Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@19:54:15 GMT

شورای امنیت ملی عراق اخراج نظامیان بیگانه را بررسی کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۴۵۷۴

شورای امنیت ملی عراق اخراج نظامیان بیگانه را بررسی کرد

شورای امنیت ملی عراق امروز با برگزاری جلسه‌ای رسمی، موضوع اخراج نظامیان خارجی از عراق و تجاوزات ترکیه به خاک عراق را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش مشرق، شورای امنیت ملی عراق روز سه شنبه نشستی رسمی به ریاست «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی این کشور برگزار کرد و در آن به موضوع حضور نظامیان خارجی در عراق پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، دفتر اطلاع رسانی الاعرجی در بیانیه‌ای اعلام کرد: چهارمین نشست شورای امنیت ملی عراق با حضور همه اعضای این شورا شامل نمایندگان وزارتخانه‌های خارجه، دادگستری، کشور، دبیرخانه هیئت وزرا، سازمان امنیت ملی، سازمان مبارزه با تروریسم، سازمان اطلاعات ملی، ریاست ستاد کل ارتش و دیگر طرف‌های امنیتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

هدف قرار گرفتن پایگاه آمریکایی در مرز عراق و کویت حمله به کاروان لجستیک ارتش آمریکا در جنوب عراق موضع نخست‌وزیر عراق در قبال حضور نیروهای آمریکایی در عراق

در ادامه این بیانیه آمده است: شورای امنیت ملی عراق مسائل مطرح در دستور کارخود را مورد بررسی قرار داده و توصیه‌های لازم را در مورد آن اتخاذ کرد که از جمله آن موضوع حضور نظامیان خارجی در عراق و تجاوزات ترکیه به خاک عراق بود.

 مشاور  امنیت ملی عراق روز دوشنبه هم در دفتر خود در بغداد با «جرالد استریکلند» معاون فرمانده نیروهای ائتلاف آمریکایی و هیأت همراه او دیدار کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این دیدار بر «اهمیت ایجاد یک جدول زمان برای پایان دادن به حضور نظامی بیگانگان در عراق» تأکید کرده است.

موضوع اخراج نیروهای بیگانه درست پس از آن در کشور عراق جدی شد که تروریست‌های آمریکایی سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و شهید «ابومهدی المهندس» معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و تنی چند از همراهانشان را در یک اقدام تروریستی آشکار در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساندند. پس  از این اقدام، پارلمان عراق به تاریخ پانزدهم دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی طرح اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور را به تصویب رساند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین تحولات منطقه تحولات عراق سردار حاج قاسم سلیمانی قاسم الاعرجی بغداد پارلمان عراق فرودگاه بغداد شورای امنیت ملی عراق ترکیه شهید ابومهدی المهندس عراق نظامیان آمریکا شورای امنیت ملی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، الجزایر اقدام جدیدی را برای حمایت از ملت فلسطین در سازمان ملل صورت داده است.

منابع دیپلماتیک به الجزیره اعلام کردند که الجزایر درخواستی را مبنی بر برگزاری جلسه مشورتی غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت بررسی موضوع گورهای دسته جمعی یافته‌شده در نوار غزه ارایه داده است.

بنا بر این گزارش‌ها الجزایر خواسته است که این جلسه غیرعلنی روز سه‌شنبه پیش‌رو برگزار شود.

پیش‌تر نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: مهم است که تحقیقاتی مستقل در خصوص گورهای جمعی تازه یافته‌شده در غزه صورت بگیرد. جنگ، نظام بهداشتی غزه را ویران کرده است و برخی بیمارستان‌های این باریکه اکنون به گورستان شباهت دارند.

گفتنی است پس از عقب‌نشینی نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی از شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه پیکر صدها شهید فلسطینی از گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان ناصر این شهر بیرون کشیده شد.

کد خبر 6096107

دیگر خبرها

  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند