Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@22:06:47 GMT

کوچ مجرمان زیست محیطی به فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۴۷۳۲

کوچ مجرمان زیست محیطی به فضای مجازی

‍‍‍‍‍‍

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مجرمان زیست محیطی در سالهای اخیر به فضای مجازی کوچ کرده‌اند، گفت: برخورد قاطع با متخلفان حتی در فضای مجازی انجام می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ ظهر امروز، نشست هماهنگی  سازمان محیط‌ زیست با سه پلیس تخصصی فتا، پیشگیری (یگان حفاظت از محیط زیست) و امنیت عمومی نیروی انتظامی به صورت ویدئو کنفرانسی با استانها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ جمشید محبت‌خانی؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در این نشست اظهار کرد: سال گذشته همزمان با  هفته نیروی انتظامی، با حضور سردار اشتری همایشی  با محوریت "حفاظت از محیط زیست" برگزار شد،  فرمانده نیروی انتظامی در همایش مذکور بر اهمیت صیانت از محیط زیست و بر همکاری پلیس با این سازمان تاکید کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود : از آنجایی که صیانت از محیط زیست مسئله ملی است، نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها برای حفظ آن هستیم و در پی دغدغه و ابلاغ  فرمانده نیروی انتظامی، مقرر شد تمام پلیسهای تخصصی  با یگان حفاظت  از محیط زیست همکاری  و این یگان نیز همکاری تنگاتنگی با سازمان متولی داشته باشد.

وی  ادامه داد : پیرو تأکیدات اشاره شده، با حضور پلیس فتا در سازمان حفاظت از محیط زیست  و امضای یک تفاهم‌نامه، مرکز فوریتهای سایبری یگان حفاظت از محیط زیست ایجاد شد  و  از آنجایی که جرایم زیست محیطی در سالهای اخیر به فضای مجازی کوچ کرده‌اند این مرکز از ابتدای سال راه‌اندازی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه  مجرمان زیست محیطی در سالهای اخیر به فضای مجازی کوچ کرده‌اند، ادامه داد: از وظایف این مرکز می‌توان به شناسایی، رصد و پایش جرایم‌محیط زیستی ، معرفی متخلفان به مراجع قضائی و فرهنگ‌سازی و اشاعه فرهنگ محیط زیستی در فضای سایبری اشاره کرد همچنین سالم‌سازی فضای مجازی نیز از اهداف این مرکز است.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست به متخلفان هشدار داد و گفت: متخلفان تصور می‌کنند فضای مجازی برای انجام تخلفات، امن است، اما من اعلام می‌کنم از این پس فضای مجازی نیز امن نیست و برخورد قاطع با متخلفان انجام می‌شود.

محبت‌خانی با اشاره به  تلاش محیط‌بانان، یادآور شد: پنج درصد از محیط‌بانان شهید شده و 12 درصد به جانبازی نائل آمده‌اند، اما نزدیک 22 ماه است که هیچ محیط‌بانی به شهادت نرسیده درحالیکه  در طیفهای مختلف، عملکرد ما روند افزایشی داشته است.

صدور 13 حکم قضایی برای واحدهای آلاینده محیط زیستگزارش| حکایت تسنیم از مردی که ناجی حیات وحش شد; 30 سال تلاش برای حفاظت از محیط زیست

