویه جرگه فرمایشی بود/ بخشی از 400 زندانی طالبان آزاد شده بودنددستور آزادی 400 زندانی طالبان صادر شد/ درز فهرست 153 نفری به رسانه‌ها

وی تصریح کرد که آمریکا جهت آزادی زندانیان طالبان و نیز آغاز مذاکرات بین‌الافغانی برای دولت زمان تعیین کرده بود.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که رحمت الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی افغانستان نیز گفته بود: بخشی از 400 زندانی طالبان پیش از برگزاری لویه جرگه آزاد شده‌ بودند.

همچنین نیز «عبدالکریم خرم» رئیس دفتر سابق ریاست جمهوری گفته بود که روند آزادسازی زندانیان طالبان متوقف نشده بود و تا یک شب قبل از روز آخر لویه‌جرگه ادامه داشت.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... لویه جرگه و کلاف سردرگم صلح؛ آیا دولت افغانستان بدنبال آزادی طالبان است؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... لویه جرگه و کلاف سردرگم صلح؛ آیا دولت افغانستان بدنبال آزادی طالبان است؟ واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد ۲ تیراندازی در اطراف کاخ سفید سبب خروج فوری ترامپ از محل کنفرانس خبری شد+ فیلم ۳ ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا به تعویق افتاد ۴ ترفند جدید مثلث شوم برای دولت آتی لبنان و ۲ سناریوی احتمالی ۵ واکنش ارتش لبنان به یک شایعه و ادعای جدید درباره انفجار بیروت ۶ اولین واکنش فرانسه و آمریکا به استعفای نخست‌وزیر لبنان ۷ آتش‌سوزی دوباره در بازارهای امارات ۸ اذعان تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی به دست برتر حزب الله در منطقه مهمترین اخبار بین الملل زارعی: لبنان با استعفای دیاب دچار بحران نخواهد شد/ سه سناریو فراروی حزب‌الله لبنان| پشت‌پرده شکست دولت دیاب و سناریوهای تشکیل کابینه جدید رژیم اسرائیل|بالن‌های آتش‌زایی که خواب از چشمان صهیونیست‌ها ربوده است نشست بررسی «روز مقاومت»/کاظمی قمی: مقاومت طرح نامشروع آمریکا را در منطقه به هم ریخت/ زارعی: مقاومت در حال توسعه نقش فرامنطقه‌ای است مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است لبنان| پشت‌پرده شکست دولت دیاب و سناریوهای تشکیل کابینه جدید موسوی: لغو موقت تحریم های آمریکا خبرسازی غیرواقعی است وزیر اقتصاد: صندوق پالایشی هفته اول شهریور ماه عرضه می‌شود روحانی: کلیات طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی در جلسه دیروز سران قوا تصویب شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان آزادی زندانیان طالبان دولت افغانستان زندانی طالبان لویه جرگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان

محمد رهاوی یکی از کارکنان زندان مرکزی یزد با حضور در دفتر ستاد دیه استان یزد مبلغ ۲۴ میلیون تومان را جهت مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کرد و با این اقدام موجب تداوم پنجشنبه‌های مهربانی ستاد دیه یزد شد.

این نیکوکار یزدی در خصوص این اقدام گفت: این اقدام را به نیت خشنودی خداوند متعال و جهت شادی روح اموات اهدا کردم و امیدوارم با این اقدام دل یک خانواده که چشم انتظار آزادی پدر خود هستند شاد شود.

گفتنی است بسیاری از خیرین استان یزد پنجشنبه‌ها با حضور در ستاد دیه استان مبالغ مورد نظر خود را جهت شادی روح اموات به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا میکنند که این اقدام در قالب پویش رضوان و پنجشنبه‌های مهربانی در این استان معروف گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اعزام «ناوگان آزادی ۲» به نوار غزه به دلیل تاخیر در روند کار به تعویق افتاد
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است