Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نخست وزیر استرالیا از رئیس جمهور آمریکا درخواست کرد که از آزادی یک زندانی طالبان که مسئول کشتن ۳ نظامی استرالیایی است، جلوگیری شود. تاریخ انتشار: 19:05 - 21 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۵۶۷۴

خبرگزاری میزان - «اسکات موریسن» نخست وزیر استرالیا از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواسته تا از آزادی یک عضو طالبان جلوگیری کند که محکوم به قتل 3 نظامی استرالیایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موریسن گفت که دولت استرالیا هرچه در توان دارد را برای ادامه حبس این زندانی مشهور به «حکمت‌الله» انجام خواهد داد.

این عضو طالبان به کشتن 3 نظامی استرالیایی در شهر ترینکوت در آگوست 2012 محکوم است.

به گزارش شبکه خبری «ای‌بی‌سی»، مقامات وزارت دفاع استرالیا با خانواده نظامیان کشته شده تماس گرفته و احتمال آزادی حکمت‌الله به عنوان یکی از 5 هزار زندانی طالبان را به اطلاع آن‌ها رساندند.

نخست وزیر استرالیا به خبرنگاران در کانبرا گفت که این مسئله را بطور مستقیم با رئیس جمهور آمریکا مطرح کرده و افزود که وزیر دفاع استرالیا و وزیر خارجه این کشور نیز در گفت‌وگو با همتایان آمریکایی خود خواستار عدم آزادی این زندانی شده‌اند.

موریسن تصریح کرد که موضع استرالیا این است که حکمت‌الله هرگز نباید آزاد شود و افزود که آزادی چنین زندانی به صلح در منطقه کمک نخواهد کرد.

آزادی احتمالی حکمت‌الله ناشی از توافقنامه آمریکا و طالبان در دوحه است که براساس آن یکهزار نظامی افغان و 5 هزار زندانی طالبان با یکدیگر مبادله می‌شوند.

بیشتر بخوانید: «مور گیلبرت» در صحت و سلامتی کامل به سر می‌برد کایلی مور گیلبرت هم امکانات دارد و هم تماس تلفنی

مقامات استرالیایی در حالی بر عدم آزادی یک عضو طالبان به دلیل قتل 3 نظامی این کشور تاکید دارد که آمریکا، اروپا و جامعه جهانی دولت افغانستان را برای آزادی 5 هزار زندانی این گروه تحت فشار گذاشته بودند و روز گذشته لویه‌جرگه مشورتی صلح به آزادی 400 زندانی باقیمانده طالبان و تکمیل روند آزادی زندانیان این گروه رأی داد.

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز گفته که فرمان آزادی این زندانیان را امضا خواهد کرد.

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استرالیا طالبان رئیس جمهور حکمت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود

معلم آنها آقای رضا صادقلو، وقتی متوجه قصد دانش آموزان می‌شود، به آنها درسی پسندیده می‌دهد.

آقا معلم، دانش آموزان را تشویق می‌کند به جای تهیه هدیه، هزینه آزادی یکی از زندانی‌های جرائم غیرعمد را جمع آوری کنند.

با مشارکت همه دانش آموزان و نیز معلمان و کادر مدرسه، این مبلغ تهیه و با حضور مسئولان جهت آزادی یکی از زندانی‌های جرائم غیرعمد تحویل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم