Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@03:45:36 GMT

جریمه ۲۰ هزار دلاری گوگل در روسیه

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۴۸۹۷

جریمه ۲۰ هزار دلاری گوگل در روسیه

صراط:

این روز‌ها در دنیای فناوری خبر‌های زیادی از شکایت شرکت‌های بزرگ شنیده می‌شود، امروز نیز گزارش دیگری منتشر شده که به ما از  جریمه شدن گوگل توسط روسیه خبر می‌دهد.

بر اساس جدیدترین خبر منتشر شده در دنیای فناوری، در یکی از دادگاه‌های روسیه، گوگل به پرداخت جریمه ۱.۵ میلیون روبلی (۲۰ هزار و ۳۵۰ دلار) محکوم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل این حکم نیز عدم توانایی گوگل در بن کردن محتوای ممنوع در کشور روسیه اعلام شده است.

جریمه گوگل در کشورهای دیگر

البته روسیه تنها کشوری نیست که از بعضی سیاست‌های گوگل ناراضی است، زیرا دادگاهی در فرانسه نیز این شرکت را ۵۰ میلیون یورو جریمه کرده بود. دلیل این دادگاه واضح نبودن وضعیت امنیت اطلاعات کاربران بوده است. پیشتر نیز کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا نیز برای طرح شکایتی علیه این غول فناوری برنامه‌ریزی کرده بود. دلیل این کمیسیون هم عدم شفاف‌سازی گوگل از عملکرد خود برای کاربران است؛ به گفته مسئولان مربوطه در کشور استرالیا گوگل به طور واضح از کاربران برای استفاده از اطلاعات شخصی آن‌ها رضایت نمی‌گیرد.

باید دید گوگل چگونه می‌تواند در مقابل این جریمه‌ها و محکومیت‌ها به راه خود ادامه دهد. گوگل در شرایطی است که حتی وزارت دادگستری آمریکا نیز مشغول جمع‌آوری شواهد ضد این شرکت هستند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: دادگاهی در روسیه جریمه نقدی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده شرکت تجاری برای ایفا نکردن 69 هزار و 603 یورو تعهدات ارزی به ارزش 39 میلیارد و 20 میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان ماکو رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه رسیدگی کننده پس از بررسی پرونده و با توجه به ارائه نشدن اسناد و مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر بازگرداندن ارز رفع تعهد نشده و محرومیت یک ساله فعالیت بازرگانی، شرکت را به پرداخت 78 میلیارد و 41 میلیون ریال جریمه نقدی معادل 2 برابر میزان ریالی ارز تعهد نشده بر اساس بالاترین نرخ اعلامی بانک مرکزی از زمان دریافت ارز، محکوم کرد.

نجف زاده گفت: با گزارش بانک سپه پیرامون عمل نکردن یک شرکت به تعهدات ارزی، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

 

دیگر خبرها

  • جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد
  • جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • آگهی‌های هرزنگاری دیپ فیک در گوگل ممنوع می‌شوند
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد