Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@16:54:08 GMT

آیا آمریکا می تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۴۹۱۳

آیا آمریکا می تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند؟

به گزارش جماران؛ رضا نصری، تحلیلگر مسائل بین الملل در یک رشته توییت در صفحه شخصی خود نوشت: «1- اگر آمریکا برای بکارگیری سازوکار «ماشه» به شورای امنیت مراجعه کند حداکثر دستاوردش این خواهد بود که به صورت یکجانبه اعلام کند از نظر واشنگتن «قطعنامه‌های تحریمی پیش از برجام از این پس احیا شده‌اند».

2- آنگاه دو قطب در جهان ایجاد خواهد شد: دولت‌هایی که تفسیر آمریکا از قطعنامه ۲۲۳۱ را قبول نخواهند کرد و نخواهند پذیرفت که قطعنامه‌های پیشین احیا و الزام‌آور شده‌اند؛ و ائتلاف دولت‌هایی که عملاً خارج از چارچوب‌های حقوقی و موازین منشور موضع آمریکا را قبول خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3- قابل پیش‌بینی است که دسته اول شامل اعضای فعلی برجام (از جمله دولت‌های اروپایی و سایر اعضای اتحادیه اروپا) و اکثریت قاطع جامعه جهانی (از جمله اغلب کشورهای غربی) باشد؛ و دسته دوم را آمریکا، اسرائیل، عربستان و اقمار و احیاناً چند جزیره در اقیانوس آرام تشکیل دهد.

4- سازمان‌های بین‌المللی و تخصصی نیز در کنار دسته اول خواهند ایستاد.

5- در این میان - یعنی در این نبرد تفاسیر - منتقدان داخلی دولت ایران هم باید تصمیم بگیرند کدام طرف خواهند ایستاد: از موضع حقوقی، متقن و اصولی دسته اول دفاع خواهند کرد یا اینکه برای مقاصد جناحی و انتخاباتی عملاً موضع زورگویانه کشورهای «یاغی» حامی آمریکا را ترویج خواهند کرد.»

اخبار مرتبط مکانیسم ماشه چیست؟ اعتراف وزیر خارجه آمریکا به دشوار بودن استفاده از مکانیسم ماشه علیه ایران ادعای تروئیکای اروپا در مورد دلیل فعال کردن مکانیسم ماشه برجام آیا آمریکا می تواند از مکانیسم ماشه علیه ایران استفاده کند؟ روسیه: اعضای اروپایی برجام از بکارگیری مکانیسم ماشه بپرهیزند اختلاف نظر روسیه و تروئیکای اروپایی بر سر مکانیسم ماشه خبرگزاری رسمی چین: فعلا راه اندازی مکانیسم ماشه منتفی است واکنش علی اکبر صالحی به فعال شدن مکانیسم ماشه

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا رضا نصری مکانیسم ماشه مکانیسم ماشه چیست مکانیسم ماشه چیست سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مکانیسم ماشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دانشجویان آمریکایی و اروپایی با برپایی جنبش‌های دانشجویی، جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند که این جنبش‌ها با سرکوب شدید دولت‌های غربی مواجه شده است.

این جوانان هم که پرورش یافته همان فرهنگ غربی هستند در مقابل این اعمال جنایتکارانه و کشتار بیرحمانه مردم مظلوم فلسطین واکنش نشان دادند ، اما دولت امریکا و صهیونیست‌ها تحمل این اعتراض‌ها را ندارند.

دیگر خبرها

  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • سرکوب جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!