Web Analytics Made Easy - Statcounter

حق شناس گفت: ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه ها در نقاط بحرانی گلستان نیاز به لایروبی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز(دوشنبه 21 تیر) در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل دیده گلستان اظهار کرد: نسبت پرداخت تسهیلات کرونایی استان نسبت به استان های همجوار پایین تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گلستان ادامه داد: در حوزه سیل نیز اینگونه است و در بخش جبران خسارت های ناشی از سیل در بخش صنعت با وجود آنکه میزان اعتبار برای جبران خسارت نسبت به استان های دیگر کمتر بود اما پرداخت تسهیلات بسیار پایین است.

 

حق شناس با بیان اینکه در پرداخت ها، وضعیت اعطای تسهیلات در بخش سیل از سوی بانک ها عدد قابل قبولی نیست، متذکر شد: از ابتدای سال تاکنون مصالح قیمت دو سه برابر شده و این مهم مشکلات این واحدها را دوچندان می کند.

 

وی افزود: یک هزار کیلومتر از رودخانه های استان گلستان نیاز به لایروبی دارد و 200 کیلومتر در نقاط بحرانی استان لایروبی شده است.

 

استاندار گلستان افزود: برای اینکه در زمان سیلاب رودخانه ها سرریز نشود 200 کیلومتر دیگر نیاز به لایروبی دارد که باید این نقاط شناسایی و به وزارت کشور مکاتبه شود تا این مهم اتفاق بیفتد.

 

حق شناس با بیان اینکه شهرداری های استان مکلف هستند برآورد کنند که چه میزان واحدهای مسکونی در حریم رودخانه ها ساخته شده است، افزود: امید است با واگذاری زمین و ارائه تسهیلات از طریق اداره کل راه و شهرسازی بتوانیم این واحدهای مسکونی را از حریم رودخانه ها جابه جا کنیم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: هادی حق شناس سیل گلستان لایروبی رودخانه ها خسارات سیل گلستان استاندار گلستان نیاز به لایروبی رودخانه ها حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ سیل خط راه‌آهن گلستان - تهران را زیر آب برد

بارش‌های سیل‌آسای ۲۴ ساعت گذشته سبب طغیان رودخانه‌های استان گلستان شد. سیلاب راه شهرهای کلاله - گنبدکاووس در شرق گلستان را برای ساعاتی مسدود کرد. طغیان رودخانه «قره‌سو» سبب قطع راه‌ ارتباطی برخی روستاهای غربی استان شد. به زیر آب رفتن بخشی از خط راه‌آهن گلستان مانع از رسیدن قطار مسافری تهران به مقصد «گرگان» شد.

دریافت 25 MB

تصویربردار: رامین بشرویه / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن گلستان - تهران را زیر آب برد
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است
  • رودخانه «قره سو» پُرآب شد
  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد