Web Analytics Made Easy - Statcounter

گلباغی، از تجلیل کاوه رضاقلی، فعال فرهنگی و هنرمند مسجدی عضو کانون امام شافعی (رض) سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج،کامل گلباغی امروز(2۱مرداد)در  چهارمین هفته سه‌شنبه های تکریم در کردستان که با حضور فرمانده حوزه مقاومت شهید شوشتری و کارشناس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان و امام جماعت مسجد در سنندج  برگزار شد،اظهار داشت: طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم که به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی بویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران آغاز شده در چهارمین هفته خود به کانون امام شافعی (رض) سنندج رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کردستان، افزود: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی از جمله اهداف طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم است.

کامل گلباغی افزود: در همین راستا ۱۳ گروه در قالب ۹ گروه در ۹ شهرستان تابعه استان و چهار گروه در مرکز استان با محوریت کانون‌های مساجد استان مجری اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم هستند.

وی افزود: تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقای فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد از جمله اهداف این طرح  است.

گلباغی با بیان اینکه طرح ملی سه شنبه های تکریم از جمله فعالیت‌های رواق همدلی کانون های مساجد است، افزود: گروه‌های شهرستانی اجرای سه‌شنبه‌های تکریم را هم فعال کرده و تلاش می کنند با معرفی چهره‌های ماندگار زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اسلام ناب محمدی را بیش از پیش در جامعه رواج دهند.

این مقام مسئول در پایان سخنانش رویکرد کانون های مساجد را به سمت مردمی شدن ذکر کرد و افزود: طرح ملی سه‌شنبه‌های اهدافی همچون احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات را دنبال می‌کند که با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و اقتضائات محلی زیر نظر امام جماعت مساجد اجرا می‌شود.

گفتنی است،در این آیین از «کاوه رضاقلی»، فعال فرهنگی و هنرمند مسجدی عضو انجمن کارتون و کاریکاتور کردستان و کانون امام شافعی (رض) سنندج با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

 

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: فعال فرهنگی تکریم طرح ملی سه شنبه های تکریم کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: این برنامه ها به صورت مردمی مدیریت و اجرا خواهد شد که ترویج معارف اهل البیت(ع) و ایجاد شور و نشاط مد نظر قرار می گیرد.

حجت الاسلام علیرضا ناجی، کانون‌های مساجد را محور برنامه‌های دهه کرامت اصفهان معرفی کردو افزود: هیات های مذهبی، موسسات مردمی، تشکل های دینی و قرآنی، مساجد، اصناف، بقاع متبرکه و ادارات فرهنگی و شهرداری ها در این مناسبت برنامه ریزی هایی دارند.

وی گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد دبیر ستاد دهه کرامت و این مراکز محور بسیاری از برنامه‌ها هستند. حجت الاسلام علیرضا ناجی افزود: این دهه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و تا ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد که تشکل‌های مردمی برای این دهه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: کانون های مساجد محور بخش عمده برنامه های این ایام هستند که در نقاط شهری و روستایی فعالیت هایی را در تعامل با ادارات دولتی و خدماتی و تشکل های مردمی اجرا می کنند.

حجت الاسلام ناجی با بیان اینکه جشن های مردمی و جلسات عمومی در مساجد برگزار می شود، افزود: بخشی از این برنامه ها با حضور خادمین حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) توام خواهد بود.

وی یادآورشد: برنامه ها تنها با محوریت جشن نیست و مسابقات فرهنگی، تولید محتوا در فضای مجازی، معرفی دختران نمونه و تجلیل از آنان و تبیین اهمیت حجاب و عفاف برای اغنا فکری نیز پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • درگذشت امام جماعت مسجدی در اندونزی هنگام نماز صبح+ فیلم
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند