Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:17:12 GMT

برج ایفل در هاونا!

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۳۲۳۱

برج ایفل در هاونا!

«هاوانا» که زمانی به دلیل معماری زیبا، مراکز هنری پویا و شب‌های شلوغش به «پاریس کارائیب» مشهور بود، حالا برج ایفل خودش را دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، نسخه شبیه‌سازی‌شده چهار متری برج ایفل که توسط «جورج انریکه سالگادو» ـ آهنگر کوبایی ـ ساخته شده است منطقه جنوبی «هاوانا» پایتخت کوبا را چراغانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سالگادو» ۵۲ ساله که آهنگری را از پدرش آموخته می‌گوید هیچ گاه به پاریس سفر نکرده است، اما برج ایفل را در فیلم‌ها و عکس‌ها دیده و زمانی که پسرش از او خواسته تا آنتی را برای دریافت سیگنال وای فای بسازد ایده ساخت نسخه کوچکتر برج ایفل به ذهنش خطور کرده است.

دسترسی گسترده به اینترنت خانگی در «هاوانا» فراهم نیست، اما از سال ۲۰۱۵ سرویس وای فای عمومی در پارک‌ها و میادین مختلف شهر راه‌اندازی شده است.

در نهایت هدف از ساخت برج ایفل کوچک تغییر کرد و این آهنگر تصمیم گرفت آنتی بر روی آن نصب نکند تا به اثر هنری که ماه‌ها زمان صرف خلق آن شده بود آسیبی نرسد.

«سالداگو» در این زمینه بیان کرده است: «برای ساخت این اثر، پسرم نقشه‌ها، نمونه‌ها و جزئیات دیگری از برج ایفل را دانلود کرد. به این نتیجه رسیدم که برج ایفل اصلی با سر هم کردن قطعاتی که جداگانه ساخته شده بودند خلق شده است؛ بنابراین من هم همین کار را کردم.»

استقبال اطرافیان از این اثر سبب شده تا این آهنگر به فکر ساخت نمونه‌های کوچکتر از این برج به صورت انبوه باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برج ایفل هاوانا برج ایفل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسک سیاه که در ایران هم حسابی محبوب بود! (+عکس)

عصر ایران- رنو 5 توربو در کلاس محصولات موتور وسط عقب- محور قرار گرفت. پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ استفاده شده در توربو 2 خروجی برابر با 158 اسب بخار (گشتاور 220 نیوتن متر) داشت که طبیعتا افزایش بازده موتور مشکل افزایش گرما را نیز به همراه داشت. البته مدل محبوب بازار ایران در واقع نسخه استاندارد و غیر توربو رنو 5 بود که در نسخه های 4 درب و تعداد محدودتری 2 درب وارد خیابان ها شدند. اتاق نمونه توربو و استاندارد به جز پنل های بدنه در تریم توربو تفاوت خاصی نداشتند.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • سوسک سیاه که در ایران هم حسابی محبوب بود! (+عکس)
  • هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟
  • هیتلر برای چی به دنیال برج ایفل بود؟
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس