Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حاجی میرزایی امروز سه شنبه در آیین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان برگزیده سراسر کشور در بستر شبکه شاد اظهار داشت: آموزش و پرورش موظف است بستری را برای انس دانش آموزان با قرآن، نماز و عترت فراهم کند، در واقع تکلیف شده که فرزندان با قرآن و تدبر در این کتاب آسمانی آشنا و برای زندگی سالم و مبتنی بر باورهای دینی آماده شوند

وی آمار شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات را بیش از هفت میلیون دانش آموزان ذکر کرد که از این میان ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مرحله نهایی ملی مشارکت داشتند و آثار خود را در معرض داوری قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری مسابقات و داوری آثار به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و جلوگیری از تجمعات انسانی به صورت مجازی برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس در کشور افزود: جهان در شرایط شیوع کرونا وارد زیست‌بوم جدیدی شده است، به همین دلیل از نیمه دوم سال گذشته تمامی آموزش و فعالیت های پرورشی دانش آموزان در بستر شبکه شاد ادامه پیدا کرد.

حاجی میرزایی گفت: خانواده ها درخواست داشتند فعالیت های دانش آموزان در محیط امن مجازی ادامه پیدا کند، بنابراین فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز هم در بستر شبکه شاد ادامه پیدا کرد.

وی مسوولیت در قبال قرآن را یکی از مهم ترین ماموریت های مسلمانان دانست و گفت: در قرآن و عبارت های ائمه، قرائت، تدبر، انس، حمل معانی و معارف قرآن در زندگی و رفتار مسلمانان جزو مهم ترین وظایف است.

وزیر با بیان اینکه آموزش و پرورش در نظر دارد که به نحوی کامل و دقیق در راستای انس بیشتر دانش آموزان با قرآن، نماز و اهل بیت گام بردارد، ادامه داد: نسل جدید در شرایط امروز جامعه و تغییرات گسترده در معرض مخاطرات بسیاری قرار دارند، از این رو یکی از گام های مهم برای زندگی مانوس کردن دانش آموزان با قرآن است.

حاجی میرزایی گفت: براساس سند تحول بنیادین این وزارتخانه باید دانش آموزان را به سمت تربیت سوق دهد، براین اساس دانش آموزان علاوه بر آگاهی نسبت به علم ، آموزش سیاسی ، اقتصادی، اجتماعی ، زیبا شناختی باید درابعاد اخلاقی و اعتقادی نیز رشد یابند تا شخصیت متوازنی پیدا کنند و به همین منظور دراهداف آموزش و پرورش توجه به قرآن ، عترت و نماز در اولویت قرار گرفته است.

به  گزارش ایرنا، سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور، از چهارم مرداد ماه در کانال قرآن شبکه شاد آغاز شد.

حدود نیمی از دانش آموزان کشور در این دوره مسابقات شرکت کردند.

همچنین ۲ استان خراسان رضوی در حرم امام رضا (ع) و شهرستان های استان تهران در حرم حضرت عبدالعظیم میزبان این مسابقات مجازی هستند و فعالیت های رقابتی دانش آموزان را مدیریت می‌کنند.

برچسب‌ها قرآن کریم محسن حاجی‌ میرزایی دانش‌آموزان پروندهٔ خبری شبکه آموزشی شاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قرآن کریم محسن حاجی میرزایی دانش آموزان قرآن کریم محسن حاجی میرزایی دانش آموزان دانش آموزان با قرآن آموزش و پرورش حاجی میرزایی عترت و نماز شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، علی اکبر چراغیان در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و افزود:  آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از روسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهد الرضا برای آموزش قرآن در رده سنی زیر۶ سال خبر داد و افزود : در همین راستا نیز توانسته ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن  در شهرستان تربیت کنیم.
 وی به طرح قاضی در مدارس اشاره کرد و افزود : با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث شده است بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان و والدین کاهش پیدا کند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن وضعیت آموزشی دانش آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود :  ۱۵ درصد قبولی دانش آموزان در مقطع‌های  مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته  افزایش پیدا کرده است که از این لحاظ آموزش و پرورش شهرستان بردسکن جز  ۱۰ نواحی آموزش و پرورش در سطح استان می‌باشد. 

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی