Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@15:35:08 GMT

کارآفرین شیرازی ۵۴ معتاد متجاهر را پس از درمان مشغول به کار کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۳۲۵۵

کارآفرین شیرازی ۵۴ معتاد متجاهر را پس از درمان مشغول به کار کرد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از ابتکارعمل کارآفرین شیرازی در ایجاد اشتغال و بیمه ۵۴ معتاد متجاهر در شیراز خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدرضا ابراهیمی امروز در نشست خبری به فعالیت‌های صورت گرفته در موضوع  جمع آوری معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: قرار بود طرح جمع آوری و ساماندهی این معتادان از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز شود که با شیوع  امکان جمع آوری و ساماندهی معتادان نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته این طرح از ششم خرداد 99 با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز و سعی کردیم طرح ساماندهی معتادان متجاهر به بهترین شکل اجرایی شود.

وی بیان کرد: در این مدت بیش از  900 نفر از معتادان متجاهر در استان فارس و به ویژه شهر شیراز و اطراف سومین حرم اهل بیت(ع) جمع آوری شدند و به مراکز ماده 16 تحویل داده شدند.

گزارش| وقتی امیدها برای ساماندهی معتادان متجاهر در کردستان زنده می‌شوداشتری: زیرساختهای لازم برای نگهداری معتادان متجاهر به حد کافی نیستاستاندار خراسان رضوی: مشهد باید شهر بدون متکدی و معتاد شود/ کاهش تلفات کرونا با اجباری شدن ماسک

ابراهیمی با بیان اینکه تست کرونای 25 نفر از معتادان مثبت اعلام شد، افزود: اینکه می‌گویند معتادان و افرادی که موادمخدر مصرف کنند کرونا نمی‌گیرند کذب است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع درمان معتادان تصریح کرد: در سال‌های اخیر 109 نفر از معتادان متجاهر و کارتن‌خواب پس از درمان تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

ابراهیمی افزود: همچنین به همت یک کارآفری که جمع‌آوری بازیافتی‌های شهر شیراز را برعهده داشت 54 نفر از معتادان را پس از درمان بکارگیری و آنان را بیمه تامین اجتماعی کرد.

وی گفت: 50 نفر معتاد دیگر نیز با پشت سرگذاشتن شش ماه مراحل درمانی در بخش‌های صنعتی  مشغول کار شدند که برای اسکان شبانه آنان نیز خوابگاه‌های شبانه بهزیستی اختصاص داده شده است.

ابراهیمی بیان کرد: به منظور اجرای طرح ساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر یک میلیارد و 770 میلیون تومان اعتبار جذب و به بهزیستی فارس اختصاص یافت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس تاکید کرد: باید جامعه را به استفاده از مواد مخدر و روانگردان حساس کرده و این را اعلام کنیم که اعتیاد خطر بزرگ برای جامعه به شمار می‌رود، مصرف شیشه توهم می‌آورد و مصرف‌کننده نیز به اتفاقات ناگواری دست می‌زند.

وی بیان کرد: خانواده‌ها باید در قبال فرزندان حساسیت بیشتری به خرج داده و مراقب آنان باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با بیان اینکه امروز ظرفیت بالای درمانی برای معتادان ایجاد شده است، گفت: تاکنون ١٤ مرکز سرپایی درمان راه‌اندازی شده است.

ابراهیمی همچنین با بیان اینکه سالانه با دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان تفاهم نامه‌های منعقد شده است، گفت: سال گذشته ١١ تفاهم نامه با اعتبار ١٦ میلیارد تومان مبادله شده که مهمترین آنها، تفاهم با آموزش و پرورش بود.

این مسئول با بیان اینکه یکی از مهمترین نقاط ضعف در حوزه مبارزه با مواد مخدر طی چهل سال گذشته، وارد نشدن ضربه عمیق به بنیان‌های اقتصادی موادمخدر بوده است، گفت: مصادره اموال و املاک منقول و غیرمنقول به عنوان یک دستور اصلی در دستور کار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس خاطرنشان کرد: در این راستا، ١٤ دستگاه خودرو ضبط و توقیف شده از قاچاقچیان مواد مخدر به مزایده گذاشته شده است.