انتهای پیام/

R1370/P/S2,21,23/CT12 واژه های کاربردی مرتبط پایش و نظارت در محیط زیست فضای مجازی سازمان محیط زیست پلیس بیشتر بخوانید... صدور ۱۳ حکم قضایی برای واحدهای آلاینده محیط زیست مدیرکل محیط زیست کرمان از دفتر استانی تسنیم بازدید کرد + تصاویر گزارش| حکایت تسنیم از مردی که ناجی حیات وحش شد; ۳۰ سال تلاش برای حفاظت از محیط زیست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... صدور ۱۳ حکم قضایی برای واحدهای آلاینده محیط زیست مدیرکل محیط زیست کرمان از دفتر استانی تسنیم بازدید کرد + تصاویر گزارش| حکایت تسنیم از مردی که ناجی حیات وحش شد; ۳۰ سال تلاش برای حفاظت از محیط زیست واژه های کاربردی مرتبط پایش و نظارت در محیط زیست فضای مجازی سازمان محیط زیست پلیس پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ ادعای اسپوتنیک روسیه: پوتین ثبت اولین واکسن کرونا را اعلام کرد ۲ واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ۳ حکم ۲ جاسوس قطعی شد/ وصول بیش از ۲۳هزارمیلیارد تومان مالیات/ بخش دوم پرونده طبری در دادسراست ۴ بحث لغو برگزاری کنکور مطرح نیست/ از رعایت پروتکل‌‌ها عقب‌‌نشینی نمی‌‌کنیم ۵ دردسر جدید مردم؛ صف‌های طولانی برای گرفتن مهریه + تصاویر ۶ مادران شاغل سوئیسی ۳ سال مرخصی باحقوق دارند و مادران کارگر ایرانی تنها ۱۰ روز! ۷ سرایت‌‌پذیری ویروس کرونا ۹ برابر شده است/ رعایت ۷۰ درصدی پروتکل‌‌های بهداشتی توسط مردم کافی نیست ۸ فیلم| کوبیدن مزدا ۳ مسروقه به خودروی پلیس/ فرار نافرجام سارقان مهمترین اخبار اجتماعی ادعای اسپوتنیک روسیه: پوتین ثبت اولین واکسن کرونا را اعلام کرد تکلیف خبرنگاران جامانده از دریافت "هدیه اینترنت رایگان" چیست؟! توضیحات وکیل روح‌الامینی درباره اولین جلسه دادگاه پس از موافقت با اعاده دادرسی بحران کرونا نیویورک را با کسری بودجه ۳۰ میلیارد دلاری روبرو می‌کند مهمترین اخبار تسنیم در جلسه دیشب سران قوا درباره فروش نفت چه گذشت؟/ ۵ شرط رئیسی برای موافقت با تصویب طرح دولت لاوروف: پیشنهادهای جدیدی برای حفظ برجام ارائه کرده‌ایم گزارش| چگونه مدیریت لیبرال‌ها «رؤیای آجری» مردم را به کابوس تبدیل کرد؟ ربیعی: صندوق «دارا دوم» سریعاً عرضه می‌شود جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پایش و نظارت در محیط زیست فضای مجازی سازمان محیط زیست پلیس پایش و نظارت در محیط زیست فضای مجازی سازمان محیط زیست پلیس فرمانده یگان حفاظت حفاظت از محیط زیست نیروی انتظامی فضای مجازی زیست محیطی زیست محیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت با تاکید بر ضرورت اعتلای فرهنگ محیط زیست در جامعه، گفت: اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان الزامی است.

محمدتقی تقی‌زاده امروز هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های متنوع در هفته زمین پاک، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی زیست محیطی برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی ضروری است در همین راستا آموزش‌های لازم برای دانش‌آموزان ابتدایی یک مدرسه دخترانه در روستای پسیخان به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد.

وی با اشاره به لزوم اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان، افزود:  برنامه‌های متنوعی به مناسبت هفته زمین پاک با مشارکت یکی از صنایع فعال در شهرستان در خصوص مباحث زیست محیطی برگزار شد. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت گفت: کارشناسان این اداره با حضور در بین دانش آموزان و ارائه موشن‌گرافی‌های زیست محیطی، آنها را با مفاهیم ساده محیط زیست آشنا کردند.

تقی‌زاده درباره آموزش‌های ارائه شده به دانش آموزان، تصریح کرد: آموزش تعاریف و مفاهیم زیست محیطی همچون تفکیک از مبدا،  موجودات زنده و حیوانات در خطر انقراض، جلوگیری از شکار و صید، تنوع زیستی، صرفه جویی در مصرف آب و روش‌های نگهداری و محافظت از گیاهان و جانوران همراه با برگزاری مسابقه و اهدای جوایز از مهمترین بخش‌های آموزش محیط زیست به دانش آموزان است.

 وی با تاکید بر اینکه برای حفظ محیط زیست و تحویل آن به نسل آینده باید فرهنگ سازی کرد، گفت: هر قدر هزینه برای این سنین از کودکان انجام شود خود یک سرمایه‌گذاری ارزشمند محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش زیست محیطی و استمرار این برنامه‌ها برای  اعتلاء فرهنگ محیط زیست ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد