Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:34:49 GMT

هفت هزارو ۸۰۰کیلومتر بزرگراه در کشور در دست اجرا است 

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۳۵۸۹

هفت هزارو ۸۰۰کیلومتر بزرگراه در کشور در دست اجرا است 

خیرالله خادمی روز سه شنبه در بازدید از روند اجرای بزرگراه یزد – ابرکوه - سورمق  و همچنین راه آهن یزد -  اقلید با همراهی معاون هماهنگ کننده سپاه قدس، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ، مدیرکل راه شهر سازی استان، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان ابرکوه در گفت و گو خبرنگار ایرنا ، افزود: دربخش‌های مختلف بزرگراه، آزادراه و ریلی طرح‌های در دست اجرا با توجه به روند پیشرفت با هدف تکمیل تا قبل از پایان کار دولت اولویت‌بندی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 ۴۷۱ کیلومتر خط ریلی در کشور در دست اجراست  

معاون وزیر راه و شهرسازی و  مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، یادآورشد: دربخش ریلی چهار پروژه ریلی در دست اجرا است که تاپایان امسال به بهره‌برداری می رسد.

وی طول پروژه های ریلی در دست اجرا را  ۴۷۱ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: یکی از همین پروژه های مهم راه آهن یزد - اقلید است که این مسیر اهمیت زیادی در اتصال خطوط راه آهن کشور بین استان‌های اصفهان، یزد و فارس دارد.  
خادمی دیگر پروژه های ریلی در دست اجرا را بستان آباد به تبریز و رشت به کاسپین عنوان کرد و یادآور شد: در بخش آزادراهی، پنج آزاد راه مهم کشور به طول حدود ۵۱۸ کیلومتر تا پایان امسال و اوایل سال ۱۴۰۰ بهره برداری می شود. 

وی با بیان اینکه آزاد راه اصفهان به شیراز طولانی ترین آزاد راه کشور است،  افزود: این پروژه هم اکنون در دست اجرا است که بخشی از آزاد راه کنار گذر شرقی اصفهان ، آزاد راه اراک به خرم آباد که بخشی از آنها  مورد بهره برداری قرار گرفته است در راستای این اقدامات است.
خادمی اضافه کرد: آزاد منجیل به رودبار ، آزاد راه کنارگذر جنوبی تهران ، به عنوان ابر پروژه عمرانی و رفع گلوگاه استان تهران به استان البرز است که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد .
وی  با اشاره به اینکه  در کلیه استان های کشور پروژه بزرگ راه در دست اجراست، تصریح کرد: استان‌های یزد ، فارس ، خوزستان ، خراسان شمالی ، خراسان رضوی ، آذربایجان غربی و شرقی از استان هایی هستند که پروژه ها مهمی در آنها دردست اجراست.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین افزود: در استان یزد چند پروژه ریلی و بزرگراهی در دست اجرا است که تا نیمه دوم امسال و اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد، بزرگ راه یزد – طبس و همچنین برزگراه اردکان به چوپانان بخش از آنهاست.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در پاسخ خبرنگار ایرنا در زمینه بهره برداری راه ریلی یزد – اقلید افزود: تاپایان امسال این مسیر ریلی بسیار مهم به بهره برداری می رسد .
وی با بیان اینکه برخی موانع ومشکلات این طرح امروز بررسی می شود، گفت: طول این مسیر ریلی ۲۷۱ کیلومتر و یکی از طولانی ترین مسیر راه ریلی در دست اجرا در کشور است. 
خادمی اظهار امیدواری کرد تاپایان امسال عملیات اجرایی فاز نخست  این راه ریلی آماده و اوایل سال آینده به اتمام برسد .    
وی ادامه داد: با بهره برداری راه ریلی یزد – اقلید که مصوب سفر مقام معظم رهبری است ، عملا یک کریدور ریلی جنوب و غرب کشور را به شمال شرق متصل می کند که بخشی از آن در استان یزد قرار دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: مسیر ریلی یزد – ابرکوه – اقلید و پروژه های بزرگراه یزد -  ابرکوه – سورمق عملا اتصال بزرگراه فارس و یزد را برقرار می کند که  ۱۹۰ کیلومتر مسیر بزرگراه یزد – ابرکوه - سورمق به اتمام رسیده و چیزی که باقی مانده کنار گذر ابرکوه به طول ۱۵کیلومتر است که عملیات اجرایی آن در دست انجام است .
 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اظهار امیدواری کرد: مرحله نخست این راه تا آبان ماه به بهره برداری برسد و با تکمیل تقاطع های طرفین این کنار گذر تا پایان امسال کل کنار گذر ابرکوه – سورمق بهره برداری می شود.
خادمی با اشاره به اهمیت این پروژه در توسعه شهرستان ابرکوه و استان یزد ، خاطر نشان کرد: با خارج کردن مسیر ترددی بارهای سنگین که هم اکنون از داخل شهر ابرکوه عبور می کنند، از طریق کنار گذر تفکیک ترافیکی بین داخل شهر و ترافیک عبوری امکان پذیر می شود. 
مرکز شهرستان ۵۳ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابرکوه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابرکوه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابرکوه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بهره برداری می رسد ریلی در دست اجرا دست اجرا پایان امسال کنار گذر آزاد راه راه ریلی راه یزد راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از بهره برداری از پروژه تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، هادی حق بین، درباره جزییات یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار اظهار کرد: پروژه های بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض مسیر کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری، همزمان با یکصد و هجدهمین رویداد امید و افتخار در روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تحویل شهروندان خواهد شد.

حق بین با اشاره به اهمیت بهسازی آسفالت معابر بزرگراهی شهر تهران به ویژه بزرگراه آزادگان یادآور شد: طی سالیان گذشته روند بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان به دلایلی مختلف از جمله کمبود آسفالت و بتن غلتکی یا عدم صدور مجوزهای ترافیکی با کندی پیش می رفت تا اینکه مدیریت شهری در سال گذشته تصمیم گرفت ضمن انتخاب یک گزینه اجرایی مناسب تر، علاوه بر تسریع روند بهسازی، جریان ترافیک در هنگام اجرای عملیات عمرانی را تسهیل کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ همزمان با خرید کارخانجات جدید آسفالت و ثبت رکورد تولید و اجرای ۱.۵ میلیون تن آسفالت، انتخاب روش احیای عمیق با سیمان، سبب شد تا سرعت کار بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان دو چندان شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه عملیات بهسازی مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان در فاصله سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ فقط روی یک مقطع ۹ کیلومتری انجام شده بود، گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۲ کیلومتر از مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان به صورت تمام عرض بهسازی شد و از این حیث در سرعت بهسازی روکش آسفالت معابر بزرگراهی نیز به رکوردی جدید دست یافتیم.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی بزرگراه آزادگان به عنوان کمربندی جنوبی و غربی تهران و وسعت پروژه بهسازی بزرگراه آزادگان، گفت: در سال ۱۴۰۲ مساحتی بالغ بر ۲۱۶ هزار مترمربع از این بزرگراه با اجرای ۵۱ هزار تن آسفالت و هزینه ۲۵۲ میلیارد تومان بهسازی شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درخصوص دومین پروژه قابل بهره برداری در محدوده بزرگراه آزادگان، یادآور شد: عرض کم محور کندروی بزرگراه آزادگان در مسیر جنوب به شمال و در محل تقاطع با بزرگراه شهید لشگری منجر به ایجاد گره و گلوگاه ترافیکی یا پس زدگی بار ترافیک می شد و از این رو تعریض این مقطع از مسیر کندروی بزرگراه از ۲ خط عبوری به ۳ خط و اصلاح لوپ های منتهی به آن از فرودین سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایمن سازی و تحکیم کوله پل های ۳گانه بزرگراه شهید لشگری و اجرای دیواره ها از دیگر اقداماتی است که به عنوان پیش نیاز عملیات تعریض و در قالب این پروژه انجام شد و مجموعه اقدامات یادشده علیرغم دشواری های اجرایی به دلیل مجاورت با ترافیک سنگین بزرگراه آزادگان طی یکسال به اتمام رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران. هزینه پروژه تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی آزادگان در محدوده پل شهید لشگری را نیز ۴۳ میلیارد تومان عنوان کرد و بر این اساس، از مجموع هزینه انجام شده ۲۹۵ میلیارد تومانی برای پویش امید و افتخار آتی خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • آزادسازی ۹۵ درصد ‌اراضی ‌مسیر بزرگراه شمالی کرج پس از ۹ سال
  • ۵۰۰میلیون دلار پروژه توسط متخصصان ایرانی در سریلانکا اجرا شده است