اصحاب رسانه از نهادهای تاثیرگذار در مبارزه با موادمخدر هستند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و روز خبرنگار از تلاش اصحاب رسانه استان قدردانی کرد و اظهار داشت: اصحاب رسانه فارس یکی از نهادهای تاثیرگذار در موضوع پیشگیری از مبارزه با موادمخدر هستند.

محمدرضا ابراهیمی با تاکید بر اینکه در موضوع مبارزه با موادمخدر و پیشگیری از اعتیاد نیازمند کارزار رسانه‌‌ای هستیم بیان کرد: رسانه‌ها افسران عرصه پیشگیری هستند و به این موضوع نیز اعتقاد قلبی داریم.

ابراهیمی افزود: در هفت سال گذشته رسانه‌ها یار و یاور شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر بوده و یک تعامل خوب و نزدیک بین شورای مبارزه مواد مخدر و اصحاب رسانه بوده است.

انتهای پیام/423/ش

R7533/P/S6,61/CT11 بیشتر بخوانید... کرمان| ۸۰ درصد از معتادان متجاهر جمع‌آوری‌شده در استان مبتلا به کرونا هستند انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران / ۱۰۲ ‌‌عضو‌ باند شناسایی شدند / متهمان افراد معتاد را جذب می‌کردند ۸۰ درصد معتادان متجاهر جمع‌آوری برای چندمین بار دستگیر شدند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کرمان| ۸۰ درصد از معتادان متجاهر جمع‌آوری‌شده در استان مبتلا به کرونا هستند انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران / ۱۰۲ ‌‌عضو‌ باند شناسایی شدند / متهمان افراد معتاد را جذب می‌کردند ۸۰ درصد معتادان متجاهر جمع‌آوری برای چندمین بار دستگیر شدند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۲ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۳ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۴ گزارش ویدئویی| راه‌آهن همدان ـ سنندج طعم تلاش را چشید / زمزمه شنیدن سوت قطار از غرب‌کشور به گوش می‌رسد ۵ جزئیات اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی اعلام شد ۶ ادامه پیگیری‌های تسنیم| آغاز به کار دوباره عملیات آبرسانی به روستای«چم کبود» معمولان لرستان ۷ اصفهان| شکست سپاهان برابر استقلال؛ خداحافظ امیر! ۸ ماجرای تخریب سر در پایگاه نیروی هوایی وحدتی ارتش دزفول چه بود؟ مهمترین اخبار استانها نایب رئیس ‌مجلس: درآمدهای ‌مالیاتی پاسخگوی ‌‌۳۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه جاری دولت نیست / ‌چابک‌سازی کار بسیار سختی است واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند دادگاه بررسی فساد اقتصادی شهرداری و شورای شهر ساری علنی برگزار می‌شود مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است لبنان| پشت‌پرده شکست دولت دیاب و سناریوهای تشکیل کابینه جدید موسوی: لغو موقت تحریم‌های آمریکا خبرسازی غیرواقعی است وزیر اقتصاد: صندوق پالایشی هفته اول شهریور ماه عرضه می‌شود روحانی: کلیات طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی در جلسه دیروز سران قوا تصویب شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر معتادان متجاهر جمع آوری مبارزه با موادمخدر معتادان متجاهر نفر از معتادان استان فارس اصحاب رسانه ترین اخبار سال گذشته ۸۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه

سرهنگ فارسی گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر و کنترل محور‌های مواصلاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی مراغه در یک عملیات ویژه و با تحقیقات فنی و پلیسی از فعالیت ۲ نفر که با یک دستگاه خودروی پراید در زمینه قاچاق عمده مواد مخدر فعالیت می‌کردند مطلع و موضوع در دستور کار عملیاتی پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با شناسایی کامل مسیر عبور سوداگر مرگ و نوع خودروی وی با هماهنگی‌های لازم تیم‌های ویژه در محدوده شهرستان وارد عمل شدند.

 فرمانده انتظامی مراغه ادامه داد: در یک عملیات غافلگیرانه ماموران با تعقیب و مراقبت لازم خودرو را توقیف و در بازرسی از آن مقدار ۴۴ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد خاطرنشان کرد: مبارزه بی‌امان پلیس با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر در دستور کار بوده و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا